Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Veloster: První dojmy

Ladislav Čermák Ladislav Čermák 7. 3. 2011 • 23:24
51
94
Zobrazit náhledy (51)
Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster
Nebylo to jen polohou vedle Porsche, že stánek Hyundai patřil mezi nejobleženější – Veloster toho jako druhá hlavní novinka má překvapivě co říci.

Zvláštní směs konvenčního hatchbacku a sportovního kupé, již na první pohled inspirovaná Hondou CR-Z, při letmém pohledu vypadala jako obdoba Kie Pro Ceed. Technicky možná i je, příbuznost s úspěšnými kompaktními hatchbacky Cee'd a i30 zjevně existuje. Ale Veloster je mnohem nekompromisnější – na žádné jen lehce vystylizované vození celé rodiny se tu opravdu nehraje, tomuhle autu leží na srdci radost a zábava. Škoda jen, že si odpustilo některé roztomilé nápady z konceptu, ale takový je dnešní svět.

Tomu nasvědčuje už základní čtyřdveřová koncepce s dvojicí dveří u chodníku a jedním vstupem do silnice. A především tvar karoserie, pasující krátké kupé do role 2+2místného vozu. Temena vzadu se totiž, podobně jako u Opelu Ampera, krčí již přímo pod oknem, kde mají nedostatečných 89 cm místa. Na dlouhou cestu to tedy není, i když mají sedačky jinak dostatečné rozměry 45 x 63 cm – kromě hlavy totiž strádají i kolena.

Vpředu je zato hej – místa je tam naopak bohatý dostatek a přímo skvělý dojem dělají extrapohodlné sedačky s dlouhým sedákem (49 cm) a solidním opěradlem (62 cm). Chybí jim jen pořádné boční vedení, jinak vůbec nic, a dají se, podobně jako v i30, nastavit opravdu tak, aby si i dlouhán s krátkýma rukama pohodlně natáhl nohy a pokrčené ruce pohodlně umístil na malý, 368milimetrový volant a schoval za něj kolena. Velmi pohodlné.

Hyundai i40 CW: První dojmy

Oči se rozhodně nenudí – i když se interiér odklonil od hodně odvázaného konceptu na světelné roky a bohužel dost ubral i na světlosti a pocitové exluzivitě, firemní architekti přesto rozvíjejí své plovoucí linie a na palubní desce není patrně jediný pravý úhel. Ovladače docela zdařile kombinují ergonomii s estetikou, jen centrální kulatý ovladač chce zvyk, ostatně podobně jako v i30. Pocity uvnitř vylepšuje obří střešní okno, pod nímž se pohodlně pohybuje temeno řidičovy (94 cm) i spolujezdocovy hlavy. Výsledkem je, vzhledem k relativně konvečnímu konečnému provedení řady prvků, překvapivě sportovní a příjemná atmosféra. Škoda jen, že tentokrát nezbyly prostředky na měkké plasty, jaké jsme obdivovali v i30.

Pro podobný obratný stroj pro sportovce – začátečníky je na trhu místo vždycky. I když elegance a přitažlivost trochu ztratily tváří v tvář sériové výrobě, krásy zůstalo stále dost a technologická základna výrobce slibuje inspirativní zážitky za volantem. Moc se na první svezení těšíme.

Související články

Témata
2. 4. 2011 12:40
1-
Moc hezké auto, jak ext. tak int. - kam se hrabe nudný a studený design např. našich západních sousedů. :yes: Dávám 1- (vždy se dá něco vylepšovat) ;-)
9. 3. 2011 18:23
Zahájení prodeje
V ČR bude k mání již v květnu! Jen aby to nebylo jako s jinými modely - prvně startují prodeje v Korei a v USA. Pokud zde bude tak velký zájem, že se prodlouží čekací lhůty, pak do Evropy půjde (i výrazně) později.
9. 3. 2011 18:19
To se mi líbí
:yes:
Avatar - white label
8. 3. 2011 11:11
Re: S klidem za pět
Jo tááák, konečně mi to úplně docvaklo! :*) >:-[]
Podle výrazné "intelektuální" nevyrovnanosti příspěvků zmíněného uživatele, považuju "splnění tohoto snu" stále za sen... ;-)
8. 3. 2011 10:51
Re: S klidem za pět
viz. info o uživateli - 997S. Proto také původně píši o větší dávce nadhledu z jeho strany. Od majitele této klasiky bych čekal vytříbenější a vyzrálejší postoje a proto také píši, že se mi něco nepozdává...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku