Hyundai výrazně zvýšil zisk, čeká se další růst (výsledky za 2. čtvrtletí)
Korejská automobilka Hyundai Motor dosáhla ve druhém čtvrtletí tohoto roku čistého zisku ve výši 611,5 miliard wonů (666 milionů dolarů), což je o 52 procent více než ve stejném období loňského roku, a výrazně tak překonala očekávání 11 analytiků dotázaných agenturou Reuters, kteří očekávali zisk ve výši 506,5 miliard wonů. Pro korejskou automobilku je to první nárůst čtvrtletního zisku za jeden a půl roku. Hyundai ve sledovaném období utržil 8,03 bilionu wonů (8,7 miliard dolarů), což znamená meziroční nárůst o 15 procent. Za dobrými výsledky stojí rostoucí prodeje na domácím trhu (zejména modelů Grandeur a Sonata a nové Elantry prodávané v Koreji jako Avante), úspora nákladů a v nemalé míře také zisky z derivátových obchodů vázaných na akcie automobilky Kia. Hyundai by letos rád na nákladech ušetřil 1 bilion wonů (1,09 miliardy dolarů).
Analytici očekávají, že se čistý zisk automobilky ve druhé polovině tohoto roku meziročně zvýší o 12,8 % na 868 miliard wonů. Nárůst očekávaného zisku pramení zejména z předpokládaného oživení korejské ekonomiky, které by mohlo nadále zvýšit poptávku po luxusnějších modelech jako je Grandeur. Analytici na druhou stranu upozorňují na některá hrozící rizika, mezi která patří možné stávky korejských odborářů, won posilující vůči dolaru nebo stále tvrdší konkurence. Hyundai navíc ve druhém čtvrtletí zaznamenal výrazný pokles prodeje na rychle rostoucím automobilovém trhu v Číně.
Za celé první pololetí vykázal Hyundai čistý zisk ve výši 918,9 miliard wonů, což znamená meziroční nárůst o 23 procent. Za stejné období prodal Hyundai 840 722 vozů, tedy o 1,2 procenta více než v prvním pololetí loňského roku. V samotném druhém čtvrtletí činily prodeje 453 259 kusů, což znamená meziroční nárůst o 10 procent.