IIHS: nejbezpečnější kabriolety jsou Volvo C70 a Saab 9-3
IIHS provedl vůbec první test, který hodnotil 10 kabrioletů střední velikosti současně (Volvo C70, Saab 9-3, Mitsubishi Eclipse, Volkswagen Eos, Chrysler Sebring, Toyota Camry, Ford Mustang, BMW řady 3, Audi A4 a Pontiac G6). Volvo C70 a Saab 9-3 (oba vozy jsou ze Švédska) dosáhly v nárazových testech na to nejvyšší ohodnocení, které bylo k dispozici a byly hodnoceny jako “výborné“ ve všech třech nárazových zkouškách prováděných institutem: při čelním předsazeném nárazu, při bočním nárazu a při nárazu zezadu, v rámci kterého jsou hodnocena sedadla s ohledem na riziko poranění krční páteře cestujících.
Další podmínkou IIHS také je, aby elektronický stabilizační systém byl součástí standardní výbavy. Speciálním požadavkem pro kabriolety je fakt, že vozidlo musí být vybaveno ochrannými rámy, jako je například systém ochrany pro případ převrácení vozu (ROPS) používaný u Volva C70.
Volvo C70 bylo představeno v roce 2005 a stalo se etalonem v segmentu kabrioletů v oblasti aktivní i pasivní bezpečnosti. Přístup automobilky zaměřený na posádku umožnil vznik celé řady bezpečnostních systémů (například unikátní nafukovací clony umístěné ve dveřích), které zajišťují ochranu proti bočnímu nárazu, použití různých druhů oceli zvyšující ochranu při čelním nárazu nebo při nárazu zezadu, systém ochrany pro případ převrácení vozu (ROPS) nebo stabilizační systém DSTC.
Tip: podívejte se na kouzla, která umí C70 se svojí střechou.
Kabriolet | čelní náraz | boční náraz | náraz zezadu |
VOLVO C70 | 1 | 1 | 1 |
SAAB 9-3 | 1 | 1 | 1 |
MITSUBISHI ECLIPSE | 1 | 1 | 3 |
VOLKSWAGEN EOS | 1 | 1 | 3 |
CHRYSLER SEBRING | 1 | 1 | 4 |
TOYOTA CAMRY SOLARA | 1 | 2 | 4 |
FORD MUSTANG | 2 | 1 | 4 |
BMW 3 | 1 | 3 | 4 |
AUDI A4 CABRIOLET | 1 | 3 | 4 |
PONTIAC G6 | 2 | 3 | 3 |
Legenda: 1 – výborný výsledek, 2 – dobrý výsledek, 3 – dostatečný (okrajový až kritický) výsledek, 4 – nevyhovující výsledek.