Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ikonická Lancia Delta HF Integrale se vrací. S třídveřovou karoserií a výkonem 330 koní

David Bureš David Bureš 5. 9. 2018
17
6
Zobrazit náhledy (17)
Lancia Delta HF Integrale Lancia Delta HF Integrale Lancia Delta HF Integrale Lancia Delta HF Integrale Lancia Delta HF Integrale Lancia Delta HF Integrale Lancia Delta HF Integrale Lancia Delta HF Integrale Lancia Delta HF Integrale Lancia Delta HF Integrale Lancia Delta HF Integrale Lancia Delta HF Integrale
Firma italského podnikatele a závodníka se chce inspirovat Singerem. Jen se místo Porsche 911 zaměřuje na Lancii Delta.

Značka Lancia sice dnes skomírá, její nejslavnější auta mají ale dodnes spoustu fanoušků po celém světě. Vedle Lancie Stratos nebo Lancie 037 jde třeba o Lancii Delta HF Integrale, ikonický hot hatch z přelomu osmdesátých a devadesátých let. Nově založená firma Automobili Amos se tuto ikonu rozhodla oživit, své dílo nazvané Delta Futurista představuje na automobilové show Grand Basel.

Firma italského podnikatele a závodníka Eugenia Amose se rozhodla inspirovat úspěchem amerického Singeru, zaměřeného na oživení někdejších Porsche 911. Jde tak podobnou cestou, když kombinuje základ původní Delty s moderní technikou.

Výsledkem je automobil, který místo pětidveřové karoserie má jen jediný pár dveří. Základ karoserie sice zůstává, je však rozšířený, jednotlivé panely jsou navíc hliníkové, zatímco kapota, přední čelo nebo zadní panely jsou z karbonových vláken, což umožnilo srazit hmotnost Delty Futurista na 1.250 kilogramů. To je o devadesát kilo méně než u originálu.

Také interiér inspirovaný závodní Deltou S4 Stradale pro rallye Skupinu B si ponechává retrostyl, avšak jen na první pohled. Ve skutečnosti tu jsou třeba moderní sedadla Recaro nebo nový volant s integrovanými tlačítky.

Pod kapotou zůstává dvoulitrový benzinový čtyřválec, dočkal se ale rozsáhlých úprav. Nový vodní chladicí systém, vzduchové sání nebo výfuk znamenají výkon 330 koní (243 kW), což překonává mnohé dnešní hot hatche. Aby to vůz zvládl, dostal i zesílenou převodovku a přepracovaný diferenciál.

Jak už je u takových projektů zvykem, jedná se o exkluzivní zboží. Automobili Amos postaví prý jen 20 exemplářů Delty Futurista, které budou stát zhruba 300.000 eur, tedy v přepočtu nějakých 7,7 milionu korun.

Značka Lancia sice dnes už působí jen na domácím italském trhu, kde nabízí jediný model, na Apeninském poloostrově nesmírně populární Ypsilon, fanoušků jejích někdejších aut je ale stále dost. Jak jinak si vysvětlit fakt, že Delta Futurista je už druhá oživená Lancie z poslední doby. Firma Manifattura Automobili Torino zrealizovala projekt Michaela Stoscheka a staví moderní interpretaci bájného Stratosu, na základech Ferrari F430. Vznikne ho jen 25 kusů.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Emel
Fantázia
Emel
| 6. 9. 2018
Pro plebs je tu Stratos, ne? >:D
Avatar - petous
Italský koně
petous
| 6. 9. 2018
221kw = 300PS nebo 330 italských poníků...
Avatar - traveldrive
Fantázia
traveldrive
| 5. 9. 2018
Pre plebs jazdenka za 20% z ceny [odkaz]
paráda
overnight
| 5. 9. 2018
srdce plesá.. :yes:
Avatar - CHerokee
Fantázia
CHerokee
| 5. 9. 2018
Vidím to podobně, škoda, že te jt tak drahé a vzácné.