Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Indian uvádí zcela nový FTR1200, který je inspirovaný závodním speciálem

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Indian Motorcycle navazuje na závodní FTR750 a koncept Scout FTR1200 Custom pěkně ostrým sériovým strojem. Ten míří na trh rovnou ve dvou verzích.

Indian Motorcycle se nejprve se speciálem FTR750 vrátil do profesionálních závodů AMA Pro Flat Track. Motocykl postavený přímo pro tradiční závody na hliněných oválech se pak stal inspirací pro koncept Scout FTR1200 Custom.

Tento koncept pak vyvolal velkou vlnu nadšení nejen u fanoušků značky Indian, které se pod křídly koncernu Polaris Industries, kam patří od roku 2011, podařil úspěšný návrat mezi výrobce motocyklů.

Indian Scout FTR1200 Custom totiž v podobě konceptu sice využíval jméno modelové řady Scout, ale na rozdíl od ostatních zástupců moderní produkce své značky vynikal neuvěřitelně lehkou stavbou. Motocykl vlastně působil dojmem, že jej tvoří jen jeho dvouválec a kola.

Indian Motorcycle začátkem léta letošního roku oficiálně potvrdil, že pracuje na proměně konceptu v sériový model a že se brzy dočkáme jeho představení a uvedení na trh. Kolín na Rýnem se nakonec v první polovině letošního října těsně před zahájením motosalonu Intermot stal místem, kde Indian Motorcycle představil sériový model FTR 1200.

Novinka zůstává věrná odkazu původního konceptu, i když se od něj v řadě detailů odlišuje. Základem je ovšem i nadále trubkový rám a v něm je uložen kapalinou chlazený vidlicový dvouválec o objemu 1203 cm3. Motor se čtyřventilovou technikou se může pochlubit nejvyšším výkonem 88 kW (120 k) při 8250 min-1 a točivým momentem 115 N.m při 6000 min-1. Tyto hodnoty míří na zadní kolo prostřednictvím šestistupňové převodovky s antihopingovou spojkou.

Indian FTR 1200 s rozvorem kol 1524 mm má celkovou délku 2286 mm a sedlo ve výšce 841 mm. Motocykl s plnou nádrží má hmotnost 230 kg, resp. 235 kg v provedení FTR 1200 S. Kontakt s povrchem zemským mají na starosti pneumatiky Dunlop DT3-R, které byly vyvinuty přímo pro tento model a jsou obuty na přední 19palcové a zadní 18palcové kolo. Brzdový systém využívá vpředu čtyřpístkové třmeny Brembo M4.32 s 320mm kotouči vpředu a jeden 265 mm kotouč ś dvoupístkovým třmenem vzadu.

Základní model FTR 1200 má podvozek osazený nestavitelnou přední vidlicí a zadním tlumičem, u nějž lze nastavovat předpětí a odskok. Standardem je zde například kompletní LED osvětlení USB port pro nabíjení externí elektroniky a tempomat.

Model FTR 1200 S nabízí plně stavitelné odpružení předního i zadního kola, možnost volby z jízdních režimů Sport, Standard a Rain, kontrolu trakce i systém, který má zabránit převrácení stroje s jezdcem na záda při jízdě po zadním kole a digitální přístrojový štít Ride Command s rozhraním Bluetooth.

Indian Motorcycle již stanovil i ceny své novinky. Zastoupení značky pro český trh uvádí, že základní FTR 1200 přijde na 385.000 Kč a lépe vybavený FTR 1200 S pak na 419.000 Kč.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)