Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Indický VW Polo GTD nedostane nic jiného než 1,6 TDI

Indický VW Polo GTD nedostane nic jiného než 1,6 TDI

Indický VW Polo GTD nedostane nic jiného než 1,6 TDI Zdroj: acz

Diskuze (6)
Dieselový hot-hatch pro Indii se má představit na počátku příštího roku.

Volkswagen chystá uvést na indický trh Polo se silnějším vznětovým agregátem pod kapotou. O tomto hot-hatchi, zatím přezdívaném Polo GTD, jako první informovala indická mutace magazínu Autocar.

Polo GTD má být podle dostupných zpráv poháněno turbodieselem 1,6 TDI, který už je v Indii nabízen pro Vento alias Polo sedan. Pro Polo je na indickém trhu ze vznětových jednotek aktuálně k dispozici pouze tříválec 1,2 TDI (55 kW).

Vznětový čtyřválec je ve Ventu naladěn na výkon 77 kW a točivý moment 250 Nm. V Polu GTD patrně dosáhne o něco lepších parametrů. Možností je ale také použití právě vyvíjeného agregátu 1,5 TDI, který je derivátem větší šestnáctistovky.

Jelikož je Polo o 90 kilogramů lehčí než Vento, mělo by být s tímto agregátem o něco dynamičtější než sedan. Na evropské poměry to ale stejně žádný rychlík nebude, vždyť takové Polo GTI používá přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,4 TSI o výkonu 132 kW.

Polo GTD se proti ostatním variantám vozu bude lišit také upraveným vzhledem. Je možné, že použije stejný bodykit jako právě Polo GTI.

Hot-hatchům se na indickém trhu zatím příliš nedaří, a to především kvůli tomu, že spotřebují hodně paliva. Dieselový hot-hatch by však zdejším zákazníkům mohl nabízet ten správný poměr výkonu a nízké spotřeby.

Volkswagen už s označením GTD nabízí větší Golf. Nová generace tohoto vozu bude poháněna turbodieselem 2,0 TDI o výkonu 135 kW (184 k). Jeho zážehová obdoba Golf GTI bude mít pod kapotou 2,0 TSI s výkonem 162 kW (220 k).

Vstoupit do diskuze (6)