Indický VW Polo GTD nedostane nic jiného než 1,6 TDI
Volkswagen chystá uvést na indický trh Polo se silnějším vznětovým agregátem pod kapotou. O tomto hot-hatchi, zatím přezdívaném Polo GTD, jako první informovala indická mutace magazínu Autocar.
Polo GTD má být podle dostupných zpráv poháněno turbodieselem 1,6 TDI, který už je v Indii nabízen pro Vento alias Polo sedan. Pro Polo je na indickém trhu ze vznětových jednotek aktuálně k dispozici pouze tříválec 1,2 TDI (55 kW).
Vznětový čtyřválec je ve Ventu naladěn na výkon 77 kW a točivý moment 250 Nm. V Polu GTD patrně dosáhne o něco lepších parametrů. Možností je ale také použití právě vyvíjeného agregátu 1,5 TDI, který je derivátem větší šestnáctistovky.
Jelikož je Polo o 90 kilogramů lehčí než Vento, mělo by být s tímto agregátem o něco dynamičtější než sedan. Na evropské poměry to ale stejně žádný rychlík nebude, vždyť takové Polo GTI používá přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,4 TSI o výkonu 132 kW.
Polo GTD se proti ostatním variantám vozu bude lišit také upraveným vzhledem. Je možné, že použije stejný bodykit jako právě Polo GTI.
Hot-hatchům se na indickém trhu zatím příliš nedaří, a to především kvůli tomu, že spotřebují hodně paliva. Dieselový hot-hatch by však zdejším zákazníkům mohl nabízet ten správný poměr výkonu a nízké spotřeby.
Volkswagen už s označením GTD nabízí větší Golf. Nová generace tohoto vozu bude poháněna turbodieselem 2,0 TDI o výkonu 135 kW (184 k). Jeho zážehová obdoba Golf GTI bude mít pod kapotou 2,0 TSI s výkonem 162 kW (220 k).