Ineos Grenadier odhaluje interiér. Nástupce původního Defenderu láká na funkčnost i modernu
Jestli patříte k lidem, jimž se stýská po původním Land Roveru Defender, pak byste měli sledovat vývoj vozu jménem Ineos Grenadier.
Jde totiž o projekt britského miliardáře Jamese Arthura Ratcliffa, který chce na trh uvést poctivý a robustní terénní automobil s žebřinovým rámem - tedy jakéhosi duchovního nástupce slavného Defenderu. Ten se v nové generaci stal spíše moderním SUV.
Ratcliffe se dokonce v minulosti snažil od Land Roveru odkoupit práva na starý Defender a znovu ho začít vyrábět. Ale protože neuspěl, rozhodl se, že založí automobilku, která podobný vůz vyvine sama. Tak se zrodil projekt Ineos Grenadier.
Jak bude nový offroad vypadat, víme už od loňského léta, kdy Ineos představil prototyp. Jeho design je nepřekvapivě výrazně inspirovaný právě předchozím Defenderem.
Nyní Ineos odhaluje také interiér. A i v něm je trochu poznat, jaké auto chystané novince posloužilo za vzor. Grenadier má například jednoduše tvarovanou palubní desku, výrazný středový panel posetý ovladač nebo klasickou ruční brzdu umístěnou vedle sedadla řidiče.
Mimochodem, jestli je vám povědomý volič převodovky, máte pravdu, pochází z BMW. Ineos totiž využije řadové vznětové a zážehové šestiválce bavorské automobilky.
Z kabiny přímo čiší snaha o funkčnost, proto tu jsou mohutné ovladače a velká tlačítka. V podlaze by se měly nacházet otvory pro odtok vody a milým detailem je také skutečnost, že výrobce myslí i na majitele, kteří později vůz vybaví nějakým offroadovým příslušenstvím, například navijákem nebo světelnou rampou. Pro tyto účely je auto vybaveno už zapojenými spínači, takže není potřeba vrtat díry do palubky nebo upravovat kabeláž.
Myslelo se ovšem také na moderní prvky. Grenadier bude vybaven infotainmentem s kruhovým ovladačem a 12,3palcovou dotykovou obrazovkou. Počítá se s podporou Apple CarPlay a Android Auto.
Duchovní nástupce Defenderu je 4927 mm dlouhý, 1930 mm široký (se zrcátky) a 2033 mm vysoký. Rozvor dosahuje 2922 mm. Kromě pohonných ústrojí BMW se počítá se stálým pohonem všech kol, redukční převodovkou a třemi uzávěrkami diferenciálů.
Ineos aktuálně v různých koutech planety testuje 130 prototypů, v říjnu začne přijímat rezervace a v červenci příštího roku chce dodat zákazníkům první vyrobené kusy.