Ineos musí snižovat emise. Zvažuje proto nákup techniky v Číně
Ineos dnes vyrábí poctivé offroady na rámu, které navazují na tradici prvního Land Roveru Defender. Ani jemu se ale nevyhne nutnost snížit emise, na což nejprve chtěl jít vývojem elektrického modelu Fusilier. Nakonec to však vypadá, že si pro úsporu času zvolí spolupráci s Chery.
Minulý rok v únoru ukázal britský Ineos svůj plánovaný třetí model. Po už prodávaném Greandieru a Quartermasteru má přijít Fusilier, a od starších sourozenců se má hodně lišit. Kromě trochu civilnějšího a oblejšího tvaru a také menších rozměrů zejména pohonem. Fusilier má totiž být elektromobilem, a to buď čistě bateriovým, nebo se spalovacím prodlužovačem dojezdu.
Jedním z důvodů existence elektrického modelu pod nekompromisně offroadovou značkou je snížení flotilových emisí CO2, za které jinak musí firma platit vysoké pokuty. „Obě verze budou vždy jezdit na elektřinu, jen v jedné máte pouze baterii a v druhé je navíc malý motor. Osobně bych si tu první nikdy nekoupil,“ řekl k tomu majitel Ineosu Jim Ratcliffe.
Auto mělo být podle prvních plánů uvedeno na trh v roce 2026, později se mluvilo o roce 2027 a nakonec o odložení na neurčené pozdější datum, údajně kvůli nízké poptávce a změnám v Euro 7. Jenže potřeba snížit flotilové emise stále existuje a Ineos s tím má takové problémy, že zvažuje, jak vývoj Fusilieru urychlit. Dnes to mimochodem řeší Ineos prodejem některých variant Grenadieru a Quartermasteru jako užitkových vozidel, díky čemuž se stále vejde do mantinelů malosériových výrobců automobilů, pro které platí mírnější pravidla.
Na Fusilieru se každopádně stále pracuje, a aby se na trh dostal rychleji, zvažuje Ineos využít techniku čínské automobilky Chery. Konkrétně má zájem o platformu a pohon vozu iCaur V27, což je offroad se sériovým hybridem. Vůz se zatím oficiálně nepředstavil, ačkoliv nám během prezentace v Číně už Chery ukázalo odmaskovaný prototyp. Jde o největší z modelů značky iCaur, měřit bude kolem 4.9 metru a proporcemi i designem připomíná současný Land Rover Defender.
Pohon zajišťuje elektromotor se zatím neznámým výkonem a baterie s kapacitou kolem 50 kWh, ačkoliv se mluví také o menších bateriích. Zároveň je zde přeplňovaný čtyřválec o objemu 1.5 litru, který pouze doplňuje energii do baterie. V nabídce má být verze s pohonem zadním nebo všech kol. iCaur je mimochodem jedna ze značek, které mají být uvedeny i v Evropě, a to včetně Česka.
Šéf Chery Yin Tongyue v dubnu zmínil, že o jejich platformu mají zájem dvě „prémiové značky“ z Evropy. Tou první je JLR, která na technice Chery postaví modely své chystané značky Freelander. Vyrábět se budou v Číně, právě ve společném podniku s Chery, ale zamíří také do Evropy. Druhým zájemcem by tedy mohl být Ineos, ačkoliv jako prémiovou ji zde nikdo nevnímá. Krom toho se s technikou Chery setkáme i u budoucích modelů korejského KGM, neboli SsangYongu.

Zdroj: Autocar, zdroj foto: Ineos, zdroj videa: Auto.cz