Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Infiniti Etherea: První dojmy

Ondřej Láník
Diskuze (20)
Infiniti chce dál růst a tak téma modelu menšího, než je současná řada G, zůstává velmi aktuální. První setkání tváří v tvář máme za sebou.

Prvním krokem k rozšiřování portfolia je obvykle představení studie. Tuto fázi má Infiniti za sebou – v Ženevě se světu ukázala Etherea – éterický crossover, který byste jen těžko zařadili do některé standardní třídy automobilů. Rozměrově má nejblíže k hatchbackům v nižší střední třídě, silueta je bezmála jednoprostorová a zvýšená podlaha zase znamená, že uvnitř sedíte o něco výše, než je obvyklé…

Využili jsme exkluzivní příležitost a autosalonový exponát jsme mezi návratem z autosalonu v Šanghaji a transportem na soutěž automobilové krásy v areálu Villa d’Este podrobně prozkoumali.

Audi jako cíl

Aby se povedlo Infiniti zvýšit počet prodaných vozů a zajistit tak dlouhodobou životaschopnost značky, bude nezbytně nutné vydat se do rostoucí části prémiového C-segmentu. Fakticky tak Infiniti bude následovat Lexus a jeho CT200h. Místo klasického hatchbacku máme do dvou až tří let očekávat něco podobného jako je Etherea.

Koncepty mají provokovat, a tak vzhled Etherey vybočuje z toho, co považujeme v nižší střední třídě za obvyklé. Jde o klasickou ukázku futuristického designu, který se nesnaží zavděčit všem, ale spíše oslovit individualisty. Podobně jako to dnes dělá Infiniti se svou aktuální modelovou řadou.

Aby design studie vynikl, přistavila evropská centrála do jedné opuštěné haly nedaleko frankfurtského letiště k Etheree končící generaci Audi A3. Ačkoliv jsou oba vozy přibližně stejně velké, bílá perleť dělá Infiniti podstatně vizuálně větším.

Pohledu z boku dominuje dlouhý rozvor, který naznačuje, že klasické uspořádání – charakteristické pro všechny současné modely této značky – muselo ustoupit prostorovým nárokům posádky. A skutečně. Pokud by totiž něco podobného přijelo na trh, mělo by to čtyřválcový motor uložený vpředu napříč a poháněná přední kola.

Provokace C-sloupkem

Koncepty mají přilákat mediální pozornost, oslovit zákazníky, ale taky otestovat nové myšlenky, získat zpětnou vazbu na nový designový směr. I proto bývají návrhy, některá řešení nebo detaily expresivní, přehnaně extravagantní nebo rovnou kontroverzní.

Jedním takovým detailem je C-sloupek bořící konvenční linii oken nečekaným zalomením. Ćástečně jde o funkční prvek vynucený konstrukcí dveří otvíraných proti sobě, celkový dojem je ale velmi provokativní.

Když na C-sloupek na chvíli zapomenete a soustředíte se na siluetu, zůstává vlastně velmi jednoduchá. Tvoří ji plynulý oblouk střechy, která se klene nad čtyřmístným interiérem.

Jezdí, ale…

Etherea je částečně funkčním automobilem, který je schopen jízdy. Dostala koncernový zážehový čtyřválec 2,5 l s přeplňováním a převodovku CVT. U sériového vozu se počítá s hybridem – kombinací spalovacího motoru a elektromotoru podobného uspořádání jako má Infiniti M35h, tedy bez měniče, za to s dvěma za sebou zařazenými spojkami.

Automobil údajně stojí na ocelovém rámu, některé části skeletu jsou z karbonového kompozitu, který je lehký, ale současně mimořádně tuhý. Z karbonu jsou proti sobě otvíratelné dveře, ale i části kol. Plastové je na samotné karoserii pouze velkoplošné čelní sklo, které končí až na hlavami dvou cestujících na zadních místech.

Interiér dostal světlé odstíny kůže a plastů. Výplně dveří, stehování na sedadlech a dekor na přístrojové desce odkazuje na tradiční japonské motivy.

Displeje ve voze nejsou, místo nich byly instalovány polykarbonátové napodobeniny, které mají dát alespoň představu o stylu budoucího interiérového designu Infiniti. Nefunkční jsou i kamery, které nahradily vnější zpětná zrcátka. Pod středovou konzolou, která má formu digitálního voliče automatu, je ve skutečnosti klasická mechanická kulisa, kterou obsluha fakticky volí jízdní režim při manipulaci s konceptem.

Prototypová sedadla vypadají stylově, ale mají celkem slabé boční vedení a dost tuhé výplně sedáků. Sedí se výše nad vozovkou, nad hlavou máte souvislou plochu čelního skla plynule navazujícího na střechu. Atmosféra na palubě je exotická, prostoru je zda tak akorát, na předních místech si připadáme jako ve sportovním MPV – čelní sklo končí daleko vpředu, ale nad hlavou přitom není zbytečně velký nevyužitý prostor.

Elekromobil 2013, Etherea 2014

Plány Infiniti zatím počítají s uvedením prvního čistě elektrického modelu v roce 2013, tedy přibližně do dvou let. Etherea, resp. model, který z ní bude vycházet, by se mohl dostat do výroby někdy kolem roku 2014.

Studie, se kterou jsme se minulý týden v Německu setkali, bude ještě v roce 2011 vystavena na několika prestižních autosalonech první kategorie a dále na několika speciálních akcích. Tou nejbližší je soutěž automobilové krásy Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2011, která se koná v závěru tohoto týdne.

Ondřej Láník
Diskuze (20)
Avatar - pelikoš
18. 5. 2011 07:14
Re: Clarkson to vystihnul
to co clarkson řekne není vždy pravda.jako každý novinář je vždy zaujatý,ať máně nebo více.a infiniti není normální auto.obecně.uvidíme,co se z tohoto konceptu vznikne.mě se líbí ;-)
Avatar - white label
17. 5. 2011 19:32
Re: paradni kousek
A to bys byl ochoten "akceptovat" i v případě, že bys za to musel zaplatit (plnou cenu)? >:-[]
17. 5. 2011 19:31
Clarkson to vystihnul
Normální auto, který tak nějak roztálo... :-)
Avatar - pelikoš
17. 5. 2011 19:31
Re: wtf
samozřejmě jsem reagoval na prvního ;-)
Avatar - pelikoš
17. 5. 2011 19:30
Re: wtf
názor skutečného odborníka na auta.doufám,že tě někdo hard to kill >:-[]