Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Infiniti EX30d: Kompaktní crossover nově s turbodieselem

Infiniti EX
Infiniti EX
Infiniti EX
Infiniti EX
6 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (15)
Menší crossover luxusní odnože japonského Nissanu dostal pod kapotu turbodiesel. Řada EX v provedení 30d se poprvé objevuje v Ženevě.

Třílitr V6 s označením V9X je prvním motorem tohoto druhu ve dvacetileté historii značky. Disponuje systémem common-rail firmy Bosch s piezo-elektrickými vstřikovači, které mají maximální tlak 1800 barů.

Agregát s rozvodem DOHC, čtyřventilovou technikou, turbodmychadlem VN a kompresním poměrem 16:1 je dílem konstruktérů Renaultu. Má poměrně neobvyklý úhel sevření válců 65°, což mu zaručuje kompaktní rozměry. Blok je vyroben z grafitové litiny (CGI), což mu zaručuje jak dostatečnou tuhost, tak i tepelnou odolnost. Hlava válců je hliníková, ventilový rozvod je poháněn řetězem.

Ze zdvihového objemu 2993 cm3 (vrtání 84 mm, zdvih 90 mm) dává nový motor největší výkon 175 kW (238 k), maximum točivého momentu 550 Nm je dostupné mezi 1750 a 2500 min-1.

Sedmistupňová samočinná převodovka pochází z Japonska a sílu agregátu přenáší na všechna čtyři kola. Další technické údaje jsou zatím velmi kusé. EX30d zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,9 s a v kombinaci spotřebuje 8,4 l nafty na 100 km.

Japonská značka doufá, že první turbodiesel pod kapotou jejího vozu bude tvořit až 80 % evropských prodejů řady EX.

První zákazníci se nových vozů dočkají v létě, ceny ale nebyly dosud zveřejněny. Kromě menšího EX se objeví i ve větším SUV FX, na podzim pak v sedanu série M. Později bude pohánět také některé automobily z portfolia Nissanu i Renaultu. Jeho výroba také probíhá pouze ve Francii, a to v motorárně Cleon.

Vstoupit do diskuze (15)