Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Infiniti Q30: Do výroby po dvou letech

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 15. 9. 2015 • 22:04
26
5
Zobrazit náhledy (26)
infiniti ceniky ceskytrh premioveznacky nizsistredni infiniti ceniky ceskytrh premioveznacky nizsistredni infiniti ceniky ceskytrh premioveznacky nizsistredni infiniti ceniky ceskytrh premioveznacky nizsistredni infiniti ceniky ceskytrh premioveznacky nizsistredni infiniti ceniky ceskytrh premioveznacky nizsistredni infiniti ceniky ceskytrh premioveznacky nizsistredni infiniti ceniky ceskytrh premioveznacky nizsistredni infiniti ceniky ceskytrh premioveznacky nizsistredni infiniti ceniky ceskytrh premioveznacky nizsistredni infiniti ceniky ceskytrh premioveznacky nizsistredni infiniti ceniky ceskytrh premioveznacky nizsistredni infiniti ceniky ceskytrh premioveznacky nizsistredni infiniti ceniky ceskytrh premioveznacky nizsistredni infiniti ceniky ceskytrh premioveznacky nizsistredni infiniti ceniky ceskytrh premioveznacky nizsistredni infiniti ceniky ceskytrh premioveznacky nizsistredni infiniti ceniky ceskytrh premioveznacky nizsistredni infiniti ceniky ceskytrh premioveznacky nizsistredni infiniti ceniky ceskytrh premioveznacky nizsistredni infiniti ceniky ceskytrh premioveznacky nizsistredni
Infiniti ve Frankfurtu kompletně odhaluje svůj kompaktní hatchback Q30. Má se konkurence od Audi, BMW, Mercedesu a Lexusu bát?

Nabídka Infniti, které Nissan jako svou luxusní odnož založil v roce 1989, vždy sahala maximálně do střední třídy, od loňska pro Čínu vyráběný ESQ alias Nissan Juke je jedinou výjimkou. Jenže luxusní značky (kromě Alfy Romeo a Volva, které zde působí dlouhodobě) si našly cestu i o segment níže a Japonci rozhodně nechtějí zůstat stranou. Jejich snahou je přilákat novou klientelu, kterou zajímá prestiž a nikoli nabídka karosářských variant. Pětidveřový hatchback pochopitelně vychází z konceptu, jenž byl představen před dvěma lety na stejném místě.

Vyvíjelo jej 750 inženýrů v Evropě i Japonsku pod vedením Grahame Cornfortha. Výrazná maska chladiče, plovoucí linky a prolisy ani originální „ohnutý“ zadní sloupek se do série nezměnily. Dokonce i tmavé lemy blatníků zůstaly, na bocích jen přibyly klasické kliky dveří. Tým designérů vedl šéf Alfonso Abasia. Auto dlouhé 4425 mm trochu připomíná SUV, základní verze jsou 1495 mm vysoké, Sport o 20 mm nižší.

Výchozím motorem je přeplňovaná benzinová šestnáctistovka s 90 kW a 200 N.m, kterou doplňuje výkonnější varianta se 115 kW a 250 N.m. Nejsilnější zážehovou jednotku reprezentuje dvoulitrový čtyřválec, který nabídne 155 kW a 350 N.m. Naftová patnáctistovka, jako jediná dvouventilová, má 80 kW a 260 N.m, větší agregát 2,2 l pak 125 kW a znovu 350 N.m. Převodovky jsou šestistupňové přímo řazené, alternativou je sedmistupňová dvouspojková s řazením pádly pod volantem. Podvozek (technický základ poskytl Mercedes třídy A) se štědrým rozvorem 2700 mm (na horní hranici třídy) má vpředu vzpěry McPherson a vzadu víceprvkovou nápravu, u verze Sport je snížen už z továrny o 15 mm. Posilovač řízení mění svůj účinek v závislosti na rychlosti.

Q30 samozřejmě nabídne spoustu moderních elektronických bezpečnostních systémů. Kupříkladu parkovací asistent, který vidí kolem celého vozu a disponuje rovněž detekcí pohybujících se objektů, nechybí hlídač mrtvého úhlu, předcházení čelním srážkám s automatickým brzděním a inteligentní tempomat. Informačnímu systému InTouch ve formě tabletu nechybí dotyková obrazovka.

Základní model nese označení SE (může se lišit podle jednotlivých trhů). Vyšší Premium má LED mlhovky, vyhřívaná zrcátka, chromované koncovky výfuku a osmnáctipalcová kola. Sport se liší leskle černou maskou chladiče, jinými nárazníky a koly o palec větší. Ta mohou mít 0,3 mm tenké barevné linky dle přání zákazníka, středy jsou lakovány černě. V kabině najdeme kožený volant s plochou spodní částí a hliníkové pedály.

Kvalitní a špičkově odhlučněný interiér může být v černé barvě (City Black), kombinaci černé a hnědé (Cafe Teak) a bílé s červenou (Gallery White), firemní fotky nabízejí i černobílou variantu. Za příplatek jsou k mání i elektricky všestranně nastavitelné sportovní sedačky.

Infiniti je sice japonskou značkou, ale sídlí v Hong Kongu. Vede ji Roland Krueger. Za prvních osm měsíců letošního roku prodala celosvětově 136.700 nových aut, o 14 % více než loni. Jen za srpen si našlo své zákazníky 16.900 vozů, což znamená navýšení o 19 %. Původně bylo zaměřeno na severoamerické zákazníky, dnes působí ve více než padesátce zemí včetně České republiky. Továrny má v Japonsku, USA, Číně a za dva roky se chystá do Mexika. Q30 se však bude vyrábět ve Velké Británii, konkrétně v Sunderlandu vedle Nissanů. Investice si vyžádaly částku čtvrt miliardy liber a automobilka najme 300 lidí. Kompakt se začne prodávat ještě letos.

Související články

Témata
20. 11. 2015 17:46
Re: mazda 3?!
Infiniti Q30 se zhlédlo v Hyundai I30 druhé generace vyráběné již od 12/2011. Boční linie jsou prakticky totožné, jen víc přiznané. I30, ale i Mazda 3 jsou krásná auta, ale Q30 je ještě o kus pohlednější. Bravo!!! :yes:
Avatar - Individualita
16. 9. 2015 12:18
Re: mazda 3?!
ale ano :-!
Avatar - pelikoš
15. 9. 2015 18:15
Re: mazda 3?!
ani ne
Avatar - eightyfive
15. 9. 2015 16:12
mazda 3?!
Akoze je to krasne auto, ale ved to uplne vyzera ako Mazda 3, nie!?
Avatar - pelikoš
15. 9. 2015 15:46
halelujááá
konečně se odhalila nová Q30 a jsem nadšen. podle mně jedno z nejhezčích aut v segmentu... :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku