Infiniti Q30 živě: Japonské Ačko boduje! (+video)
Uvedením modelu Q30 pokračuje Infiniti v modelové ofenzívě. Jde o prémiový hatchback postavený na základech Mercedesu třídy A, což znamená příčnou zástavbu motorů, pohon všech kol realizovaný prostřednictvím mezinápravové spojky, a možnost výběru mezi manuální šestistupňovou nebo dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou DCT.
Vůz si v těchto dnech odbývá premiéru na frankfurtském autosalonu, avšak pro vás, čtenáře Auto.cz, už dávno není znám pouze z oficiálních fotografií (vůz jsme vyfotografovali bez maskování v pražských ulicích). Hodně jsem se na něj těšil a jsem rád, že realita moje očekávání podpořila. Karoserie nese typické rysy vozů Infiniti, v kompaktním podání ale získávají úplně nový rozměr. Vůz je vyvážený, hravý, ale nikoliv bez kompromisů. Typické zalomení oken v zadních dveřích je zde totiž pouze „nafingované“ a prosklená plocha byla omezena na nezbytné minimum.
Interiér techniku Mercedesu odhaluje ze všeho nejvíce. Z modelu A, potažmo jeho odnoží CLA a GLA, pochází přístrojový štít, volant, výplně dveří, panel klimatizace, spínací skříňka, stropní panel osvětlení nebo i sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou. Samotné Infiniti zapracovalo pouze na infotainmentu, kdy dotykový displej jednoduše zabudovala do palubní desky (Mercedes A jej má volně stojící), a sdruženém ovladači na středové konzole. Japoncům se zpracování povedlo dotáhnout k naprosté dokonalosti, materiály jsou hezky měkoučké, voňavé a navozují přesně tu atmosféru, kterou v luxusním kompaktu očekávám.
S místem uvnitř to žádná sláva není, tím se ale Q30 nikterak neliší od výchozího „áčka“. Správnou pozici k řízení jsem si našel poměrně rychle, při dynamické jízdě bych ale patrně nevěděl, kam s lokty. A posadit se „za sebe“ bylo při mé výšce 190 centimetrů prakticky nemožné. Líbí se mi rozmístění ovladačů na přístrojové desce, trochu méně už multimediální systém. Naučit se jej ovládat chce trochu zvyku a úplně příjemné mi nebylo ani potvrzovací pípnutí při manipulaci se sdruženým ovladačem infotainmentu.
Q30 je prvním kompaktním modelem značky a stejně jako řada u nás prodávaných Nissanů bude sjíždět z výrobní linky v britském Sunderlandu. Do prodeje by se měl dostat ještě v letošním roce, přičemž pro nastínění základní ceny bychom se mohli odrazit od ceníku Mercedesu A. Ten koupíte od 534.820 Kč (A 160), vznětová patnáctistovka A 160 d stojí dokonce 579.590 Kč. Podle našeho odhadu bude základná Infiniti Q30 atakovat částku 600.000 Kč.