Infiniti Q60: Sériové GT dostane v létě 2016 motory od Mercedesu
Označení Q60 není novinkou, dvoudveřová G V36 jej dostala už v rámci změny nomenklatury luxusní divize japonského Nissanu. To se psal červen 2013. Zajímavá studie sportovního kupé slavila výstavní premiéru letos na NAIAS v „Motor City“. Nijak nevybočuje z řady posledních Infiniti, ať už se dostaly do sériové výroby, či nikoliv. Týmu designérů velel současný šéf Alfonso Albaisa.
Svými ostrými konturami se hlavně vidí v Q80 Inspiration z Paříže 2014 a sportovním sedanu Q50 Eau Rouge, který se do sériové výroby nejspíš nedostane, jeho budoucnost je stále nejistá. Nízké a široké auto má obří masku, úzké a štíhlé světlomety, vystouplé svalnaté blatníky, výraznou hranu pod bočními skly a další prolis na spodní hraně jediného páru dveří, i vlnku na C-sloupku. Za předními blatníky jsou vidět žábry pro přívod vzduchu k brzdám. Nelze mu upřít značnou dávku atraktivity, i když se současný design značky nemusí líbit každému...
O obří jedenadvacetipalcová kola s „turbínovými lopatkami“ produkční verze nejspíš přijde. Čtyřmístný interiér v ručně prošívané kůži se sedačkami čalouněnými Alcantarou se také určitě trochu zcivilizuje, ale základ zůstane. A co motory? Původně zvažovaná V6 twin-turbo 3,8 l z „Godzilly“ GT-R byla smetena ze stolu, protože by designéři museli předělat příď kvůli chlazení.
Koncept měl pod kapotou vidlicový šestiválec 3,0 l se dvěma turbodmychadly o výkonu asi 298 kW, pocházel ze zmíněného Q80 Inspiration. Australský server Motoring tvrdí, že v útrobách zůstane, nabídne o něco slabších 248 kW a 479 N.m, o které se znovu postará sedmistupňová dvouspojková převodovka. Vznikl ve spolupráci s Mercedesem, respektive koncernem Daimler, který jej vyvinul. To samé platí i u svalnatější alternativy: vidlicového osmiválce twin-turbo 4,7 l s 304 kW. V nabídce nesmí chybět slavné agregáty série VQ: hybrid v kombinaci s V6 objemu 3,5 l a základ představuje poctivý atmosférický třílitr, opět šestiválec v konfiguraci do V. Tyto dvě jednotky si budou moci koupit hlavně Američané.
Gétéčko série V37 se má začít vyrábět v polovině příštího roku ve Velké Británii a od sezóny 2017 pro Severní Ameriku také v Mexiku. Proč, to je jasné, pracovní síla je v „těch druhých Spojených státech“ podstatně levnější než na severu a mnohé automobilky tohoto faktu dosyta využívají. Navíc náklady na dovoz nejsou tak vysoké, jako když vozy putují na lodích přes moře.