Infiniti Q70 2015: Dieselový šestiválec Renaultu střídá čtyřválec od Mercedesu
Vlajkový model značky Infiniti se v Evropě kromě zážehového šestiválce a benzino-elektrického hybridu nabízí i s turbodieselem V6 3,0 l se 175 kW a 550 N.m, což je bezpochyby motorizace odpovídající dané kategorii, jenže od příštího roku véšestka v Q70 končí a místo ní se v portfoliu objeví čtyřválec 2,2 l.
Nejedná se však o downsizing v pravém slova smyslu, protože Infiniti Q70 2.2d není jedním z těch "nabušených" nafťáků a nedosahuje ani zdaleka parametrů V6, poskytuje výkon 125 kW a točivý moment 400 N.m, jenž posílá na zadní kola prostřednictvím sedmistupňového automatu. Nevyrovná se mu ani dynamicky - stovku zvládne za 8,9 s oproti 6,9 s a maximálka činí 220 km/h oproti dosavadním 250 km/h.
Jediné, co tedy budoucí majitele může těšit je, že má motor výrazně menší spotřebu a emise, vypouští 129 g oxidu uhličitého na kilometr (dosud 159 g) a malou náplastí možná bude fakt, že jde o motor Mercedesu a nikoli Renaultu jako doposud. Co se zbytku auta týče, jedná se o facelift v rozsahu, v jakém byl vůz představen na jaře. Japonci se navíc chlubí, že vylepšení techniky hybridní verze přineslo snížení spotřeby i zlepšení dynamiky, emise spadly na 145 g/km (dosud 159 g) a zrychlení z nuly na stovku se odbude za 5,3 s, tedy o dvě desetinky rychleji. Kupte si tedy místo nafty raději hybrid...