Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Interiér nového BMW 5 je venku! A pak taky spousta jízdních asistentů

David Bureš
Diskuze (31)
Nový Mercedes-Benz E přijel s množstvím asistentů ulehčujících jízdu. Konkurent z Mnichova se mu nyní bude snažit vyrovnat.

Premiéra nové generace BMW 5 se blíží, a tak mnichovská automobilka o tomto důležitém modelu zveřejňuje stále více informací. Nejnověji se pochlubila jejími bezpečnostními asistenty, spolu s čímž nechala nahlédnout i do jejího interiéru.

BMW 5 bude po vzoru konkurenčního Mercedesu E doslova nabito elektronickými pomocníky, které ulehčí řízení. Zveřejněné prezentační video dokazuje, že pětka po vzoru větší sedmičky dostane systém Steering and Lane Control Assistant, který umožňuje autonomní řízení.

Dalším pomocníkem bude Crossroads Warning, jež upozorní na vozidla, která bmw mohou vjet na křižovatce do cesty a v případě hrozící srážky auto sám zastaví. Přestože to video nezmiňuje, pětka by mohla dostat i funkci dálkového zaparkování pomocí klíčku, jako už má nová sedmička.

Tou nejdůležitější informací z videa je ale náhled do kabiny nové 5-Series. Není až tak velkým překvapením, že se model vyšší střední třídy také v tomto ohledu inspiruje větší řadou 7. To znamená možnost digitálního přístrojového štítu nebo velkou, samostatně stojící obrazovku multimediálního systému na vrchu středového panelu. Hodně se nám pak líbí nový „eMkový“ volant.

Přestože BMW zveřejňuje další a další informace o nové řadě 5, stále neoznámilo, kdy se vůz vlastně poprvé ukáže veřejnosti. Média spekulují o dvou místech premiéry, nadcházejícím autosalonu v Paříži a lednovém autosalonu v Detroitu. Jestliže se nová řada 5 v městě nad Seinou neukáže, dočkáme se tam alespoň nového SUV BMW X2. Výroba nové 5-Series bude každopádně zahájena ještě před koncem letošního roku s tím, že do prodeje se dostane na začátku roku 2017.

David Bureš
Diskuze (31)
20. 9. 2016 11:48
Re: A co ta slavná
Modelů, které zhubly, je dost. Otázka spíš je, jak se to hubnutí projevuje. Nic se nesmí přehánět. Například ubrání na zvukové izolaci je pro mne nepřijatelné. A karoserii mám rád pevnou. Interiér bytelný. To něco váží.
19. 9. 2016 17:29
Re: Analogove hodiny
Myslíš, že v rámci tradice BMW interiérů tam bude opravdový hliník nebo zase jen stříbřenkou nastříkaný plast? >:D
No war ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
19. 9. 2016 16:31
Re: A co ta slavná
Jediná automobilka co umí jít cestou "diety" a uplatnit to v praxi je mazda. Ostatní bych řekl, že více či méně tloustnou.
19. 9. 2016 15:16
Re: A co ta slavná
Jakmile bude možnost aby se za mně někdo posouval kolonou a já mohl spát, okamžitě beru:) a pokud bude něco na páteční odpoledne z Prahy do Brna, beru taky, ale to je podle mně programátorský oříšek:)
19. 9. 2016 14:21
Re: Jak muze byt interier venku?
Slibuju, ze o tom budu uvazovat >:D