Spy photo: Nové BMW 5 vyfoceno v Nice. Bude to zmenšená sedmička?
Současná generace BMW řady 5 (F10 a F11) je na světě už od konce roku 2009, a přestože se i po dlouhých letech produkce a pouze lehkém omlazení v roce 2013 stále jedná o jednoho z nejlépe jezdících zástupců segmentu vyšší střední třídy, je čas na změnu. Jak jsme dříve již několikrát uvedli, je nástupce s kódovým označením G30 (kombi dostane označení G31) očekáván ještě v letošním roce, testování v běžném provozu je tedy v plném proudu. Čtenář Jiří Šedo vyfotografoval jeden z prototypů v ulicích francouzského města Nice.
Vůz je skutečně pečlivě maskovaný, charakteristický prvek nejnovějších sedanů BMW, napojení hlavních světlometů na obrovské ledviny, je ale patrný docela dost. Hranatější zrcátka byla nahrazena aerodynamickými s viditelněji integrovanými směrovými blikači, jinak je to ale spíše evoluce než designová revoluce. O technice toho zatím moc nevíme, v rámci šetření hmotnosti by však vůz mohl karoserii s karbonovým jádrem, kterou se v současnosti honosí vlajková loď 7. Z té by ostatně mohly pocházet také výrazné lišty ve spodní části bočních dveří, na fotografiích však nejsou patrné.
Fotografie zamaskovaného prototypu od čtenáře Jiřího nicméně nejsou jediné, které máme k dispozici. Mnichovská automobilka už minulý týden zveřejnila pár snímků, jimiž prezentovala zejména nové 3D měřicí zařízení. Prostřednictvím dvojice robotických paží dokáže s přesností na 100 mikrometrů nasnímat tvary karoserie a vytvořit tak trojrozměrný virtuální model vozidla. Nová řada 5 bude prvním zástupcem značky, u jehož návrhu se pracovalo s touto technologií. Cílem značky je vyrobit co nejkvalitnější produkt.
Trojrozměrné měřicí zařízení nicméně nemusí být jedinou opravdovou novinkou nového pětkového bavoráku. Automobilka totiž koncem minulého týdne představila také novou řadu agregátů, přičemž právě ty by mohly být pod kapotou vozu. Jde o čtyřválcové vznětové i zážehové čtyřválce, v prvním případě se do budoucna hovoří pouze o vícestupňovém přeplňování. Více informací najdete v dřívějším článku.
Foto: Jiří Šedo