Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy photo: Nové BMW 5 vyfoceno v Nice. Bude to zmenšená sedmička?

Jan Mička
Diskuze (6)
Nová generace BMW 5 (G30) se začne prodávat příští rok, maskované prototypy už nicméně můžete potkat v běžném provozu. Jeden exemplář byl vyfocen v Nice.

Současná generace BMW řady 5 (F10 a F11) je na světě už od konce roku 2009, a přestože se i po dlouhých letech produkce a pouze lehkém omlazení v roce 2013 stále jedná o jednoho z nejlépe jezdících zástupců segmentu vyšší střední třídy, je čas na změnu. Jak jsme dříve již několikrát uvedli, je nástupce s kódovým označením G30 (kombi dostane označení G31) očekáván ještě v letošním roce, testování v běžném provozu je tedy v plném proudu. Čtenář Jiří Šedo vyfotografoval jeden z prototypů v ulicích francouzského města Nice.

Vůz je skutečně pečlivě maskovaný, charakteristický prvek nejnovějších sedanů BMW, napojení hlavních světlometů na obrovské ledviny, je ale patrný docela dost. Hranatější zrcátka byla nahrazena aerodynamickými s viditelněji integrovanými směrovými blikači, jinak je to ale spíše evoluce než designová revoluce. O technice toho zatím moc nevíme, v rámci šetření hmotnosti by však vůz mohl karoserii s karbonovým jádrem, kterou se v současnosti honosí vlajková loď 7. Z té by ostatně mohly pocházet také výrazné lišty ve spodní části bočních dveří, na fotografiích však nejsou patrné.

Fotografie zamaskovaného prototypu od čtenáře Jiřího nicméně nejsou jediné, které máme k dispozici. Mnichovská automobilka už minulý týden zveřejnila pár snímků, jimiž prezentovala zejména nové 3D měřicí zařízení. Prostřednictvím dvojice robotických paží dokáže s přesností na 100 mikrometrů nasnímat tvary karoserie a vytvořit tak trojrozměrný virtuální model vozidla. Nová řada 5 bude prvním zástupcem značky, u jehož návrhu se pracovalo s touto technologií. Cílem značky je vyrobit co nejkvalitnější produkt.

Trojrozměrné měřicí zařízení nicméně nemusí být jedinou opravdovou novinkou nového pětkového bavoráku. Automobilka totiž koncem minulého týdne představila také novou řadu agregátů, přičemž právě ty by mohly být pod kapotou vozu. Jde o čtyřválcové vznětové i zážehové čtyřválce, v prvním případě se do budoucna hovoří pouze o vícestupňovém přeplňování. Více informací najdete v dřívějším článku.

Foto: Jiří Šedo

Jan Mička
Diskuze (6)
Avatar - maxi!
6. 8. 2016 22:36
Re: bavoraky
jasne, ze kazdy ma iny vkus a tak je to dobre...
len moj nazor - zasluzilo by si to hodnotnejsie prepinace a vyduchy - tak som to myslel.
ked nakuknes do Eckoveho medveda, tak to akoby bolo o triedu inde ( alebo aj C )
6. 8. 2016 22:22
5ka
Videl jsem jednu minuly tyden na autobahnu u Mnichova a ma opravdu obři displej trcici pres celou palubku. Neco jako ma současné x6, ale vypadala jeste vetsi.
Avatar - speedfred
6. 8. 2016 20:08
Re: bavoraky
No každý sme iný,ale mne sa páčia interiéry BMW.
6. 8. 2016 16:55
Re: bavoraky
Měli by být laserové světlomety a řiditelná zadní kola.
6. 8. 2016 16:40
na novú 5er
sa osobne veľmi teším a samozrejme na porovnanie s Ečkom..som zvedavý hlavne na dizajn a len úprimne dúfam že sa zachová len nejaká tá podobnosť modelov a nebude to všetko na jedno kopyto ako to môžme sledovať u kolegov v MB kde pojem unifikácia pobrali vskutku doslova 8-s