Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

IRC Rally Korsika 2011 – Poprvé v kariéře vítězí Neuville, za ním dvě Fabie S2000

Michal Otruba
Diskuze (0)
Český jezdec Jan Kopecký dělal co mohl, ale na belgického talentovaného mladíka tentokráte nestačil.

Třetím dílem letošního ročníku série IRC se o víkendu stala Korsická Rally, jejíž čtyřiapadesátý ročník se letos nedostal do kalendáře WRC. Tak stejně jako Monte Carlo pořadatelé neváhali a nabídli svou náročnou asfaltovou trať “Super dvoutisícovkám“ v konkurenční sérii. Jak dopadnul souboj Peugeot vs. Škoda, za kterou jelo rovnou pět posádek , tentokrát?

Soutěž byla rozdělena do tří etap, mezi měřícími fotobuňkami soutěžící absolvovali 320,8 km rozdělených do 14 rychlostních zkoušek. Premiérově se na Korsice představilo i Subaru Impreza STi ve verzi R4, která by měla lépe konkurovat “áčkovým“ speciálům Super2000. Za volantem se objevil pravidelný účastník MS Japonec Toshi Arai. Mistr světa z roku 1981 Ari Vatanen se zase představil v Peugeotu 207 RC jako předjezdec s jednou nulou na dveřích. Navigoval jej jeho syn Max.

První etapa: Dvě erzety pro Neuvilla

Ještě ve čtvrtek odpoledne byly na programu dva průjezdy zkouškou dlouhou 27,5 km. V obou byl nejrychlejší Belgičan Neuville na Peugeotu 207 S2000 a v obou mu skvěle sekundoval Kopecký na Fábii S2000. V prvním průjezdu ztratil jako druhý 0,7 sekundy, v tom druhém byl pomalejší o 8,2 sekundy a patřilo mu třetí místo. Celkově je Honza druhý se ztrátou 8,9 sekundy, na celkovém třetím místě se ve čtvrtek večer vyhříval Bouffier na Peugeotu se ztrátou 12,4.

Druhá etapa: Kopecký v belgickém obležení

V pátek bylo připravena šestice rychlostních zkoušek (dva průjezdy trojicí erzet) o měřené délce 127,3 km. Hned v té úvodní vítězí Wilks a posunuje se tak na třetí místo, ovšem v následující Brit opouští trať a v soutěži končí. Bouffier se díky druhému místu a vítězství posunuje do čela celkové klasifikace, na posledním dopoledním testu jej ovšem stihnul defekt a padá až na šesté místo. Kopecký si připisuje páté, šesté a druhé místo a v celkovém pořadí mu stále patří druhá pozice (+15,8) za vedoucím Neuvillem, jenž vykouzlil v prvním testu hodiny. Třetí je Nor Mikkelsen (+18,5). Následuje polední servis.

První odpolední zkouška znamenala havárii předjezdce s nulou, kterým není nikdo jiný než finská legenda Ari Vatanen. Fin si stěžoval na bolest zad a tak byl letecky transportován do nemocnice v Bastii. Později bylo rozhodnuto, že bude převezen do Marseille, kde bude operován. Test číslo 6 byl zrušen.

Oba zbylé testy nejrychleji projel Neuville, v tom prvním mu sekundovali Kopecký (+1,6) a Loix (+2,7) na Fábiích, v tom druhém Loix (+1,6) a Bouffier (+2,9). Belgičan Freddy Loix se tak posunuje na celkovou třetí pozici (+27,7) za vedoucího Neuvilla a stříbrného Kopeckého (+23,4).

Trochu rozpačitě působí dojem ostříleného Toniho Gardemeistera na Fábii, momentálně je devátý se ztrátou přes 3 minuty. Nejinak je tomu i u Patrika Sandella, který je s mankem přes 4,5 minuty jedenáctý. A stejně rozpačitě působí i Toshi Arai při premiéře Imprezy R4, který speciálům S2000 rozhodně nestačí a je až patnáctý (+6:40,6).

„Byl to opravdu úžasný den, jsem tak spokojen. Auto funguje velmi dobře, spolu s Nicolasem jsme odvedli dobrou práci a udělali jsme pouze jedinou chybu. Nyní potřebuji držet správný rytmus a zůstat koncentrovaný. Opravdu chci tuto soutěž vyhrát,“ okomentoval páteční etapu vedoucí belgický mladík Thierry Neuville.

Třetí etapa: Kopecký dotírá

Poslední den se o výsledku rozhodovalo na šesti měřených vložkách (dva průjezdy trojicí testů se dvěma servisy) o délce 138,4 km. První dvojici zkoušek opanoval Kopecký – v té první jako vítěz nadělil vedoucímu Neuvillovi 8,9 sekundy, v té druhé na něj ze druhého místa ztratil pouze 0,3 sekundy. To jej v celkovém pořadí přiblížilo vedoucímu Belgičanovi na 14,8 sekundy, Honza si ráno pochvaloval jak zkoušky, tak i svou Fabii S2000, jen tak dále Honzo. Na celkové třetí místo se po dvou čtvrtých místech vyhoupnul Mikkelsen, za ním Loix však ztrácí jenom 2,9 sekundy. Následuje polední servis.

Odpolední dvojice testů nejlépe sednula mladému Belgičanovi Neuvillovi, který je oba vyhrál. O něco málo byl vždy pomalejší Kopecký – konkrétně o 1,4 a 0,3 sekundy – a před poslední dvojicí testů tak Honza ztrácí zase 16,5 sekundy. Podobný souboj se odehrával i o bronz mezi Mikkelsenem a Loixem, mladý Nor bohužel v druhé vložce dostal defekt, který měnil přímo na trati a propadá se tak až na osmou příčku (+4:17,9). Škoda, tento souboj mohl být ozdobou závěru soutěže. Starý mazák Loix je tak třetí se ztrátou +44,8 sekundy. Následuje odpolední servis.

V první večerní zkoušce trať dlouhou 20 km nejrychleji prolétnul Kopecký před Bouffierem (+1,9) a Neuvillem, na kterého Honza najel 2,7 sekundy. Před poslední vložkou dlouhou 26,7 km tak ze druhého místa ztrácí stále 13,8 sekundy. Poslední test navíc vyhrál Mikkelsen, druhý Neuville byl o 1,7 sekundy rychlejší než třetí Kopecký a o výsledku tak bylo rozhodnuto – z prvního vítězství v kariéře na soutěži IRC (a vůbec prvního většího úspěchu) se raduje mladý belgický jezdce Thierry Neuville se svým žlutým Peugeotem 207 S2000. Ať se Jan Kopecký snažil sebevíc, o tomto víkendu na belgického mladíka nestačil a v cíli mu na něj ze stříbrné příčky scházelo 15,5 sekundy. Třetí Fast Freddy Loix již nabral manko přes jednu minutu.

Celkové výsledky Tour de Course 2011:
1. Thierry Neuville (Peugeot 207 S2000) 3:20:51,0
2. Jan Kopecký (Škoda Fabia S2000) +15,5
3. Freddy Loix (Škoda Fabia S2000) +1:02,6
4. Pierre Campana (Peugeot 207 S2000) +3:59,1
5. Bruno Magalhaes (Peugeot 207 S2000) +4:28,2
6. Andreas Mikkelsen (Škoda Fabia S2000) +4:30,1
7. Julien Maurin (Ford Fiesta S2000) +4:33,3
8. Toni Gardemeister (Škoda Fabia S2000) + 6:43,3
9. Partik Sandell (Škoda Fabia S2000) +8:28,9
10. Jean-Matthieu Laendri (Peugeot 207 S2000) +9:41,5

„Jsem tak šťastný. Byl to dlouhý, dlouhý den a my jsme předvedli dobrý výkon. Jsem rád, že jsme v cíli, je to výborné. Nikdy se mi ani nezdálo, že bychom mohli vyhrát, je to perfektní. Nyní budeme pokračovat v nastoleném směru. Je to začátek…,“ prohlásil v cíli nadšený a šťastný dvaadvacetiletý Belgičan Thierry Neuville, který jezdí na Peugeotu 207 S2000. Thierry se zapsal do historie soutěže jako nejmladší vítěz.

Klasifikace jezdců série IRC 2011:
1. Freddy Loix (Škoda Fabia S2000) 45
2. Jan Kopecký (Škoda Fabia S2000) 40
2. Thierry Neuville (Peugeot 207 S2000) 40
4. Juho Hänninen (Škoda Fabia S2000) 33
5. Bryan Bouffier (Peugeot 207 S2000) 31
6. Guy Wilks (Peugeot 207 S2000) 25
7. Andreas Mikkelsen (Škoda Fabia S2000) 16
8. Bruno Magalhaes (Peugeot 207 S2000) 14
9. Pierre Campana (Peugeot 207 S2000) 12
9. Stephane Sarrazin (Peugeot 207 S2000) 12
11. Francois Delecour (Peugeot 207 S2000) 10
12. Toni Gardemeister (Škoda Fabia S2000) 6
12. Julien Maurin (Ford Fiesta S2000) 6
14. Nicolas Vouilloz ( Škoda Fabia S2000) 6
15. Giandomenico Basso (Proton Satria Neo S2000) 4
16. Patrik Sandell ( Škoda Fabia S2000) 2
Klasifikace týmů IRC 2011:
1. Škoda 106
2. Peugeot 104
3. Subaru 32
4. M-Sport 23
5. Proton 16
6. Honda 12
7. Ralliart 6
8. Abarth 4
Michal Otruba
Diskuze (0)