Italové představili úžasný restomod Alfy Romeo Giulia. Má V6 se dvěma turby a 600 koní
Italská společnost Totem Automobili odhalila finální podobu své interpretace legendární Alfy Romeo Giulia GT z 60. let. A je velice zajímavá.
Základem vozu GT Super je Alfa Romeo Giulia GT Junior, kterou však tvůrci výrazně obměnili. Ve finále by z dárcovského vozu mělo zůstat jen asi 10 % původních komponent. Totem Automobili mluví například o renovaci a zesílení originálního rámu. Na ten ale přijde nový karbonový monokok, z uhlíkových vláken jsou pak i další díly karoserie.
V podstatě nový je podvozek. Vpředu najdeme zavěšení MacPherson, zatímco vzadu se uplatňuje víceprvková náprava. Vůz také dostal nastavitelné tlumiče Bilstein.
Nová karoserie zajišťuje sportovnější a agresivnější design, přestože designem samozřejmě navazuje na originál. Výrobce tvrdí, že moderní GT Super je o 10 procent větší, délka činí 4,27 metru, šířka 1,86 metru a prodloužen byl také rozvor.
Vnitřek prvního produkčního kusu, který dostal jméno Annabel, nabízí poměrně klasickou atmosféru: vidíme analogové budíky, sportovní sedadla, jednoduchou palubní desku a tradičně vyhlížející volant. Výplně dveří zaujmou černo-bílým látkovým čalouněním.
Zajímavá je situace ohledně motoru. Totem Automobili tvrdí, že o pohon se stará kompletně nový 2,8litrový (ve skutečnosti má 2890 kubických centimetrů) vidlicový šestiválec se dvěma turbodmychadly, který vyvine maximální výkon 600 koní a nejvyšší točivý moment 700 Nm. Jednotka s označením Gloria prý váží méně než 180 kg a podle firmy jde o nejkompaktnější a nejlehčí biturbo V6 všech dob. Některé parametry motoru ale naznačují jistý vztah k aktuální V6 Alfa Romeo, kterou známe z modelů Quadrifoglio či GTA/GTAm.

Šestiválec je každopádně spojen s šestistupňovou ručně řazenou převodovkou. Převodovka je umístěna vzadu, poháněna jsou pochopitelně zadní kola. Za zmínku stojí také také hmotnost vozu, suchá činí 1180 kilogramů.
Jestli se vám Alfa od Totemi Automobili líbí, můžete si ji už objednat, výrobce vám navíc rád vyjde vstříc s individuálními požadavky na barevné provedení či podobu interiéru. Cena ovšem startuje na částce 460 tisíc eur, což je v přepočtu asi 11,3 milionu korun. A kdybyste z nějakého důvodu nechtěli auto se spalovacím motorem, pak by vás mohlo zajímat, že se chystá také elektrické provedení.