Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Je tohle nejkrásnější restomod současnosti? Emilia GT Veloce potěší i motorem

Jan Zajíc Jan Zajíc 3. 6. 2022 • 15:06
27
6
Zobrazit náhledy (27)
Emilia GT Veloce Emilia GT Veloce Emilia GT Veloce Emilia GT Veloce Emilia GT Veloce Emilia GT Veloce Emilia GT Veloce Emilia GT Veloce Emilia GT Veloce Emilia GT Veloce Emilia GT Veloce Emilia GT Veloce Emilia GT Veloce Emilia GT Veloce Emilia GT Veloce Emilia GT Veloce Emilia GT Veloce Emilia GT Veloce Emilia GT Veloce Emilia GT Veloce Emilia GT Veloce Emilia GT Veloce

Německá společnost Emilia Auto loni oznámila, že chystá projekt GT Veloce, který je jakousi moderní interpretací klasické Alfy Romeo Giulia GT z 60. a 70. let.

Nyní firma hlásí výrazný posun, dokončila totiž práce na designu. A musíme říct, že se jí vzhled mimořádně povedl, za nás jde o jeden z nejpohlednějších restomodů, co jsme za poslední dobu viděli. Možná dokonce přímo ten nejhezčí.

Každé auto by přitom mělo vzniknout z původního kupé, nebude to ovšem zrovna jednoduchý proces. Z originálu se totiž vezme v podstatě jen karoserie, která však bude výrazně upravena. Emilia například dostane odlišnou přední kapotu nebo širší blatníky. Některé detaily pak byly navrženy s ohledem na funkčnost, zejména na optimální chlazení motoru a brzd. Jistě jste si všimli i moderních LED světlometů.

Modifikovaná karoserie přijde na zakázkový prostorový rám, který doplní také moderní pohonné ústrojí a spousta nové techniky. 

Už od loňského roku víme, že německá firma si k pohonu vybrala dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestiválec o objemu 2,9 litru známý ze současné Alfy Romeo Giulia Quadrofoglio. Spojen bude s 8stupňovou automatickou převodovkou od ZF, která samozřejmě bude pohánět zadní kola. Výrobce počítá s výkonem přes 500 koní a točivým momentem přesahujícím 600 N.m. A mimochodem, kvůli novým mezichladičům má restomod ve srovnání s originálem delší příď, celkově je delší o 40 milimetrů.

Podvozek dostane nezávislé zavěšení kol a využije díly od firmy KW. Vpředu se objeví lichoběžníková náprava, vzadu víceprvek. Brzdy dodá Brembo, chybět nebude posilovač řízení, ABS a kontrola trakce.

Video se připravuje ...

V Emilia Auto chystají také specifický interiér. Bohužel zatím nevíme, jak přesně bude vypadat, k dispozici máme jen starší obrázky z loňského roku, ale předpokládáme, že nabídne kombinaci původní kabiny a moderních prvků. Firma ostatně slibuje infotainment s 8,8palcovou obrazovkou, klimatizaci či zadní parkovací kameru.

A na konec jedna dobrá a jedna špatná zpráva. Začněme nezvykle tou pozitivní: přestože výrobce už obdržel několik objednávek, stále má volná produkční okénka. Auto je tedy ještě k mání.

Poněkud horší zprávou je fakt, že restomod vyjde na 400 tisíc eur, což je v přepočtu asi 9,9 milionu korun... Na druhou stranu za tyto peníze dostanete možnost vyladit si stroj podle vlastního vkusu, Emilia Auto kromě obligátního výběru barvy karoserie nabízí volbu barevného provedení koberečků, volantu či stropnice, nebo výběr materiálů na palubní desce a audio systému.

Doporučujeme

Témata
4. 6. 2022 10:55
Re: Proč tyto restomody
.... holt vychazeji z ikonickych aut minulosti a nejsou svazany bezpecnosti, naklady, prakticnosti a dalsimi nesmysly :-)
Avatar - KANKUNEN
4. 6. 2022 09:44
Proč tyto restomody
mají tak dokonalý design? Prostě nádhera.
Avatar - speedfred
4. 6. 2022 08:18
Re: jako pěkný to je...
Keby som neriešil peniaze tak tento počin (o ktorom je článok) sa mi hodne páči.
U GTA som narážal na to že za 6M sa už dá kúpiť fakt slušný športiak a nie len prekopaný sedan.
4. 6. 2022 07:55
Re: jako pěkný to je...
...ano je to tak, QV poslouzi stejne.... ale beru to optikou ze chces neco fakt specialniho a prachy neresis (v kontextu auta o kterem ten clanek je)
Avatar - speedfred
3. 6. 2022 21:51
Re: jako pěkný to je...
6M za GTA mi prídu ako zbytočne vyhodené peniaze.