Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Italský Jeep Compass nabídne benzínovou 1.3 s automatem a čtyřkolku pouze s hybridem

Ondřej Mára
Diskuze (48)

Jeep začal v italském závodu Melfi vyrábět model Compass pro evropský trh, který nabídne několik úprav a vylepšení.

Automobilka Jeep nedávno zahájila výrobu svého kompaktního SUV Compass, určeného pro evropské trhy, v italském závodu Melfi. Zákazníci si tak brzy budou moci objednat „evropský“ Compass, který oproti dříve importovaným vozům z Mexika nabídne několik vylepšení.

Nejdůležitější novinkou by měl být nový 1,3litrový benzínový přeplňovaný čtyřválec, který nahradí starší jednotku o objemu 1,4 litru. Nová třináctistovka by přitom měla být dostupná ve dvou výkonnostních variantách: 130 k a 150 k, které nabídnou stejný maximální točivý moment 270 N.m.

Obě benzínové motorizace jsou osazeny filtrem pevných částic, díky kterému splňují emisní normu Euro 6D. Obě by se navíc měly pochlubit maximalizovanou hospodárností a minimalizovanými emisemi CO2.

Obě motorizace posílají výkon pouze na přední nápravu, přičemž slabší (130 k) je spojena s manuální šestistupňovou převodovkou, zatímco silnější (150 k) dostala sedmistupňový automat DDCT, který nabízí i sportovní jízdní režim. Za zmínku přitom stojí skutečnost, že se jedná o první kombinaci automatické převodovky s pohonem předních kol pro evropský Compass.

Příznivci vznětových motorů se pak mohou těšit na vylepšenou verzi motorizace 1.6 MultiJet II, která nabídne maximální výkon 120 k a 320 N.m točivého momentu. Naftová motorizace je automaticky spojená s šestistupňovým manuálem a výkon posílá na přední kola.

Kdo by zatoužil po verzi s pohonem všech kol, ten se bude muset smířit s plug-in hybridním modelem Compass 4Xe. Ten kombinuje benzínovou třináctistovku s elektromotorem a bateriemi, což dává dohromady systémový výkon ve dvou úrovních: 190 nebo 240 koní.

V Itálii vyráběný Jeep by se ovšem neměl lišit pouze motory, ale také dynamičtější jízdní charakteristikou. Automobilka měla vůz osadit lehčím a progresivnějším řízením, zatímco tlumiče dostaly ventily FSD (Frequency Selective Damping). V zatáčkách by tak karoserie měla být stabilnější bez jakékoliv újmy na komfortu.

Další novinky by měly zahrnovat standardní 7palcovou nebo 8,4palcovou dotykovou obrazovku infotainmentu se systémem Uconnect Services, šest nových designů litých kol a pět nových barev interiéru, které by mělo být možné kombinovat s barvou střechy.

Vylepšený Jeep Compass z italského závodu by měl do evropských dealerství dorazit v průběhu června a to hned ve čtyřech výbavách: Longitude, Night Eagle, Limited a S. Plug-in hybridní Compass 4Xe by měl dorazit v druhé polovině roku.

Ondřej Mára
Diskuze (48)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
19. 5. 2020 12:23
Re: Re: Re: 1,3
Trošku lepší zrychlení dané převodovkou a vyšší maximálka, což může být víc faktorů vč. omezovače je rozdíl třídy jo.

aha, hmm :-)
18. 5. 2020 21:19
Re: 1,3
Asi něco dělaj dobře, klucí japonský. Ale v poho. Nejsem skalní. Pár motorizací jsem vyzkoušel a prostě mi Mazda sedí. Nic víc, nic míň.
18. 5. 2020 19:13
Re: Re: Re: 1,3
Ale zas to dozene spotrebou 12 ve meste ;-)
18. 5. 2020 18:49
Re: Re: Re: Re: 1,3
Tak možná absolutní zrychlení bude možná o trošku lepší ale pružnost-tedy uživatelská privetivost určitě ne. 150ti konova verze už by 2.4 smazla ve všem. O tom že by měl fiat problémy se spolehlivostí svých motorů nic nevím. Naposled možná 1.4 12v barava marea a nebo 1.8 16v barcheta stilo.
Avatar - Ozzman
18. 5. 2020 15:46
Re: Re: Re: 1,3
Jo, koncern mel tedy slabší motor a o tolik lepší převodovku, že to auto Sebring setrelo rozdílem třídy. Budu si to pamatova :). K čemu je mi ten velký motor, když mi ujede i oturbeny R4? :)