Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Iveco Reman – Náhradní díly: Výměnné díly Reman

Ladislav Černý Ladislav Černý 9. 8. 2017
11
Zobrazit náhledy (11)
Vstřikovače tvoří nejcitlivější součást moderních motorů Součásti palivového systému zahrnují v rámci repasovaných dílů Reman více než 600 položek Součásti palivového systému zahrnují v rámci repasovaných dílů Reman více než 600 položek Po výměně za díly Reman nastává kontrola funkčnosti v rámci celého vozidla Repasované řídicí jednotky dostávají nejnovější software Turbodmychadlo tvoří velmi namáhanou součást, která kvůli prodlužujícím intervalům výměny oleje strádá
Iveco pod značkou Reman nabízí renovované motory a jejich díly, převodovky, filtry pevných částic a elektroniku za velmi příznivou cenu.

Potřebě náhradních dílů se nevyhne žádné delší dobu provozované vozidlo, proto jde o obrovský byznys. Dopravce může volit originální díl, výrobcem repasovaný nebo od druhovýrobců bez záruky kvality. Podíváme se na oblíbenou střední cestu, ve které lze za velmi slušnou cenu obdržet kvalitní součást pokrytou navíc nadstandardní zárukou.

Rychlost

Produkty značky Reman zahrnují motory, dlouhé bloky, hlavy válců, vstřikovací systémy, startéry a alternátory, turbodmychadla, spojkové díly, DPF, elektronické řídicí jednotky a další. Obrovský záběr dílů s výkonem a spolehlivostí na úrovni nových originálních provází roční a v případě motorů dokonce dvouletá záruka. Proti klasické generální opravě s garancí po dobu 180 dní nabízí Reman čtyřnásobně dlouhou dobu s náklady až o polovinu nižšími v porovnání s novým motorem.

Repasované díly se většinou nacházejí v sestavě, tudíž jejich namontování do vozidla probíhá na rozdíl od klasické opravy rychle a provozuschopnost vozu je ve velmi krátké době obnovena. Omezení prostojů zvyšuje rentabilitu dopravce. Výhoda značky Reman také spočívá v tom, že díly jsou prověřovány s celky sestavovány techniky, kteří jich dělají značné množství, a tudíž s rutinou a kvalitně.

Motory

Díky využití nejmodernějšího strojního vybavení a nástrojů nabízí Iveco Reman motory s kvalitou a životností jako nové. Platí to pro agregáty až do současné emisní kategorie Euro VI.

Repasované motory s palivovými systémy procházejí testy na dynamometru za účelem zjištění nejvyššího výkonu a točivého momentu, správného tlaku oleje, teploty výfukových plynů, výkonu, cirkulace vody a oleje. K odhalení případných povrchových trhlin slouží fluorescenční magnetická kontrola dílů.

Součásti motoru

Vačkové hřídele jsou testovány a rovnány. Všechna hlavní pouzdra a výstupky procházejí kontrolou. Ty, které splní přísná kontrolní kritéria, procházejí opracováním za účelem dosažení správného zdvihu ventilů a časování.

Tzv. mokré vložky válců jsou u repase motoru vždy vyměněny za originální díly. U motorů se suchými vložkami dochází k převrtání válců na větší průměr a honování povrchu na příslušnou jemnost dle požadavku Epa tier. Klikové hřídele po rozměrové a konstrukční kontrole jdou na broušení a leštění za účelem dosažení přesných rozměrů.

Ojnice jsou důkladně čištěny a kontrolovány z hlediska přímosti. Pokud nevyhovují, dochází k výměně za originální díly. Prověřují se otvory pro klikový hřídel a pístový čep z hlediska rozměrů. Stará pouzdra a ložiska musí pryč a montují se nové.

V každém motoru Reman nezůstávají staré písty, kroužky, těsnění, ložiska, pouzdra, filtry a termostaty. Nahrazují je originální díly Iveco. Nabídka dlouhých bloků motorů 8140, F1A/F1C, F4 (střední řada) a F2/F3 pro těžkou řadu zahrnuje velké množství součástí, které procházejí úpravou a kontrolou.

Převodovky

Hnací systém Iveco Reman zahrnuje kromě převodových skříní také spojkové sady. Všechny součásti převodového ústrojí bývají rozebrány do posledního dílu. Modernizované díly jsou v případě potřeby doplněny novými originálními díly. Převodovka Reman prochází stejně náročnou kontrolou jako nová.

Spojkové sady Reman s lamelou, kotoučem a ložisky šetří čas při výměně a zaručují stejnou funkčnost jako nové.

Vstřikovače a další

Choulostivá, velmi namáhaná a tudíž finančně náročná součást motoru je turbodmychadlo s otáčkami kolem 100.000 za minutu. Iveco v rámci značky Reman modernizuje výměnné díly podle současných kriterií a technologií, takže tyto části dostávají nejlepší péči i pro starší specifikace motorů. Výstupní kontrola se shoduje s prověřováním nových dílů.

Filtry pevných částic tvoří přínosnou, ale i drahou součást vozidla, o kterou je třeba se starat. Přesto vlivem spalování sazí se pórovitá vložka filtru postupně zanáší a je třeba popel z ní dostat, aby DPF mohl soužit dál. Výměnný díl Reman zaručuje nejen šetrné provedení čištění a dlouhodobou funkčnost, ale přináší rovněž velmi rychlou výměnu a krátký prostoj vozidla v servisu.

Repasované díly Reman zahrnují také elektronické řídicí jednotky. Jejich výměna trvá krátkou dobu a v rámci renovace dostávají nejmodernější software jako nové jednotky.

Jak renovace probíhá?

  • Všechny výměnné díly jsou očištěny stlačeným vzduchem s látkou Meltron, která šetrně rozpouští mastnotu a další nečistoty.
  • Následuje dočištění ultrazvukem, který se používá například pro čištění skel brýlí.
  • Rozebrání celku.
  • Každá součást je důkladně vyčištěna a zkontrolována podle nejnovějších specifikací originálních dílů.
  • Všem součástem je vrácena výkonnost podle nejnovějších specifikací originálních dílů nebo jsou vyměněny za nové.
  • Dokončený repasovaný díl je znovu smontován a poté testován za účelem dosažení maximální možné kvality.

Ani repase ani oprava

Recyklované produkty mohou být demontovány z vraku stroje a znovu prodány s minimálními nebo žádnými úpravami dílů. Některé recyklované díly jsou zběžně očištěny, poté zabaleny a prodány. Neprocházejí kontrolou, tedy funkčnost je na pováženou. Opravené součástky musely projít úpravou, ale bez důkladné kontroly a testu má opět nejasnou spolehlivost.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor