Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Iveco Stralis Natural Power nastupuje v provedení Euro VI

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Společnost Iveco zahájila dodávky prvních těžkých nákladních vozidel na zemní plyn, splňujících emisní normu Euro VI, svým evropským zákazníkům.

Iveco potvrzuje své vedoucí postavení v oblasti využití alternativních paliv u lehkých, středních i těžkých užitkových vozidel a autobusů se zavedení modelové řady Stralis Natural Power Euro VI.

Od zahájení programu s názvem Natural Power, za nímž se ukrývají vozy spalující zemní plyn, dodalo Iveco svým klientům přes 12.000 vozidel. Jen v loňském roce jich bylo prodáno přes 2000 kusů.

V případě modelové řady Stralis Natural Power Euro VI nabízí Iveco paletu dvou a třínápravových podvozků pro montáž nejrůznějších nástaveb a také dvounápravové tahače návěšů. Všechna tato vozidla na zemní plyn přitom sjíždějí z výrobní linky v Madridu stejně, jako modely Stralis s motory spalujícími naftu.

Všechna vozidla Iveco Stralis Natural Power Euro VI jsou vybavena řadovými šestiválci Cursor 8 a mohou disponovat výkony od 199 kW (270 k) do 243 kW (330 k). Tento motor je spojen s šestnáctistupňovou manuální převodovkou ZF nebo šestistupňovou automatickou převodovkou Allison s hydraulickým měničem točivého momentu.

Modely na stlačený zemní plyn (CNG) mohou mít celkovou kapacitu nádrží v rozmezí od 400 do 1300 litrů. Tyto nádrže pak mohou být rozděleny a rozmístěny na rámu vozidla podle přání zákazníka, resp. potřeb montované nástavby.

Vedle verzí CNG, určených pro využití na středních i dlouhých tratí, je v rámci řady Stralis Natural Power nabízeno i provedení na zkapalněný zemní plyn (LNG) s dojezdem do 750 km jako tahač návěsů AT440S33T/P LNG. Tato verze je vybavena čtyřmi 70-litrovými nádržemi na CNG a 525-litrovou kryogenní nádrží na LNG, v níž je zemní plyn udržován v kapalném stavu při -130 ° C.

Výhody vozidel na zemní plyn představují především výrazně nižší emise škodlivých výfukových plynů a také nižší celkové výdaje na vlastnictví vozidla (TCO - total cost of ownership). Ty být mohou v závislosti na oblasti provozu vozidla nižší až o 10 % a v případě nákladů na palivo se může jednat o snížení až o 40 % oproti srovnatelně výkonnému stroji s konvečním pohonem motorem spalujícím naftu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)