Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Genesis GV60 Magma Concept a Jacky Ickx
Genesis GV60 Magma Concept
Genesis X Gran Berlinetta Concept
Genesis X Gran Berlinetta Concept a Jacky Ickx
9 Fotogalerie

Jacky Ickx se do důchodu nechystá. Na Bathurstu řídil koncepty Genesisu

Lukáš Volšický

Slavný automobilový závodník Jacky Ickx je ambasadorem luxusní značky Genesis a v Austrálii se svezl nejnovějšími sportovními koncepty.

Legenda motorsportu Jacky Ickx se do opravdového důchodu ještě nechystá. Aktivnímu závodění se už sice nevěnuje, ale letos se už stihl zúčasnit Dakaru, aby se po trati závodu vydal ve speciálním Genesisu GV80 Desert Edition, a teď se vypravil do Austrálie, aby pokračoval v aktivitách při propagaci nové sportovní značky Magma.

Už tento víkend se na slavném australském okruhu Mount Panorama jede tradiční vytrvalostní závod 12 Hours of Bathurst a Genesis toho využil, aby zviditelnil nejnovější koncepty divize Magma. Jacky Ickx si navíc mohl připomenout staré dobré časy, protože v roce 1977 na něm vyhrál podnik Bathurst 1000, když tam startoval spolu s Allanem Moffatem.

Hlavní hvězdou prezentace Genesisu a jeho sportovní divize Magma na Bathurstu byl futuristický koncept Genesis X Gran Berlinetta. Tenhle koncept hypersportu vznikl v roce 2023 pro populární závodní simulátor Gran Turismo a má vidlicový šestiválec Lambda 11 se schopností točit až 10 tisíc ot./min. a elektromotorem Yasa. Společně vytvářejí systémový výkon 1071 koní a 1345 newtonmetrů.

Takhle existuje ve virtuální realitě, ale Genesis bohužel neuvedl, zda Jacky Ickx řídil stejnou specifikaci i ve skutečnosti. Blíže k sériové výrobě má však obyčejnější Genesis GV60 Magma, který zatím je ve fázi konceptu, ale v budoucnu se má stát alternativou už vyráběných sportovních elektromobilů Hyundai Ioniq 5 N a Kia EV6 GT. Produkční verze by se měla objevit na globálním trhu v následujících měsících.

Jacky Ickx se následně vyjádřil k novým zkušenostem a uvedl, že hybridní koncept X Gran Berlinetta jej zaujal hlavně intenzivním zrychlením a řevem šestiválce. Čistě elektrický crossover GV60 Magma byl výrazně tišší, ale pořád se uměl prokousat kopcovitou závodní tratí i díky silnému točivému momentu od nulových otáček. Byl to pro něj úplně jiný zážitek, než když tam minule řídil závodní Ford Falcon.

Video placeholder
Koncept Genesis GV60 MIV • Genesis