Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar a Land Rover stále na chvostu, noví majitelé jsou nejspokojenější s jihokorejskými vozy

Ondřej Mára Ondřej Mára 21. 6. 2019
36
15
Zobrazit náhledy (36)
Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Jaguar F-Pace SVR Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover

Agentura J.D. Power vydala nové výsledky Initial Quality Study pro rok 2019, ukazující spokojenost majitelů nových vozidel v prvních devadesáti dnech. A stejně jako minulý rok, i letos se na špici umístily jihokorejské vozy. Naopak na chvostu skončily opět značky Jaguar a Land Rover.

Ještě než se ale podíváme na kompletní výsledky, pojďme si připomenout, jak vlastně hodnocení Initial Quality Study probíhá. V tomto roce získala agentura J.D. Power data od 76 256 respondentů, kteří si koupili, případně na operativní leasing pronajali, nový vůz vyrobený v roce 2019 a vlastnili ho alespoň 90 dnů.

Majitelé těchto vozidel odpovídali na dotazník s 233 otázkami, které měly ukázat, jak spokojení se svým vozem vlastně jsou. Otázky byly rozděleny osmi kategorií: Exteriér, sedadla, dojmy z řízení, motor/převodovka, funkce/ovládání/displeje, interiér, vyhřívání/ventilace/klimatizace a audio/komunikace/zábavní systém/navigace.

Výsledkem je pak počet chyb, se kterými se majitelé za 90 dnů setkali, na 100 automobilů. Čím je tedy skóre nižší, tím méně problémů bylo zaznamenáno a tím vyšší byla a spokojenost zákazníků. Podle J.D. Power si za uplynulý rok polepšilo 13 automobilek, naopak 18 si pohoršilo. Průměrem pak zůstalo 93 problémů na 100 vozidel.

„Automobilky pokračují s rozvojem v oblastech, jako je třeba infotainment, který přitahuje stále vyšší pozornost zákazníků,“ uvedl Dave Sargent, viceprezident Global Automotive v J.D. Power. „Nicméně i letos se objevovaly tradiční problémy, jako nedokonalosti lakování, zvuky od brzd a podvozku, nestartující motory a rozsvícené kontrolky Check Engine. Řada lidí si stěžovala i na moderní asistenční systémy, které jsou však nezbytné pro budování důvěry v plně autonomní vozidla budoucnosti.“

A jak to tedy dopadlo? Na prvních místech se i letos umístila trojice značek spadajících pod Hyundai Motor Group: Genesis, Kia a Hyundai. Oproti minulému roku si navíc trojice značek ještě zvýšila odstup proti zbytku tabulky. Špatně si nevedla ani řada domácích a japonských výrobců, jejichž vozy skončily nad průměrem. Naopak všichni evropští výrobci skončili pod průměrem. Nejlépe hodnoceným samostatným modelem se pak i letos stalo Porsche 911, které zaznamenalo skóre pouze 58 problémů na 100 aut.

Naopak na úplném chvostu tabulky skončily značky Mitsubishi, Land Rover a Jaguar. Opakuje se tak výsledek z minulého roku, změnilo se pouze skóre. Mitsubishi si sice jako jediné z této trojice pohoršilo ze 111 bodů na 121, i tak ale překonalo Land Rover (ze 160 na 123) a Jaguar (ze 148 na 130).

Obě britské značky tedy stále ztrácí renomé a je celkem tristní, že s nimi zákazníci nejsou spokojenější. Pokud si ale udrží rostoucí trend, mohly by se v příštím roce posunout před Mitsubishi a možná i Alfu Romeo, která letos získala skóre 118.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: Re: prohodit majitele
| 23. 6. 2019
No absolutni top nejsou, to zase prehanet nebudeme, ale technologie maji, to jo.

Vsechno, co jsi vyjmenoval (a jeste mnohem vice) pokryvaji v podstate dve firmy - Samsung a Hyundai. To samo o sobe ukazuje, ze to neni prilis zdravy trh. Vsak jen ty skandaly co tam maji stale dokola.
Ptal jsem se mladych lidi v Jizni Koreji a dost nadavali - vsechno propojeno se statem, sama korupce ... kdyz dokonci vejsku tak budto se dostanou do techto dvou firem, anebo neni kam.

A jinak kricet v r. 2019 ze cinsky telefon bych si nekoupil, to je v globalizovanem svete vazne dost usmevne. Uprimne pochybuju, ze existuje jediny telefon na svete, kde neni neco z ciny, kdyby jen blbej konektor.
Re: Re: Re: prohodit majitele
| 22. 6. 2019
Čínský telefony bych si též už nekoupil,ani nic ze země středu..z přesvědčení..nechci už podporovat čínský komunisty.Nicméně korejský firmy jsou to absolutní top snad ve všem..elektronika, zbrojařství, technologie, lodě, ocelářský,chem průmysl..a ten automobilový už nějakou dobu též.Ale prostě musí..severní soused je početný a nebezpečný..musí to vyvážit technologiemi..a to vlastně i u aut.
Re: Re: prohodit majitele
| 22. 6. 2019
Genesis nižší opravdu není, ale jejich počet (alespoň v Evropě) je zanedbatelný. A řekl bych, že se cpe do třídy kde vládne A8,7,S za cenu vyšší střední (co si tak pamatuji z nějakého autosalonu) Takže zase bych mu nějakou nedotaženost třeba proti MB S clase odpustil.
Je to jen můj pohled na věc. Nikdy bych si Genesis nekoupil právě k vůli značce -chybějící prestiž. Stejně jako si nikdy nekoupím telefon (Huawei, chaomi, ani to neumím napsat) :-)
Re: prohodit majitele
| 22. 6. 2019
..až na to,že Genesis rozhodně nižší třída není..
prohodit majitele
| 22. 6. 2019
Ono je to přesně tak, ti co mají vysněný automobil v nižší třídě, tak budou mít klapky na uších i očích a nedopustí nějakou kritiku. A ti, co jen tak přelétávají mezi luxusními vozy a navíc je mají i jako služební, tak mohou ohrnovat nos a prostě příště zvolí něco jiného... Kdyby je někdo mezi sebou prohodil, to by se děly věci :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku