Jaguar AJ126: V6 pro F-Type podrobněji
Jaguar nabízí pro svůj nový roadster F-Type dva motory ve třech výkonových specifikacích. Tedy přesněji řečeno V8 5.0 existuje zatím pouze se 495 k/364 kW a 625 N.m, zatímco V6 3.0 se nabízí standardně s 340 k/250 kW a 450 N.m a ve verzi F-Type S se 381 k/280 kW a 460 N.m. V obou případech dosahuje motor svého maxima při 6500 otáčkách, točivý moment neklesá v rozmezí 3500-5000 min-1. A právě tento motor nám nyní Jaguar představuje trošku podrobněji.
Interně je označován AJ126 a že pracuje pod kapotou F-Typu poznáte podle dvojice středem vyústěných koncovek výfuků, V8 má dva páry po stranách. S vrtáním a zdvihem 84,5 x 89 mm je mírně nadčtvercový a pracuje s kompresním poměrem 10,5:1, přičemž Rootsův kompresor, umístěný mezi oběma řadami válců, dává v základní verzi 1,75 baru a 1,9 baru v F-Type S. Kompresor dostal opět přednost před turbodmychadlem kvůli rychlejší odezvě a menším čerpacím ztrátám.
Ochlazování vzduchu v mezichladiči zajišťuje voda a na chod celého agregátu dohlíží elektronika Bosch. Motor V6 se čtyřventilovou technikou je celohliníkový, z tohoto materiálu je nejen blok a hlava (ta je z recyklované hliníkové slitiny), ale i ventily. Časování sacích a výfukových ventilů je nezávislé, benzin je do válců vstřikován 150násobkem atmosférického tlaku. O šetření paliva v městském provozu se stará standardně montovaný systém Stop-Start, slabší F-Type by měl v kombinovaném režimu jezdit za 9,0 l/100 km, silnější je jen o deci horší. Síla motoru V6 jde na zadní kola prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky Quickshift.
Dynamické parametry jsou už dobře známé - 0-100 km/h je pro obě verze záležitostí 5,3 s, respektive 4,9 s a maximální rychlost je 250 a 275 km/h. Jaguar se ale dále ještě chlubí zrychlením z 80 na 120 km/h za 3,3 s přičemž verze S totéž zvládne za 3,1 s.