Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar chce kompletní restart. Éry elektromobilů se nedožije ani I-Pace

Marek Bednář
Diskuze (14)

První a na dlouhou dobu jediný elektrický jaguar, model I-Pace, navzdory starším slovům automobilky nedostane do nové éry druhou generaci. Automobilka se ale díky němu naučila, jak vyvíjet elektromobily.

Model I-Pace, který se v roce 2018 stal prvním a na dlouhou dobu jediným elektromobilem značky Jaguar, z nabídky zmizí do roku 2025 stejně jako všechny spalovací modely. Důvodem je, že značka chce své znovuzrození do elektromobilní doby provést opravdu důkladně.

Ještě před nedávnem přitom někdejší generální ředitel automobilky Jaguar Land Rover Thierry Bolloré hovořil o přepracování I-Pacu, aby byl „větší a lepší“. Současný šéf Adrian Mardell toto rozhodnutí změnil. Nepřidal ovšem přesné datum konce jeho výroby.

Video se připravuje ...

První nový jaguar se má ukázat koncem roku 2024 a do prodeje má jít v roce 2025. Bude to ryzí elektromobil, stojící na nové unikátní platformě JEA. Konec prodeje dosavadních a začátek prodeje nových modelů musí být pečlivě naplánovaný, i když automobilka hovoří o znovuzrození, vyplývá z Mardellových slov.

„Nechceme, aby byl produkt mimo trh příliš dlouho,“ říká ředitel. „V současnosti čekáme na důvěru v JEA. Dnes mi lidé říkají, že to bude v první polovině roku 2025. To jsou necelé dva roky,“ pokračuje s tím, že až bude dokončení platformy vzdálené jen 9-12 měsíců, bude jeho důvěra pevnější.

I-Pace je v současnosti podle něj v prodeji zejména ve Velké Británii a kontinentální Evropě a slouží k tomu, aby automobilka splnila emisní cíle. Byl ale důležitou pomocí v přesměrovávání automobilky k výrobě elektromobilů a díky němu Jaguar Land Rover dnes „chápe, jak je vyvíjet“.

Zmíněnému jaguaru na platformě JEA bude předcházet ještě elektrický Range Rover, který má přijít v příštím roce. Bude ale stát na platformě MLA, která vznikla před několika lety pro elektrické a elektrifikované vozy. Jaguary ale potřebují vlastní platformu, říká Mardell, která umožní „bohaté“ proporce.

To znamená zejména rozvor náprav. „Rozvor těchto vozidel a celá platforma bude delší. Tak můžete získat krásné plynoucí linky, které od těchto aut potřebujete,“ vysvětluje. Jak to dopadne ve skutečnosti, se dozvíme, až vůz prvně spatříme.

Marek Bednář
Diskuze (14)

Doporučujeme

Avatar - WinDiesel
19. 8. 2023 13:54
Re: Až skončí F-type
Mno co se dá čekat od Italů? :-[]
Ostatní šestiválce jsou v prodeji.
No a dieselové motory pick-up trucků, full size trucků - to je úplná legenda.
Avatar - Barrichello
19. 8. 2023 10:11
Re: Až skončí F-type
A kdo to v reálu kupuje?

:-) Pamatuješ na slávo 3,0 V6 CRD v pikapech RAM 1500 a na ten rychlý konec? Prej ohromná kvalita a hlavně spolehlivost :-)
Avatar - WinDiesel
19. 8. 2023 09:15
Re: To nevyzera ruzovo
No proti těm sexymozkům v Jaguáru jsi velmi "mudry"
Avatar - WinDiesel
19. 8. 2023 09:14
Re: Až skončí F-type
:-) něco pro tebe:
CADILLAC / BUICK 2.0L (DIESEL)VEHICLES EQUIPMENT: Doser SCR "CSS D50V-4 (LSQ) - LHD" - 2.0L 16V DOHC L4 - NorthAmerican Market - Euro6D standard, From June 2020
:-)
Avatar - WinDiesel
19. 8. 2023 09:11
Re: elektrické Jaguary
Je to tak, to už jsou jen posmrtné záškuby.