Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar F-Pace: Kočka míří oficiálně do terénu

Aleš Dragoun
Diskuze (61)
Jaguar ve světové premiéře ve Frankfurtu představuje už dříve avizovaný model F-Pace, první SUV značky. Vychází z konceptu C-X17.

Crossover Jaguaru je takovým dárkem k osmdesátinám prvního použití jména americké kočkovité šelmy. Automobilka u něj slibuje sportovní jízdní vlastnosti, díky štědrému využití hliníku je 4731 mm dlouhý vůz poměrně lehký, základní verze váží jen 1665 kg a karoserie má krátké převisy. Nabízí třeba hlavní adaptivní světla kompletně z diod. Samonosná struktura používá lehký hliník z 80 procent, některé díly jsou ocelové, jiné z hořčíku a třeba víko zavazadelníku s objemem 650 l kompozitové.

Nejslabším motorem v nabídce je dvoulitrový čtyřválcový diesel Ingenium se 133 kW a 430 N.m, větší třílitrový V6 se dvěma turby poskytuje 221 kW a mohutných 700 N.m. Benzinové jednotky zastupují turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitr se 177 kW a 340 N.m a kompresorový třílitr V6 s 250 kW, jeho silnější verze dává až 280 kW. Osmistupňové samočinné převodovky pocházejí od ZF, k dispozici budou i manuální ústrojí.

Standardně jsou poháněna zadní kola. Čtyřkolka je plně elektronická, točivý moment posílá také dozadu, ale je-li potřeba, přesune se i zčásti na přední nápravu. Adaptive Surface Response představuje obdobu systému Terrain Response od Land Roveru, skenuje terén a podle něj zvolí optimální nastavení. ASPC pak funguje jako „terénní tempomat“ v rychlostech od 3,6 do 30 km/h. Nájezdové úhly 25,5, respektive 26 stupňů nedovolují bůhvíjaké hrátky mimo zpevněné cesty, světlost 213 mm je ale slušná, stejně jako brodivost 525 mm. Zkušenosti Land Roveru se hodí... Podvozek disponuje rozvorem 2874 mm, vpředu používá dvojité lichoběžníkové závěsy a vzadu víceprvkovou nápravu Integral link. Nejlevnější modely jsou vybaveny jednoduchými tlumiči, vyšší adaptivními, dokonce s možností nastavení.

Kola mohou mít průměr od 18 až do 22 palců, ty poslední používají pneumatiky 265/40. F-Pace má ve standardu přibrzďování vnitřních kol v zatáčce (torque vectoring) a elektrický posilovač řízení EPAS s proměnlivým účinkem. Nouzové brzdění využívá dvojici kamer a je vybaveno i detekcí objektů. Jaguar v SUV dodává udržování jízdy v pruzích a signalizaci neoprávněného vyjetí, čtení dopravních značek, inteligentní tempomat, polosamočinný parkovací asistent, hlídač mrtvého úhlu i únavy řidiče a v neposlední řadě stabilizaci přívěsu.

V prostorném a luxusním interiéru pro pět lidí nabídne všestranně elektricky nastavitelné, vyhřívané a větrané přední sedačky, hliníkové prvky, kůži Windsor a čtyřzónovou klimatizaci. Informační systém InControl Touch má osmipalcovou obrazovku s navigací a mapami na SD kartě, verze Pro pak dotykový „tablet“ o úhlopříčce 10,2 palce a disk o kapacitě 60 GB. Mapy si může zobrazit přímo řidič před sebou na přístrojové desce, ta je dokonce větší (12,3 palce). Připojení na internet zajistí wi-fi hotspot, k dispozici je i head-up displej, ovšem laserový. Nechybí ani dvanáctivoltové zásuvky a USB porty. Samozřejmostí je podpora mobilů Apple a také přístrojů s Androidem, některé funkce vozu se dají ovládat na dálku. Klasický klíček může doplnit i náramek, který se hodí při sportovních aktivitách. Majitel tak ten tradiční s klidem nechá uvnitř a zamkne. Špičkové audio Meridian má výkon 825 W a 17 reproduktorů. Kufr s asymetricky dělenými a sklopnými sedadly nabídne až 1740 l ve dvoumístném uspořádání.

Kromě úvodní First Edition v počtu 2 tisíc kusů pro celý svět budou k dispozici výbavy Pure, Prestige, Portfolio, R-Sport a S. First Edition dostane modrou a zlatou barvu z konceptů C-X17 z Frankfurtu a Kantonu 2013, kromě nich také červenou a černou, nevýkonnější benzinové i naftové motory a luxusní výbavu. Jaguar F-Pace se vyrábí v továrně Land Roveru v Solihullu.

Aleš Dragoun
Diskuze (61)
Avatar - donPedro
15. 9. 2015 16:21
Re: když už SUV, tak RR Sport
Tož bať, LR/RR jsou mířeny krapet na jinou cílovku. Nicméně u JAGu šli asi jedinou možnou cestou, tedy aby to nebylo tak "metro" jako Evoque, větší jak nový Disco Sport, krapet menší nežli RR Sport, a hlavně na první pohled jiný než ty koně ze stáje LR/RR. A toto zadání bylo (bylo-li ovšem takové) dodrženo na výbornu, nebál bych se říci že přímo majstrštykově. Tedy zbývá než si posečkati, jak tato nová čičina pojede, zvědavost a očekávání jsou veliké ....... zatím tedy za vzhled F-Pace :yes: :yes: :yes:
15. 9. 2015 14:13
Re: V plnej paráde
Přání otcem myšlenky. Chápu, že by se ti líbilo, že auto na které našetříš za patnáct let bude prémiové, ale nebude. To, že budou mít Primky safírové sklíčko z nich Omegy neudělá...
Avatar - Ondore
15. 9. 2015 13:37
Re: V plnej paráde
Topper zďaleka nie je jediný, pred časom mi tu jeden argumentoval US trhom, ako tam Passat NMS 2.5l, 170hp (vtedy vrcholná konfigurácia) konkuruje IS-ku ;-)

Edit: Ja Toppera na jednu stranu chápem, posudzuje čo dostane za dané peniaze, ale je to rovnako mylné uvažovanie ako u ľudí, ktorí si dajú plnú výbavu do Octavie v domnení, že auto sa tým priblíži prémii...
Avatar - Barry Lyndon
15. 9. 2015 12:47
když už SUV, tak RR Sport
nevidím důvod kupovat místo RR Sport toto. Je to prostě příliš zženštilé jako všechna ostatní SUV kromě RR (samozřejmě ne Evoque, ten je naopak prototypem zženštilosti). Ale v Číně se to bude líbit, to jo...
Avatar - Pekelná Micinka
15. 9. 2015 12:12
Re: Tak je tady...
Ano, lépe než u sedanů. To trochu zamrzí, ale i já mám ten pocit, byť zatím jen z fotek. Už jsem nad obrázky slintal včera v noci a musím říct, že ani základní provedení bočních otvorů (bílý exemplář) mi nepřijde nijak zvlášť nevzhledné.