Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar F-Type: Britský roadster umí jet 300 km/h

Michal Fokt Michal Fokt 26. 9. 2012 • 13:52
38
9
Zobrazit náhledy (38)
Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type Jaguar F-Type
V předvečer pařížského autosalonu Jaguar v Musée Rodin Museumin Paris představil oficiálně sportovní roadster F-Type. Jste připraveni na kvanta fotek a spoustu zajímavých čísel?

Vzhledem k tomu, že jsme působivý design zbrusu nového britského roadsteru viděli a mohli zhodnotit v předstihu, můžeme se rovnou vrhnout na informace, které Jag k novému sporťáku poskytl. Nejdříve je ale třeba ještě zmínit kompletně zapuštěné kliky dveří a zadní spoiler, jenž dokáže vyvinout přítlak až 120 kg.

Jaguar F-Type je „celohliníkový“ roadster, zaměřený na výkon, agilitu a požitek z řízení a Jaguar se jeho prostřednictvím vrací ke svým kořenům. A to nejen že zní hodně dobře, ale Britové to potvrzují rovnou oznámením škály pohonných jednotek. Základ nabídky v podobě kompresorem přeplňovaného třílitrového šestiválce s výkonem 340 koní, to nezní vůbec špatně, nemyslíte? Dalším krokem vzhůru bude verze F-Type S, která z V6 dostane ještě 40 koní navíc a samotným vrcholem bude F-Type V8 S.

Jak název napovídá, v tomto případě je řeč o kompresorem přeplňovaném V8 5.0 s výkonem 495 koní! Tahle verze zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,3 s a rozjede se na rychlost až 300 km/h, což je hodnota, nastavená elektronicky.

Červenat se ale nemusí ani šestiválcové verze. Základní model potřebuje na stovku jen 5,3 s a má maximálku omezenou na 260 km/h, F-Type S potřebuje na totéž 4,9 s a elektronika jej nepustí za hranici 275 km/h.

Verze S mají aktivní výfukový systém, jenž nad 3000 otáčkami otevírá klapky, které nechají řidiče i okolí naplno si užít jadrného zvuku. Síla motoru jde na zadní kola prostřednictvím osmistupňové převodovky Quickshift.

Interiér je vcelku zdařilou kombinací moderní kabiny s retro prvky v podobě volantu a přístrojů v kapličce, ergonomické rozmístění ovladačů je prý inspirováno bojovými stíhačkami. Jaguar se také chlubí inovativním systémem ventilace kabiny prostřednictvím výdechů v horní části palubní desky.

První zákazníci v Británii dostanou svého F-Type v polovině roku 2013 a ceny tam budou začínat na 58.500 librách.

Související články

Témata
24. 4. 2013 20:07
Konečně!
Konečně zase jednou klasický, jednoduchý, elegantní... prostě nádherný roadster jak má být, který mi taková dlouhá léta chyběl! Jen na povinným automatem bez nadšení žasnu
27. 9. 2012 09:33
Re: Beze slov
Souhlas, prostě krása.. :yes:
Avatar - fOE
27. 9. 2012 09:27
Re: Jen automat?
V sedanu vyssi stredni zbytecna paka mozna, v roadsteru urcite ne. Vi to Porsche, vi to BMW, vedi to i dalsi... skoda. :no:
Avatar - Barrichello
27. 9. 2012 08:54
Re: Jen automat?
No poslední jaguar s manuálem, to už je docela stará záležitost.

Kdo má potřebu kvedlat zbytečnou pákou, toho snad uspokojí pádla >:D
Avatar - fOE
27. 9. 2012 08:08
Jen automat?
Rozumim tomu spravne ze bude moznost mit jen automat? To by byla velka skoda ;-\

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud