Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar XF Diesel S: Nový superdiesel 3.0D pro XF

jaguar novemodely vyssistredni
jaguar novemodely vyssistredni
jaguar novemodely vyssistredni
jaguar novemodely vyssistredni
11 Fotogalerie
Diskuze (73)
Všichni očekávali spíše nový osmiválec, ale Jaguar přichází před koncem roku 2008 s oznámením o příchodu nového silnějšího šestiválce. Spaluje naftu, má sekvenční přeplňování dvěma turbodmychadly a lepší spotřebu než 2.7D.

Dosavadní jediný turbodiesel v Jaguaru XF nebyl a není vůbec špatný, ale německé konkurenci šestiválcových superdieselů mohlo 152 kW jen stěží konkurovat. S novým třílitrovým motorem to ale začíná být opět velmi zajímavý souboj.

Podrobná technická data zatím nejsou bohužel k dispozici, ale víme alespoň to nejdůležitější o konstrukci nového motoru. Vidlicový šestiválec bude zastávat roli druhého turbodieselu v nabídce, vedle stávajícího 2.7D. Na rozdíl od něj má přeplňování dvojící turbodmychadel různé velikosti a konstrukce. Větší turbodmychadlo s nastavitelnou geometrií rozvaděcích lopatek je logicky v činnosti v nízkých a středních otáčkách. Přibližně ve 2800 min-1 přebírá roli plnění válců menší turbodmychadlo s pevnou geometrií lopatek. Kdykoli není menší turbodmychadlo v činnosti, je zcela vyřazeno ze sacího a výfukového okruhu, aby nezhoršovalo účinnost plnění válců.

Doporučujeme
TEST Jaguar XF 2.7d - Darwinovi navzdory
PŘEDSTAVUJEME Jaguar XF – Němci třeste se!

Systém vstřikování common-rail patří k nejmodernějším na trhu. Pracuje s tlakem 200 MPa, má sedmiotvorové vstřikovače a čerpadlo, které zásobuje rail palivem podle aktuálního odběru, bez obtoků a tedy bez nutnosti plýtvání náročně vyrobeným extrémně vysokým pracovním tlakem. Motor plní emisní normu Euro 5 bez nutnosti zapojení nekonvěnčních systémů čištění výfukových plynů. Vystačí se zlepšenou funkcí recirkulace výfukových plynů, oxidačními katalyzátory a filtry pevných částic.

Motor 3.0D bude dodáván se šestistupňovou automatickou převodovkou ZF 6HP28.

Z technických dat je zatím znám pouze nejvyšší výkon 202 kW, točivý moment 600 Nm dodávaný od 1500 ot./min, nejvyšší rychlost asi 249 km/h a akcelerace z 0 na 96 km/h za 5,9 s. Výrazně nižší než u motoru 2.7D má být u nového turbodieselu kombinovaná spotřeba paliva.

Novinkou modelové řady pro rok 2009 bude nový vrcholný stupeň výbavy XF Portfolio.

Jaguar XF - přehled modelové řady
Motor2.7D3.0D3.0 V64.2 V84.2 V8 SV8
Zdvihový objem [cm3]2720-296741964196
válce/ventily6/46/46/48/48/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]152/4000202/-175/6800219/6000306/6250
Nejvyšší toč. moment [Nm/ot/min]435/1900600/1500293/4100411/4100560/3500
Max. rychlost [km/h]229249237250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,28,36,55,4
Pohotovostní hmotnost [kg]1771-167917491842
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,56,710,511,112,6

Vstoupit do diskuze (73)