Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar XF Sportbrake: Kombi přichází, zatím jen s turbodiesely (aktualizováno)

Diskuze (28)
Jaguar odhalil svoji ženevskou novinku – model XF s karoserií kombi, které říká Sportbrake.

Sedan Jaguar XF je v prodeji už víc než tři roky. Až nyní ale, prakticky v druhé polovině modelového cyklu, přichází britská automobilka s druhou karosářskou verzí – v segmentu vyšší střední třídy relativně oblíbeným kombi.

Praktičtější záď spoléhá na oblé tvary a dává přednost eleganci před honbou za litry objemu. Přesto pojme v základní konfiguraci solidních 550 litrů, po sklopení sedadel vznikne 1,97 metru dlouhá plocha a prostor pro 1675 litrů zavazadel. Mimoto je nad zadními sedadly ve svislém směru o 48 mm více místa než v sedanu.

Provedení zadního sloupku se inspiruje u limuzíny XJ. S výjimkou kovové lišty bočních oken je sloupek leskle černý. Kombi si díky tomu zachovává pro Jaguar charakteristickou linii bočních oken a přitom mu nechybí špetka extravagance.

Ve srovnání se sedanem je kombi o 5 mm delší a má o 10 litrů větší zavazadlový prostor. Šířka ani rozvor náprav se nezměnily, výškou karoserie se u kombi zatím automobilka nepochlubila.

Jaguar XF Sportbrake - srovnání rozměrů se sedanem
ModelXF SportbrakeXF sedanrozdíl
Délka [mm]49664961+ 5
Šířka [mm]187718770
Výška [mm]-1460-
Rozvor [mm]290929090
Zav. prostor [l]550540+ 10

Proti konkurentům se XF Sportbrake (stejně jako sedan) chlubí největší celkovou délkou. S ní ale příliš nekoresponduje rozvor, hodnota 2909 mm dnes naopak patří k nejkratším v segmentu. Jaguar je již tradičně také nejširší, byť se jedná o rozdíly v řádu milimetrů až centimetrů.

Zavazadlový prostor objemem zaostává za Audi a BMW jen nepatrně, obří zavazadelník Mercedesu – daný účelovým tvarem zádi – zůstává stále nepřekonán.

Jaguar XF Sportbrake - srovnání rozměrů s konkurenty
ModelJaguar XF SportbrakeAudi A6 AvantBMW 5 TouringCadillac CTS SWMercedes E kombi
Délka [mm]49664926490748784895
Šířka [mm]18771874186018421855
Výška [mm]-1461146214631475
Rozvor [mm]29092912296828802875
Zav. prostor [l]550565560412695

Pohonné jednotky jsou zatím specifikovány ve třech verzích. Základem bude loni uvedení 2,2litrový dieselový čtyřválec (140 kW, 450 Nm) s osmistupňovou automatickou převodovkou a systémem Intelligent Stop-Start.

Zájemce o silnější motory uspokojí šestiválcový dieselový třílitr přeplňovaný dvojicí turbodmychadel ve dvou variantách. Silnější z nich, označovaná Diesel S, má 202 kW a 600 Nm. Standardně dostane tzv. Aero Pack (pro ostatní za příplatek) s optimalizovanou aerodynamikou a sportovnějším vzhledem. Design lze vylepšit také paketem Black Pack, který nahradí všechny chromované prvky a kovové lišty leskle černým lakem.

Standardem bude vzduchové odpružení zadní nápravy s funkcí udržování světlé výšky. Za příplatek se budou nabízet adaptivní tlumiče Adaptive Dynamics. Dále může mít kombi veškerou výbavu, která se dodává pro sedan – mezi jinými radarový tempomat, adaptivní světlomety, navigaci s dotykovou obrazovkou a další.


Diskuze (28)
3. 3. 2012 18:46
Re: co sa tyka kufra
pod tohle připojuju svůj podpis.. :yes:
Avatar - Dinar
1. 3. 2012 07:07
Re: Vím,
Accord kombi na mě svými tvary nepůsobí sportovněji než konkurence, on má jen prostě nesmyslně malý kufr při svých rozměrech.

XF nevypadá zle, jen a nejde o tvar světel, které se ti nelíbí u audi, jde o pojetí, prostě je tam toho batohu trochu moc na model, který se ve své třídě jednoznačně profiluje jako sportovní. A6 a 5er působí mnohem kompaktněji u nich v podstatě neřešíš, díváš-li se na sedan nebo kombi, mrkneš na auto a řekneš "pětka... jo, v kombíku", na XF se podíváš a řekneš, "kombík... jo, XF". ;-)
29. 2. 2012 23:44
Re: XF Estate
ako sa tak pozeram na fotografie, zistujem, ze cierne stlpiky bude mat len verzia s Aerodynamic pack-om (ta je na obrazku s ciernou mriezkou chladica, agresivnejsim prednym naraznikom, zmenenymi prahovymi listami,... ). Zaklad 2.2D (oblecena do modra s 1 koncovkou vyfuku) bude mat "skromnejsie" prevedenie vo farbe karoserie.
Na prvy dojem si rad pockam, zatial som mierne skepticky. :-!
29. 2. 2012 22:38
hmmm
ten zadní sloupek - stále nevím, co to se mnou dělá - je to parádní, ale něco mi tam vadí, vypadá to skvěle i divně zároveň
jinak v kombiku vyniká tragedie zadních dveří rozměrově srovnatelných s bavorskou 1 v první generaci - tady prostě chybí 10 centimetrů
ostatně bych si tipnul, že rozměrově nám sem parádně zapadne i nové mondeo, které toho ovšem vevnitř nabídne nepochybně víc (tedy ve smyslu místa)
při zmínkách o lehkosti zádě mi přišla (jistě náhodou) na mysl Q7, ale už jsem to zaplašil
Avatar - salamoon
29. 2. 2012 21:30
like it
:yes: :yes: :yes: