Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar XF Sportbrake: Velké kombi přijede do Ženevy 2012

David Bureš
Diskuze (16)
Velké kombi od Jaguaru bude nabízeno také ve verzi XFR.

Jaguar představí na ženevském autosalonu 2012 kombi na základech modelu XF. Chystaný model se má prodávat pod označením XF Sportbrake a zacílí především na Audi A6 Avant, BMW řady 5 Touring a Mercedes-Benz třídy E Kombi.

Pod kapotou XF Sportbrake budou pracovat stejné motory jako v případě sedanu. Základem bude 2,2litrový vznětový čtyřválec o výkonu 140 kW, známý i z Range Roveru Evoque a Land Roveru Freelander. V nabídce budou i dvě výkonové varianty třílitrového vidlicového šestiválce se 177 kW a 202 kW.

Sedan je možné pořídit ještě s benzinovým pětilitrovým vidlicovým osmiválcem o výkonu 283 kW.

Kombi bude nabízeno i v nejsilnější verzi XFR. Sedan XFR je poháněn kompresorem přeplňovaným pětilitrovým vidlicovým osmiválcem o výkonu 375 kW (510 k) a točivém momentu 625 Nm. XFR zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,9 s, XFR Sportbrake by mělo být jen o málo pomalejší.

Standardem bude automatická převodovka, do budoucna údajně Jaguar chystá i XF Sportbrake s pohonem všech kol.

Objem zavazadlového prostoru XF Sportbrake se má pohybovat okolo 550 litrů, což je podobně jako v případě BMW řady 5 Touring a Audi A6 Avant. Tak velký zavazadelník jako Mercedes-Benz třídy E Kombi (695 litrů) mít XF Sportbrake nebude.

Nové britské kombi bude určeno především pro evropský trh. Podle odhadů anglického výrobce má tato karosářská verze představovat pětinu odbytu modelové řady XF.

XF Sportbrake má být zhruba o 64 tisíc korun dražší než verze sedan. Ceny XF sedan v Česku začínají na částce 1.186.320,- Kč za 2,2litrový turbodiesel.

Prodej Jaguaru XF Sportbrake má být zahájen v létě 2012. Ženevský autosalon 2012, kde bude vůz oficiálně představen, bude probíhat od 3. do 13. března 2012.

David Bureš
Diskuze (16)
Avatar - Machýrek
13. 12. 2011 09:21
Re: Ano
Dovolim si upresnit: pokud máš rodinu, žiješ aktivně a nemas love. Pak ti nezbyva nic jineho, nez si poridit paskvil, jako je kombi. Kazdopadne uznavam, ze rada jich je velmi povedena, stale se ale jedna o vychodisko z uvedene situace.
Avatar - CHerokee
13. 12. 2011 08:11
Re: Na konci s dechem?
Uvidíme. Taky si nejsem jist, zda se Jaguar vydává správnou cestou. A jak píše Ham, je o půlkrok za D3 ve všem. Musí drnkat tedy na jiné struny - design, styl , tradice. Nabídnout něco jiného. Ale možná se úplně pletu :-)
Avatar - Ham.
13. 12. 2011 00:00
Re: Na konci s dechem?
Však si to za rok povíme.
Avatar - Ji/Ri
12. 12. 2011 22:18
Re: Bezpečnosť
Rozumíme si.
Avatar - Ji/Ri
12. 12. 2011 22:18
Re: Na konci s dechem?
V tomto případě je na konci s dechem to, cos napsal. Znova pouziju příměr porsche. Jag rozšiřuje své portfolio a je to jen dobře. Ono by se taky či nevidět mohlo stát, že ti skalní budou stát u jag hrobu. Pokud nějak nezhnusi kombika, tak ma sanci na uspech. Ne, nebude lamatrekordy, ale zivorit taky myslim ne.