Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar XJ: Česká předpremiéra v Brně

Diskuze (53)
V showroomu brněnské firmy House of England se uskutečnila ve čtvrtek 11. března za účasti zástupců oficiálního dovozce do ČR Jaguar Land Rover Austria česká předpremiéra nového Jaguaru XJ.

Jaguar XJ byl poprvé odhalen loni v červenci na speciální akci v Londýně, velkou premiéru absolvoval na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Na silnici se s ním zatím ale nejspíš nesetkáte, do prodeje totiž novinka zamíří až v polovině dubna. To ale neznamená, že se zájemci nemohou s novým XJ seznámit – k tomuto účelu slouží předváděcí akce, jakou byla ta, kterou jsme navštívili v Brně.

Soudě podle aktuálních trendů, nejžádanější motorizací bude zřejmě třílitrový turbodiesel. Zástupci dovozce ale přivezli model z opačného konce nabídky – vrcholné zážehové provedení XJ Supersport s kompresorem přeplňovaným pětilitrovým osmiválcem. Vůz je v elegantním šedém laku a místo standardních 20palcových kol obouvá zimní pneumatiky na konzervativně tvarovaných 19palcových ráfcích Aleutian.

Základní cena nového XJ bude (v závislosti na aktuálním kurzu) zhruba 1,99 milionu Kč za provedení 3,0D Luxury. Lépe vybavené XJ Premium Luxury bude stát od 2,10 milionu Kč, v kombinaci s atmosférickým osmiválcem 2,55 milionu Kč. V nabídce budou i dvě další provedení: Portfolio a Supersport. Kompresorový osmiválec dodávaný jen ve verzi Supersport bude stát od 3,53 milionu Kč.

Jaguar XJ - přehled motorů
Model3,0 V6D5,0 V85,0 V8 S/C5,0 V8 S/C
Převodovka6A6A6A6A
Zdvihový objem [cm3]2993500050005000
Válce/ventily6/48/48/48/4
Největší výkon [kW/min-1]202/4000283/6500346/6000-6500375/6000-6500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]600/2000515/3500575/2500-5500625/2500-5500
Max. rychlost [km/h]250250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,45,75,24,9
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,011,412,112,1
Poh. hmotnost [kg]1796175518921892

Diskuze (53)
Avatar - Pekelná Micinka
20. 3. 2010 14:37
Re: Hnus velebnosti
Tak žádná would-be-panamera to zcela určitě být neměla. Zadní převis byl u XJ vždy delší než přední, tvar kufru i světel je úplně jiný (srovnej obrázky). Včetně pravopisné chyby v označení modelu mi nezbývá, než nepřehodnotit svůj názor, že tvůj názor je úplně mimo.
;-)
Avatar - T613
17. 3. 2010 11:06
Re: BETELNÁ ŠALINA
to auto funguje až na ty paviání světla
17. 3. 2010 10:12
Re: Hnus velebnosti
A ty jsi arbitr na Concours d'Elegance? Objektivním měřitelným faktem je, že zadní převis je delší než přední, chromu uvnitř vozu je nadprůměrně a z vizuálního ověření je zjevný, že tvar zadních svítilen je velmi podobný! A jestli je celý výsledek splácanina (můj názor), nebo něco hoch (tvůj názor), to už je výrazně subjektivní.
Avatar - white label
17. 3. 2010 01:00
Re: BETELNÁ ŠALINA
Jj, minimálně už takových 15 let určitě ne... ;-) :-)
Avatar - Pekelná Micinka
17. 3. 2010 00:42
Re: BETELNÁ ŠALINA
Aha, no já nevím, buzerantní návrháři většinou umí. Ale žádnýho Žaluda mezi automobilovými designéry neznám. Docela by mě to ale zajímalo, jestli tedy i homosexuální designeři dělají pěknější auta. Jedno je ale jistý, u Japonců nebudou. >:-[]