Jaguar XKR-S Convertible: Bez střechy do klubu 300 km/h
Nejsportovnější současný Jaguar se představil i ve verzi se skládací plátěnou střechou.
Srdcem vozu je, stejně jako v případě XKR-S Coupe, kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec o zdvihovém objemu pět litrů.
Ten disponuje výkonem 405 kW (550 k) mezi 6.000 a 6.500 min-1 a točivým momentem 680 Nm mezi 2.500 a 5.500 min -1, což znamená nárůst o 30 kW a 65 Nm proti slabšímu pětilitru v XKR. Protože hmotnost kabrioletu narostla oproti Coupe o příznivých 42 kilogramů (XK byl totiž původně navrhován jako kabriolet, čili žádné radikální zásahy do konstrukce nebyly nutné) stále zvládá sprint z 0-100 km/h za 4,4 s a jede až 300 km/h. O přenos síly k zadním kolům se stará šestistupňový automat.
Standardem jsou dvacetipalcová kovaná kola „Vulcan“ z lehkých slitin obutá do pneumatik Pirelli P-Zero o velikosti 255/30 vpředu a 295/30 vzadu. Za nimi pracuje vysokovýkonný brzdový systém s předními kotouči o průměru 380 mm, zadní kotouče mají jen 376 mm.
Oproti běžnému XK je zde samozřejmě dále celá řada vylepšení, v hledáčku konstruktérů byl vyšší přítlak nebo lepší chlazení, navíc většina nových dílů je s ohledem na hmotnost vyrobena z karbonu. Společně s tím jde kompletně přepracovaný podvozek – výrazně přitvrzený a snížený o 10 mm. I verze bez střechy má dispozici adaptivní tlumiče či inteligentní zadní Active Differential. O adekvátní zvukový projev se stará laděný výfukový systém se čtveřicí koncovek, který nejlépe ocení právě majitelé verze bez střechy.
V černém interiéru čekají skořepinová sedadla, plně elektricky nastavitelná v šestnácti směrech, včetně sevření bočnic, a čalouněná kůží s karbonovým povrchem. Standardní výbava rovná se téměř maximální – nechybí navigace, audio Bowers&Wilkins 525 W, vyhřívání sedadel a multifunkčního tříramenného volantu.