Jaguar XKR-S GT v omezené sérii pro Británii
Ač se to zdá jakkoliv šílené, neměl se tento Jaguar ve Velké Británii vůbec prodávat. Velká poptávka však obměkčila výrobce, který vyrobil sérii i pro domácí trh.
Původně bylo v plánu vyrobit 30 exemplářů, které si mezi sebou měly rozdělit Spojené státy a Kanada. Nátlak ze strany zákazníků však výrobce popohnal k výrobě dalších deseti kusů s pravostranným řízením. Cena byla stanovena 135.000 liber, (4 miliony Kč) což je oproti standardnímu XKR-S nárůst o 38.000 liber, resp. 1,1 milionu Kč.
Po svém debutu na autosalonu v New Yorku se výrobce vrátil k vývoji a společně s divizí Jaguar ETO (Engineered To Order) vystavil XKR-S GT zatěžkávacím zkouškám v Británii a Německu. Právě u našich západních sousedů se vozu dostalo největšího úspěchu po tom, co objel Nordschleife s časem 7 minut a 40 sekund. To z něj v současnosti dělá nejrychlejší Jaguar, který může na silnici.
A co si budeme povídat, má k tomu nejlepší předpoklady. Pod kapotou se totiž ukrývá přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 5,0 litru a výkonu 550 koní. Točivý moment 680 N.m jde skrze šestistupňovou automatickou převodovku od ZF na zadní nápravu. Zde se o rozdělení na kola stará aktivní elektronický diferenciál. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá pouze 3,9 sekundy, spotřebu paliva zde nikdo řešit nebude.
Vysoký výkon si vynutil rozsáhlá opatření, aby vůz co nejlépe držel na silnici. Jaguar proto XKR-S GT vybavil keramickými brzdami se čtyřpístkovými třmeny a sadou karbonových aerodynamických dílů. Ty zajišťují, že vůz má vysoké rychlosti až o 145 kilogramů větší přítlak. Součástí novinek je i zavěšení z Jaguaru F-Type, díky kterému má XKR-S GT větší rozchod kol. Z malého roadsteru je převzato i řízení s ostřejším převodem. Parta šťastlivců tak za své peníze dostane to nejlepší, co dokáže automobilka nabídnout.