Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar XKR-S GT v omezené sérii pro Británii

Jaguar XKR
Jaguar XKR
Jaguar XKR
Jaguar XKR
19 Fotogalerie
Jan Mička
Diskuze (10)

Ač se to zdá jakkoliv šílené, neměl se tento Jaguar ve Velké Británii vůbec prodávat. Velká poptávka však obměkčila výrobce, který vyrobil sérii i pro domácí trh.

Původně bylo v plánu vyrobit 30 exemplářů, které si mezi sebou měly rozdělit Spojené státy a Kanada. Nátlak ze strany zákazníků však výrobce popohnal k výrobě dalších deseti kusů s pravostranným řízením. Cena byla stanovena 135.000 liber, (4 miliony Kč) což je oproti standardnímu XKR-S nárůst o 38.000 liber, resp. 1,1 milionu Kč.

Po svém debutu na autosalonu v New Yorku se výrobce vrátil k vývoji a společně s divizí Jaguar ETO (Engineered To Order) vystavil XKR-S GT zatěžkávacím zkouškám v Británii a Německu. Právě u našich západních sousedů se vozu dostalo největšího úspěchu po tom, co objel Nordschleife s časem 7 minut a 40 sekund. To z něj v současnosti dělá nejrychlejší Jaguar, který může na silnici.

A co si budeme povídat, má k tomu nejlepší předpoklady. Pod kapotou se totiž ukrývá přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 5,0 litru a výkonu 550 koní. Točivý moment 680 N.m jde skrze šestistupňovou automatickou převodovku od ZF na zadní nápravu. Zde se o rozdělení na kola stará aktivní elektronický diferenciál. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá pouze 3,9 sekundy, spotřebu paliva zde nikdo řešit nebude.

Vysoký výkon si vynutil rozsáhlá opatření, aby vůz co nejlépe držel na silnici. Jaguar proto XKR-S GT vybavil keramickými brzdami se čtyřpístkovými třmeny a sadou karbonových aerodynamických dílů. Ty zajišťují, že vůz má vysoké rychlosti až o 145 kilogramů větší přítlak. Součástí novinek je i zavěšení z Jaguaru F-Type, díky kterému má XKR-S GT větší rozchod kol. Z malého roadsteru je převzato i řízení s ostřejším převodem. Parta šťastlivců tak za své peníze dostane to nejlepší, co dokáže automobilka nabídnout.

Vstoupit do diskuze (10)