Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar XKR-S GT v omezené sérii pro Británii

Jan Mička Jan Mička 31. 7. 2013 • 07:36
19
10
Zobrazit náhledy (19)
Jaguar XKR Jaguar XKR Jaguar XKR Jaguar XKR Jaguar XKR Jaguar XKR Jaguar XKR Jaguar XKR Jaguar XKR Jaguar XKR Jaguar XKR Jaguar XKR Jaguar XKR Jaguar XKR

Ač se to zdá jakkoliv šílené, neměl se tento Jaguar ve Velké Británii vůbec prodávat. Velká poptávka však obměkčila výrobce, který vyrobil sérii i pro domácí trh.

Původně bylo v plánu vyrobit 30 exemplářů, které si mezi sebou měly rozdělit Spojené státy a Kanada. Nátlak ze strany zákazníků však výrobce popohnal k výrobě dalších deseti kusů s pravostranným řízením. Cena byla stanovena 135.000 liber, (4 miliony Kč) což je oproti standardnímu XKR-S nárůst o 38.000 liber, resp. 1,1 milionu Kč.

Po svém debutu na autosalonu v New Yorku se výrobce vrátil k vývoji a společně s divizí Jaguar ETO (Engineered To Order) vystavil XKR-S GT zatěžkávacím zkouškám v Británii a Německu. Právě u našich západních sousedů se vozu dostalo největšího úspěchu po tom, co objel Nordschleife s časem 7 minut a 40 sekund. To z něj v současnosti dělá nejrychlejší Jaguar, který může na silnici.

A co si budeme povídat, má k tomu nejlepší předpoklady. Pod kapotou se totiž ukrývá přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 5,0 litru a výkonu 550 koní. Točivý moment 680 N.m jde skrze šestistupňovou automatickou převodovku od ZF na zadní nápravu. Zde se o rozdělení na kola stará aktivní elektronický diferenciál. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá pouze 3,9 sekundy, spotřebu paliva zde nikdo řešit nebude.

Vysoký výkon si vynutil rozsáhlá opatření, aby vůz co nejlépe držel na silnici. Jaguar proto XKR-S GT vybavil keramickými brzdami se čtyřpístkovými třmeny a sadou karbonových aerodynamických dílů. Ty zajišťují, že vůz má vysoké rychlosti až o 145 kilogramů větší přítlak. Součástí novinek je i zavěšení z Jaguaru F-Type, díky kterému má XKR-S GT větší rozchod kol. Z malého roadsteru je převzato i řízení s ostřejším převodem. Parta šťastlivců tak za své peníze dostane to nejlepší, co dokáže automobilka nabídnout.

Témata
Avatar - Barrichello
1. 8. 2013 12:42
Re: tomuto vravim sportove auto
no to ano....rostou zejména v USA a asii a taky v UK
Avatar - Pekelná Micinka
1. 8. 2013 12:01
Re: tomuto vravim sportove auto
Mimo toho u nás.
Avatar - guze
1. 8. 2013 10:27
Re: tomuto vravim sportove auto
Budu říkat to samé, protože ten (většina) kdo si ho koupí nebude honit 7:40 na severní smyčce a jeho řidičské schopnosti budou silně pod schopnostmi testovacího jezdce, který zajede severní smyčku za 7:40....jasně majitel ho na nurburgring asi vytáhne, ale celou dobu se bude potit aby auto nekouslo a on ho neposlal do svodidel...to same bude zrejme zazivat majitel ferrari, nebo lamba, ale preci jenom jsou to ridicsky vybrouseny masiny, nez puvodne XK urcene jako rychle GT, z ktereho se tyemito upravami stala driftovaci bestie (v rukach normalniho smrtelnika a ze bohatych normalnich smrtelniku bude dost).....
Avatar - Barrichello
1. 8. 2013 09:12
Re: tomuto vravim sportove auto
Tak aby ses nepletl
"podle zdrojů Autocaru je však XKR-S GT nejrychlejším produkčním Jaguarem, když zvládl tento přírodní okruh (nurburgring) o délce necelých 21 kilometrů za 7 minut a 40 sekund. Jinak řečeno, nejostřejší Jag je zde schopen udržet tempo s Lamborghini Murciélago, Mercedesem SLR McLaren, Fordem GT či standardním SLS AMG. Vskutku impozantní, možná by ale bylo ještě milejší, pokud by Jaguar dal možnost ověřit talent GT poněkud většímu okruhu svých zákazníků."

Co říkáš ted? >:D >:D >:D
Avatar - Barrichello
1. 8. 2013 08:52
Re: tomuto vravim sportove auto
Ale prodávaj......hlavně teda XJ po té co přišel s AWD a 3,0 V6 kompresor na většině trhů roste...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku