Jaguar zase vyrábí motor, který poháněl legendy 50. a 60. let
Víte, co spojuje Jaguary XK150, XK150 S, MkIX, Mk2, MkX, E-Type a S-Type? Všechny tyhle modely z 50. a 60. let poháněl řadový šestiválec o objemu 3,8 litru z rodiny XK.
A právě jeho blok Jaguar, přesněji řečeno divize Jaguar Classic, začal opět vyrábět.
Z výše uvedeného výčtu je zřejmé, že v historii automobilky má tento šestiválec důležité místo. A že v současnosti ho najdeme pod kapotou poměrně velkého množství vyhledávaných a ceněných veteránů této značky. Anebo že existují nadšenci do klasických Jaguarů, kteří tento motor shánějí.
Přesně na takové si britský výrobce vzpomněl a nabízí jim zcela nový blok, který je vyroben podle původní specifikace - a tedy z litiny. Blok stojí 14.300 liber, v přepočtu asi 420 tisíc korun.
Jaguar dokonce zákazníkům umožní vybrat si stejné výrobní číslo jako u bloku, který má ten nahradit. Druhou možností je zcela nové číslo. Podmínkou k nákupu je ovšem doklad, že klient skutečně vlastní vůz s 3,8litrovým motorem XK.
Jinými slovy, zájemci o samotný blok, kteří ho chtějí použít pro nějaký "nejaguáří" projekt, mají smůlu.
3,8litrový řadový šestiválec XK se poprvé v autě s šelmou ve znaku objevil v roce 1958, o deset let později jeho produkce skončila. Standardně poskytoval výkon 164 kW, v modelu XK150SE však nabízel dokonce 198 kW.