Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jak by vypadala Škoda Roomster dnes? Rodinný praktik by ani s novou tváří vzhledově neohromil

Stanislav Kolman
Diskuze (25)

Pravda, přednosti modelu Roomster byly od počátku jinde, než v jeho vzhledu. Přesto není špatné se podívat, jak by takové auto vypadalo, kdyby vznikalo v souladu s dnešní designovou filosofií značky.

Pamatujete si na dění v zákulisí Škodovky před nějakými čtyřmi lety? Tehdy se všeobecně počítalo, že automobilka postaví pokračovatele modelu Roomster. Ten by vycházel z koncernového sourozence VW Caddy a navazoval by na ne zrovna vzhledného, avšak prostorného předchůdce. V říjnu však přišla zpráva o tom, že Škodovka projekt zrušila, protože by o takové auto nebyl zájem, zároveň se chtěla soustředit na rostoucí popularitu SUV a crossoverů.

Projekt byl přitom v hodně pokročilé fázi, Škodovka měla v továrně několik hotových prototypů a auto mělo jít v březnu 2016 do prodeje. Jeden ze zkušebních kousků byl dokonce zveřejněn na sociální síti Instagram a ukázal, jak nová generace Roomsteru mohla vypadat. Šlo tehdy opravdu o VW Caddy s jinými odznáčky, vždyť i světlomety měla tahle škodovka shodné se svým dárcem. V plánu přitom byla výroba osobní i užitkové verze.

Přesuňme se zpátky do roku 2020. Náš šikovný grafik Honza přiznává, že patřil mezi fanoušky původního Roomsteru, a tak se rozhodl nakreslit, jak by takové auto vypadalo dnes, kdyby se nechalo inspirovat současným designovým směrem mladoboleslavské automobilky.

Honza vyzdvihuje, že protáhl rozvor náprav a zepředu vozu nechal tvář Fabie. Na boku přitom byla zachována nejkontroverznější část, a sice typické odlišné boční prosklení přední a zadní části. Došlo však k elegantnějšímu zaoblení a celkovému zmenšení. Grafik nejvíce pustil uzdu fantazii vzadu, kde na rozdíl od předchůdce umístil světla horizontálně (podobají se těm z modelu Scala) a nasadil celistvé páté dveře s nápisem namísto loga.

Autor této vize přiznává, že komu se nelíbil původní Roomster, ten se nejspíš ani v jeho nástupci nenajde. Přesto určitě není bez zajímavosti si ukázat, jak by takové auto, které by si své zákazníky určitě našlo, mohlo vypadat. Co říkáte?

Stanislav Kolman
Diskuze (25)

Doporučujeme

14. 1. 2020 14:11
Re: Roomster
Jasně, na druhou stranu to je přesně ten zádrhel proč se to nechytlo - o třídu větší caddyna byla stále velmi kompaktní a obratná, měla lepší jízdní vlastnosti a dospělejší techniku, a tři tak nějak použitelné sedačky vzadu (sice ani zdaleka ne tak variabilní, ale ono to vzhledem k prostoru nebylo třeba), celkově mnohem prostornější.
Design je tak nějak druhořadá věc u těhle aut - kdo si tenkrát kupoval budku tak si stejně na žádný design hrát nemohl...
14. 1. 2020 14:06
Re: Roomster
To je dost o úhlu pohledu. Roomster byl defacto upravená fabie (z octavie pocházela akorát zadní příčka která byla odolnější než klasická fabiacká a důvod byl právě očekávané nákladní užití resp. vyšší zatížení). Z toho plyne určení i omezení dané fabií - vpředu velmi úzká a krom městského a příměstského provozu nevhodná. To že malá auta už nezastanou plnohodnotné rodinné užití se už vědělo i v té době (jakkoliv třeba český trh to měl ještě v té době jinak a mnoho rodin bralo fabii combi jako rodinné auto), takže otázka přepravní kapacity nebo variability nemohla toto změnit, pořád to mělo ten uzoučký předek. Proto bylo primární cílení skutečně hlavně na živnostníky co potřebují malé auto do města a zároveň flexibilní přepravní kapacitu.
Nicméně zbytečná diskuze - trh rozhodl sám, oproti větší a dospělejší caddyně to nemělo prakticky žádnou výhodu, cílová skupina malá, prodeje vázly, proto to dopadlo jak to dopadlo. Tím nikdo neříká že to bylo špatné auto, ale ani nijak zvlášť dobré.
13. 1. 2020 21:31
Re: Roomster
Ale jistě, design zkousnul jen málokdo, ale jízdní vlastnosti byly díky široké zadní nápravě z Octavie o parník lepší než u příšerné Fabie II, o tom žádná. Taky variabilita trojdílného zadního sedadla byla obdivuhodná, ovšem komfort sezení případných dospělých cestujících na delších cestách již mnohem méně. :-)
Designově zajímavý, ale funkčně naprosto příšerný byl rám okna předních dveří, který při nájezdu do křižovatek hodně omezoval výhled řdiče vpravo do strany. Pro nezkušené uživatele Roomsteru byl při otvírání funkčně nebezpečný také extrémně prohnutý zadní okraj předních dveří - ve výši pasu od nich člověk byl dost vzdálený, ale ostrý horní roh dozadu prudce ubíhajícího rámu okna si při otvírání neznalý člověk snadno bolestivě zarazil do hrudníku... ;-\
13. 1. 2020 21:29
Re: Koncept Roomesteru
Tak přesně tato Pininfarinova korejská zrůdička mě napadla, ještě než jsem to rozklikl! :-) :-)
Avatar - Emel
13. 1. 2020 15:34
Re: zbytečné auto
Co si vybavuju Berlinga tak kolem toho roku 2006-7, tak spousta má jen jedny dveře vzadu a tak... Roomster byl přece jen postavený trošku jinak, byl o dost nižší...