Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jak nainstalovat střešní box? A na co si dát při jízdě pozor?

Martin Machala Martin Machala 1. 11. 2020 • 16:47
39
3
Zobrazit náhledy (39)
Audi A4 35TDI Audi A4 35TDI Audi A4 35TDI Audi A4 35TDI Audi A4 35TDI Audi A4 35TDI Audi A4 35TDI Audi A4 35TDI Audi A4 35TDI Audi A4 35TDI Audi A4 35TDI Audi A4 35TDI Audi A4 35TDI Audi A4 35TDI Audi A4 35TDI Audi A4 35TDI Audi A4 35TDI Audi A4 35TDI Audi A4 35TDI Audi A4 35TDI Audi A4 35TDI Audi A4 35TDI Audi A4 35TDI Audi A4 35TDI Audi A4 35TDI Audi A4 35TDI Audi A4 35TDI Audi A4 35TDI Audi A4 35TDI Audi A4 35TDI Audi A4 35TDI Audi A4 35TDI Audi A4 35TDI Audi A4 35TDI

Je mi jasné, že se střešními boxy máte určitě zkušenosti, mě ale pár věcí překvapilo.

Nejdřív jsem si trochu zazmatkoval, když jsem přebíral auto-figuranta a místo očekávaného kombíku A4 Avant na mě čekal sedan. Tedy žádné ližiny, ve střeše jsem nenašel ani schované kotvící body. Ano, jsem v tomto směru velmi nekovaný, na zimní dovolenou vyrážím zásadně bez lyží a děti nemám, abych potřeboval rozšíření zavazadlového prostoru. Proto mě trochu překvapilo, že i s takovým na první pohled nevhodným objektem (sedan) uspějete a box namontujete. Vím, trestuhodná nevědomost.

Nicméně, poučen jsem se vrhl do instalace, která byla i pro mě nakonec velice snadná. Originální příslušenství sice nebývá nejlevnější, díky němu jsem však měl jistotu, že se ve spodní části střechy do skrytých, ale připravených bodů s příčníkem trefím. Samozřejmě jsem musel vybrat správný (přední vs. zadní) a ukotvit jej korektně (levá vs. pravá strana). Trošičku opatrnosti to chtělo, plechové konce příčníků by střechu poškrábat přece jenom mohly.

A pak už přišla Marta, aby mi s boxem pomohla nahoru. S ní to šlo hladce, v jednom… zvládl jste to někdy někdo? Nemělo by se… Ještě tedy mrknout, jestli máme box srovnaný a můžeme vesele nakládat! Jak jinak než rovnoměrně a v maximální povolené hmotnosti (nejčastěji kolem padesáti kilo).

Při jízdě pak dáváme pozor na vyšší těžiště i hmotnost (hlavně citlivost na boční vítr) a nejedeme zbytečně rychle. Respektive, nejvyšší povolenou rychlost s boxem výrobce střešního doplňku spíše neuvádí, ale kdo by si chtěl zvyšovat spotřebu paliva (klidně o dvacet procent) a poslouchat hučení nad hlavou. I když, v tomto konkrétním případě se dalo jet velmi snesitelně ještě rychlostmi kolem 160 km/h, aerodynamika nebyla vůbec špatná.

Jak jsem už napsal, produkty z originálního příslušenství nebývají nejlevnější, což v tomto případě znamená sedm tisíc za příčníky a osmnáct za box. Se střešním boxem byste ale měli myslet i na bezpečnost, takže s tím šetřením opatrně…

Související články

Témata
2. 11. 2020 09:09
Re: Posel
Ale pochválil bych aspoň fotogalerii, kde je z těch čtyřiceti fotek opravdu k tématu tak s bídou jediná. Tedy pokud nebylo cílem pečlivě zdokumentovat, že střešní box patří na střechu
2. 11. 2020 07:35
Reklama?
Takže článek i video o ničem, jen reklama jak koupit originál od Audi. Ale přitom existujou kvalitnější příčníky Atera a Thule za mnohem nižší cenu a ještě vypadají na autě 5x lépe. A boxy Hapro, Atera, Thule zase za lepší cenu a vzhledově také zcela jinde.
Avatar - _Karel_
1. 11. 2020 19:59
Posel
Omlouvám se, ale smysl článku mi nějak unikl. Kdybych jej měl shrnout - kolega Machala nás dosti zevrubně seznámil s tím, že se do Liptákova dopravili auty a že po cestě brali benzín.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku