Jak nejlépe nafotit auto: Dneska už vám bohatě stačí mobil!
Spousta lidí si myslí, že focení vozu na inzerát je triviální disciplína. Právě z podcenění však vzniká moře zbytečných chyb. Jak se jim vyhnout? Vše jsme probrali s uznávaným fotografem aut Ondřejem Kroutilem.
Obrázek vydá za tisíc slov, shodují se odborníci. Proto jsou dobré fotky klíčem k úspěchu u inzerátu. Jak na ně? „Už rozhodně neplatí, že je potřeba drahý foťák. Dneska kvalitní fotky zvládnete s mobilním telefonem,“ poznamenává uznávaný motoristický fotograf Ondřej Kroutil s tím, že základ je auto před focením umýt. Vzápětí však dodává, že by lidé neměli zvěčňovat vozidlo, když je ještě mokré. Sice se náramně leskne, ale je to také mnohdy důkaz, jak něco zásadního skrýt. Druhým krok, pakliže si vystačíte s mobilem, tvoří nesnímat na výšku, ale na šířku. „Dneska je každý zvyklý ze sociálních sítí fotit vše na výšku, nicméně většina internetových portálů na prodej aut je nastavená pro fotky na šířku,“ vysvětluje Ondřej Kroutil a nechává nás, ať se sami pokusíme správně vyfotit vůz, přičemž si během procesu budeme ukazovat případné omyly.
Hlavně celé
„Nechci vám do toho mluvit, ale vyčistěte si čočku tričkem,“ radí Ondřej. Správně jsme prý zvolili exteriér, focení v garáži fotograf profesionál nedoporučuje. Na úvod vůz zaměřujeme celý. „Denně narážím na řadu inzerátů, kde lidé zbytečně vystaví tisíc detailů a celé auto nevyfotí. Přitom to je nejdůležitější, aby bylo vidět komplet,“ kroutí hlavou Ondřej Kroutil. Automobil si tak obcházíme ze všech stran: fotíme předek, zadek i oba boky. „Na jeden bok vám svítí sluníčko, to nevypadá hezky. Nebuďte líní a vůz přeparkujte na druhou stranu,“ instruuje nás profesionál. Nemáme se podle něj snažit o uměleckost – auto by mělo být uprostřed záběru, telefon máme držet rovně a s počtem fotek to zase nepřehánět. „Za mě stačí deset dvanáct fotek. Kromě zmíněných venkovních bych vyfotil interiér včetně budíků, kde je vidět počet najetých kilometrů, a taky motor. Na druhou stranu bych si pro sebe nafotil kosmetické vady pro další komunikaci s potenciálními kupci. V inzerátu bych je ovšem zmínil spíš slovně. Přece jen chcete zájemce nalákat,“ uvádí Kroutil.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.