Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jak se měnila Octavia RS? Škoda srovnává všechny generace v zajímavém videu

Jan Zajíc
Diskuze (5)

První generace Škody Octavia RS se objevila v roce 2000, aktuálně mladoboleslavská automobilka nabízí už čtvrté provedení. Podívejte se, jak moc se tohle auto za ty roky změnilo.

Všem generacím Octavie RS se věnuje nové video, které připravila přímo automobilka Škoda. A přidala také zajímavou galerii. Pojďme si ale nejprve historii Octavie RS stručně připomenout.

První generace se v nabídce objevila s modernizací první Octavie v roce 2000, o dva roky později následoval i „eresový“ kombík. Sportovní verze dostala jinou příď, odlišně tvarované světlomety a novou palubní desku. Přeplňovaná osmnáctistovka o výkonu 132 kW (180 koní) z auta udělala nejrychlejší model řady Octavia – RS se umělo rozhýbat až na 235 km/h. Proto vůz dostal silnější brzdy, dodatečné výztuhy karoserie, tužší tlumiče nebo jinak uložený přední stabilizátor.

V roce 2006 dorazila druhá generace. Dostala dvoulitrový turbomotor o výkonu 147 kW (200 k), který umožňoval maximální rychlost 240 km/h – a to i přesto, že auto o 150 kilogramů ztěžklo. Na svědomí to měla mimo jiné nová šestistupňová převodovka. Alternativou k ní byl poprvé dvouspojkový automat DSG a na své si přišli i zastánci nafty – k mání byl motor TDI o výkonu 125 kW (170 koní) s maximální rychlostí 224 km/h. Druhá generace přinesla i větší robustnost, lepší odhlučnění a celkově pohodlnější jízdu.

Třetí Octavia RS (od roku 2013) představuje asi dosud největší mezigenerační posun. Úprav doznala geometrie podvozku a výkon postupně stoupal ze 162 na 169 a později dokonce na 180 kW (220, 230 respektive 245 koní), nejvýkonnější varianta poprvé nabídla elektronicky řízený samosvorný diferenciál. I v této generaci byl k dispozici vznětový motor, ovšem už o výkonu 135 kW (184 koní). Od roku 2015 byla naftová verze k mání i s pohonem všech kol.

Video se připravuje ...

Aktuální "čtyřka", jež byla na trh uvedena v roce 2020, dostala další novou motorizaci, a to plug-in hybrid RS iV, u kterého spolupracují elektromotor s výkonem 85 kW a čtyřválec 1.4 TSI se 110 kW. Nechyběl dvoulitrový turbodiesel s výkonem 147 kW (200 koní). Obě tyto motorizace však v aktuálním ceníku chybí, je však možné, že do něj budou znovu zařazeny.

Jedinou možností, kterou si můžete objednat, je dvoulitrové "té-es-í" se 180 kW (245 k), dvouspojkovou převodovkou a středovým diferenciálem s řízenou svorností.

Jan Zajíc
Diskuze (5)

Doporučujeme

27. 4. 2023 13:46
Re: Skoda za cenu Tesly
Tentokrát i já souhlasím…
27. 4. 2023 13:26
Re: Skoda za cenu Tesly
Výjimečně 👍

Pro toho, kdo omezení T3 z hlediska životního stylu nemusí řešit, není vo čem.

VW to zvoral - Tiguan za cenu X1, ORS za cenu T3... Jo, ono krátkodobě ty šílené ceny a vysoké marže přinesou pozitiva pro akcionáře, ale pak se lidi rozkoukají. A konkurence nespí.

Brutální zlevňování Tesly musí klukům z Vlkohradu působit špatné spaní.

Pro Evropu a její ekonomiku to ale dobře není. A tedy i pro nás.
Avatar - Emel
27. 4. 2023 09:08
Re: Skoda za cenu Tesly
Pokud přežiješ omezení EV, tak náklady na provoz budou patrně u Tesly znatelně nižší, takže reálně je to "levnější" volba... jo, už by to bylo docela dilema.
27. 4. 2023 08:48
Re: Skoda za cenu Tesly
Opět výjimečně :yes:
26. 4. 2023 23:05
Skoda za cenu Tesly
Doba se zmenila.
Nepopiram, ze v necem bude Skodovka lepsi.

Ale TM3 za cenu ORS?
Tomu rikam cenova parita. :yes: