Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jak se otevírá střecha v 911 Speedster? V autě za 7 milionů se bez manuální práce neobejdete

Jan Zajíc Jan Zajíc 8. 5. 2019
20
Zobrazit náhledy (20)
Porsche 911 Speedster Concept Porsche 911 Speedster Concept Porsche 911 Speedster Concept Porsche 911 Speedster Concept Porsche 911 Speedster Concept Porsche 911 Speedster Concept Porsche 911 Speedster Concept Porsche 911 Speedster Concept Porsche 911 Speedster Concept Porsche 911 Speedster Concept Porsche 911 Speedster Concept Porsche 911 Speedster Concept Porsche 911 Speedster Concept Porsche 911 Speedster Concept Porsche 911 Speedster Concept

Nové Porsche 911 Speedster je úžasné auto, které má snad všechno, po čem by měl správný nadšenec do řízení toužit. Je ale také hodně drahé.

V Německu cena začíná na 269.274 eur, což je více než 6,9 milionu korun. Za tyto peníze dostanete vzácný vůz, který vznikne v limitované edici 1.948 kusů, se zajímavou technikou.

V útrobách totiž najdeme atmosférický plochý šestiválec o objemu čtyř litrů točící až 9000 otáček, tedy motor z verzí 911 GT3/GT3 RS. Naladěn je na 369 kW a 470 N.m, přičemž je exkluzivně spárován s šestistupňovou manuální převodovkou. A co víc, motor pohání výhradně zadní kola.

Šestiválec dostal individuální tělesa škrtící klapky, díky čemuž jsou jeho reakce na pedál plynu ještě ostřejší než u ostatních silničních verzí 911. Porsche dokonce mluví o reakcích jako v závodním 911 GT3 R. Vůz přitom zrychlí z nuly na 100 km/h pod 4 sekundy a jede nejvyšší rychlostí 309 km/h.

Podvozek pak vychází z toho v 911 GT3, což znamená speciální nakalibrování natáčení zadní nápravy nebo dynamické uchycení motoru.

Oproti kabrioletu se 911 Speedster liší celkovou siluetou. Má nižší čelní okno a mechanicky nasazovanou plátěnou střechu. Odlišná je také záď s charakteristickými boulemi z karbonových vláken.

Nejen ty pomáhají snížit hmotnost vozidla. Uvnitř třeba najdeme lehké dveřní panely se síťkami na odložení drobností, přední kapota je zase karbonová, uvnitř je použit i lehký polyuretan. Standardem jsou též karbon-keramické brzdy, které ušetří asi 50 % váhy proti systému s ocelovými kotouči. Pro fajnšmekry lze vůz objednat i bez klimatizace. V takovém případě vůz váží jen 1.465 kilogramů.

Kvůli co nejnižší hmotnosti má Speedster také poměrně úsporné řešení ovládání střechy. Neobejde se totiž bez manuální práce, což je vlastně fajn. Jen je to v autě za skoro 7 milionů trochu nezvyklé.

Nečekejte ale snadnou manipulaci jako třeba u Mazdy MX-5, u Porsche je to složitější. Jak práce se střechou vypadá, ukazuje následující video.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku