Jak se prodávají auta v době koronaviru? V Číně spustili doručování pomocí dronu
Automobilky po celém světě čelí kvůli novému koronaviru výraznému poklesu prodejů, čemuž se snaží čelit různými způsoby.
Celý svět zavádí ve snaze omezit šíření koronaviru různá omezení, jejichž cílem je především zabránit vzájemnému kontaktu mezi lidmi. Na to ovšem doplácí řada společností, které bez přímého kontaktu se zákazníkem de facto nemohou fungovat. Nebo alespoň donedávna nemohly.
Nová opatření totiž vedla k inovacím, které postupně odstraňují závislost výrobních závodů a prodejních míst na lidské práci a mezilidském kontaktu. Stále více se tak uplatňuje automatizace, umělá inteligence a využívání moderních technologií. A to i v oblasti prodeje automobilů.
Skvělým příkladem je služba bezkontaktního doručení nového automobilu až domů, kterou v některých částech Číny zavedla automobilka Geely. Zákazníci si tak mohou automobil objednat, zaplatit a nechat doručit bez jediného kontaktu s pracovníkem dealerství.
Nová služba byla spuštěna 10. února tohoto roku v rámci rozšíření on-line prodejních služeb společnosti Geely Auto. Zákazník si tak prostřednictvím internetu automobil nakonfiguruje, zvolí si možnost financování, navolí si pojištění a poté už jen vybere místo, na které mu bude automobil doručen.
Automobil je poté zvenku i zevnitř důkladně vydezinfikován, naložen na odtahovou dodávku a přepraven na vybrané místo. Klíče od vozu pak novému majiteli předá dron, což činí celý proces naprosto bezkontaktním.
Geely navíc dodává, že službu on-line pořízení automobilu od jejího únorového spuštění využilo již přes 10.000 zákazníků. Dalších cca 10.000 se pak mělo zaregistrovat s úmyslem si vůz Geely pořídit v krátkodobém termínu.