Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Může být Volvo ještě víc čínské? Jedná o fúzi

ČTK
Diskuze (0)

Švédský výrobce automobilů Volvo Cars a jeho čínský majitel automobilka Geely jednají o fúzi. Podle svého dnešního společného sdělení chtějí využít finančních a technologických synergií a vytvořit silnou globální skupinu.

Nově vzniklý podnik by zachoval stávající značky vozů, které obě firmy nyní vyrábějí - Volvo, Geely, Lynk & Co a Polestar a jeho součástí bude i nová značka Geometry. Pod ní se Geely chystá prodávat svůj první vůz čistě na elektrický pohon.

Firmy nyní vytvoří společnou pracovní skupinu, jejímž úkolem bude připravit návrh pro obě představenstva. Případnou dohodu budou kromě vedení podniků ještě muset schválit jejich akcionáři a dozorčí orgány.

S akciemi nově vzniklého koncernu by se mělo obchodovat na hongkongské burze a v plánu je uvést je později i na burzu ve Stockholmu.

Výrobci automobilů se spojují, protože čelí přísnějším emisním pravidlům a růstu poptávky po elektromobilech.

Geely převzala Volvo Cars v roce 2010 od amerického automobilového koncernu Ford Motor. Čínská společnost, jejímž zakladatelem je miliardář Li Šu-fu, vlastní podíly také v dalších firmách. V roce 2018 získala 9,7 procenta v německém výrobci luxusních vozů Daimler, v roce 2017 koupila 49,9 procenta v malajsijské automobilce Proton. Vlastní také většinový podíl v britském výrobci sportovních vozů Lotus.

Geely loni prodala 1,36 milionu aut a letos by jich chtěla uvést na trh 1,4 milionu. Volvo v roce 2019 prodalo přes 700.000 vozů. Švédské automobilce se pod čínským vlastníkem podařilo zvrátit pokles prodeje, se kterým se v předchozích letech potýkala. Ford převzal Volvo Cars v roce 1999 od švédské skupiny Volvo, která se teď soustředí na výrobu nákladních vozů.

ČTK
Diskuze (0)

Doporučujeme