Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jak vznikala Kia Optima Sportwagon? Exkluzivně odhaluje evropský šéf designu

David Bureš
Diskuze (7)
Kia vstoupila do segmentu kombíků střední třídy. Detaily vzniku Optimy Sportwagon nám odhalil přímo jeden z jejích autorů – šéf designu evropského zastoupení značky.

Kia na letošním ženevském autosalonu představuje Optimu s karoserií kombi, rok poté, co na stejném místě prezentovala koncept Sportspace naznačující její podobu. Obě auta se odlišují, evropský šéfdesignér značky Gregory Guillame ale tvrdí, že jsou skoro stejná. Navíc prozradil, že sériové auto i koncept vznikaly v jednu dobu.

"Pokud obě auta postavíte vedle sebe, budete překvapeni, jak podobná jsou," uvedl Guillame v exkluzivním rozhovoru pro Auto.cz přímo na ženevském výstavišti. "Show car byl samozřejmě nižší a měl větší kola. Všechny motivy jsou ale stejné," říká Guillame.

Guillame rovněž prozradil, že v době prací na konceptu se už vědělo, jak bude vypadat sériová verze. "Všichni tvrdí, že se sériové auto inspirovalo konceptem. Není to ale pravda. Většina automobilek v době, kdy udělají koncept, které je blízké produkčnímu autu, už sériové auto má hotové," tvrdí šéfdesignér evropského designu značky Kia. Podle jeho slov Kia rychle pracuje na fází realizovatelnosti projektu a jeho projektování, a tak koncept i sériové auto mohly vznikat bok po boku.

Práce na návrhu kombíku byly zahájeny krátce poté, co se začalo pracovat na sedanu. Designéři ale věděli, že nová Optima bude nabízena i jako kombi, a tak už při návrhu sedanu počítali s touto praktičtější karosářskou variantou.

Při práci na Optimě Sportwagon bylo největší výzvou navrhnout hezké auto, řekl Guillame s úsměvem a již vážněji dodal: "Optima má typický prvek v podobě linky vedoucí přes dveře do zadních sloupků. Museli jsme zachovat tento prvek tak, aby fungoval i na kombi."

Jako nováček v segmentu (předchůdci Optimy kombík nenabízeli) se navíc Kia chtěla vyhranit proti konkurenci a nabídnout něco jiného. Guillame uvedl, že automobilka nechtěla nabídnout ani typický kombík s velkým zavazadelníkem, ani sportovně tvarované kombi ve stylu shooting braků, ale něco mezi tím. Výsledek tak podle evropského šéfdesignéra Kie působí jako natažený pětidveřový hatchback, což aktuálně nikdo nenabízí.

David Bureš
Diskuze (7)
2. 3. 2016 10:52
Najednou jsem rád,
že jsem se loni v prosinci udržel a nevyměnil starýho Ceeda za nový... Tohle vypadá libově, ale prosíííím, dejte do toho alespoň JEDEN dvoulitr...
2. 3. 2016 09:20
Re: Schreyer
Je to asi 2 roky, kdy povýšil na šéfdesignera obou značek H/K a ještě sedí v nějakém představenstvu (jako jediný ne-asiec). Ale očekává se, že v dohledné době (má nějaké datum ve smlouvě) skončí a rozšíří řady penzistů. Jeho nástupce již byl vybrán - Luc Donckerwolke - "pan Bentley" - [odkaz] Myslím, že to nakonec bude jinak - Luc dostal na starost design Genesis a PS smlouvu prodlouží - jen můj odhad.
Avatar - LEGOPARK
2. 3. 2016 09:01
Schreyer
Uz nie je sefdizajnerom?
1. 3. 2016 21:25
Na má slova došlo
Před rokem nám tady pan Mička psal o konceptu Sportspace
[odkaz]
jak Optima combi nebude vyráběna a hlavně jak je Sportspace inspirací pro novou Optímu - taková blbost! Optima sedan totiž tou dobou byla komplet hotová, jak jsem podotýkal. Jenže i to combi bylo hotové a v produkční verzi (logicky aby bylo možné sdílet díly v maximální možné míře a nespáchat později combi jako designovou nouzovku). Pana Mičku lze vyvinit, protože marketing a PR urputně mlžil právě o jisto jisté nevýrobě combi.
Ještě poznámka. Rozdíl produkčního vozu a Sportspace není tak malý, jak ten Ital říká (=lže). Absolvoval jsem před rokem kurz malby (drybrush) a právě Sportspace jsem si vybral jako cvičení. Ten koncept jsem (z fotek) "nakoukával" nějakých 6 - 8 hodin včetně malby. Znám ho do detailů. Produkční verze je o poznání jiná a to je škoda.
Avatar - 3_diamanty
1. 3. 2016 18:31
Re: moc sa na kombik tesim
ale zacinam mat obavy o tu GT verziu.... akosi je ticho o nej ... aby nakoneic neskoncila len ako vystavna chutovka autosalonu...

ale chvalabohu aspon za kombik... ten je pre predaje optimy v eu podstatnejsi ako GT model.... ale mozno mam ohladom GT zbytocne obavy .. uvidime.... mozno uz coskoro nam chlapci daju nejake cesrtvejsie info z prvej ruky :yes: