Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jakub Kornfeil a Filip Salač budou týmovými kolegy

Michal Štěpanovský Michal Štěpanovský 6. 9. 2018
18
Zobrazit náhledy (18)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Mimořádnou záležitostí bude pro český motocyklový sport příští sezóna mistrovství světa silničních motocyklů v kategorii Moto3. Ještě nikdy se totiž nestalo, že by Česká republika měla dva zástupce v jedné kategorii ve stejném týmu.

Angažmá se podařilo vyjednat s týmem Redox Prüstel GP pro Jakuba Kornfeila a Filipa Salače, který za tento tým startuje již třetí sezónu. Oba špičkoví jezdci budou společně také reprezentanty Autoklubu ČR.

Jakub Kornfeil, který při letošním závodě mistrovství světa v Brně obsadil úžasné třetí místo, už za tým Redox Prüstel GP závodí, takže v týmu nebude žádným nováčkem. Co říká o angažmá Filipa Salače? „Mám velkou radost, že se do mistrovství světa dostal další Čech a budeme startovat v jednom týmu. Je to neskutečný úspěch pro Autoklub a celou Českou republiku s ohledem na to, jak malá země jsme a jak je složité se do mistrovství světa dostat. S Filipem mám naprosto výborný vztah a je skvělé, že náš profesionálně fungující tým posílí právě takový jezdec jako je on. Už se fakt těším, až se tato informace dostane na veřejnost a doufám, že za námi budou stát všichni čeští fanoušci. Věřím, že budeme dobří parťáci a silná dvojka, která brzy ukáže, co v ní je,“ těší se na svého nového kolegu Jakub Kornfeil.

Filip se nepotřebuje učit

Aktuálně sedmý muž průběžného pořadí nejslabší kategorie se se Salačem zná už řadu let a snaží se jej podporovat. „Filipa sleduji už od doby, kdy byl metr vysoký a začínal s minibiky. Je to teď jediný český talent a je fajn, že se do Moto3 dostal,“ uvedl Kornfeil. Základem je, že bude mít i nadále k dispozici tovární podporu KTM. Role učitele nového týmového kolegy se nebrání. I když prý nebude potřeba. „Doufám, že bude fungovat týmový duch a strategie. Budeme si samozřejmě předávat informace. On je sice nový, ale na motorce umí jezdit. Je to hotový pilot, má na to, aby jezdil desítku. Je to talent a teď je to jen o tom, jak vše prodá. Je ve skvělém týmu,“ dodal Kornfeil.

Pro Filipa Salače znamená start v novém týmu především přestup z Red Bull MotoGP Rookies Cupu do silnější kategorie Moto3, kterou si už krátce vyzkoušel při mistrovství ČR v Brně. „Přestupem do Moto3 se mi plní další velký sen. Vím, že to nebude jednoduché, ale díky startu na divokou kartu v Brně jsem se mohl s technikou kategorie Moto3 krátce seznámit. Po tréninkových časech jsem byl přesvědčený, že umím dobře zajet i v této třídě. Děkuji všem za velkou příležitost a šanci ukázat svoje schopnosti. Teď se budu ještě maximálně soustředit na zbytek letošní sezóny, a pak už mě čeká náročná příprava na rok 2019,“ komentoval svůj jezdecký posun šestnáctiletý Filip Salač.

Zájem měli všichni

„Dva čeští jezdci v Moto3 a dokonce v jednom týmu, to je na naše poměry opravdu unikátní záležitost. Filip a Jakub budou mít k dispozici špičkovou techniku, připravenou stejně špičkovým týmem Redox Prüstel GP. Oba jezdci už několikrát prokázali svoje kvality a jsem přesvědčen, že budou skvěle reprezentovat nejen Autoklub České republiky, ale také celou Českou republiku. Ještě bych doplnil, že Filip Salač je společně s Filipem Marešem prvním produktem našeho programu Czech Talent Team a už nyní chystáme podobně příjemné překvapení v mistrovství světa v jiné motocyklové disciplíně,“ prozradil k novému složení týmu Redox Prüstel GP a k dalším plánům prezident Autoklubu ČR Jan Šťovíček.

Podle jeho slov začaly debaty o možném Salačově přestupu koncem léta a zájem byl oboustranný, ze strany jezdce, tak i německé stáje. „V průběhu června jsme se začali vážně bavit s představiteli Redox Prüstel. O Salače byl zájem i jinde, ale tuhle možnost jsme vyhodnotili jako nejlepší a nakonec skončila i podpisem smlouvy,“ dodal Jan Šťovíček.

Německý tým Redox Prüstel GP v čele s výkonným ředitelem Florianem Prüstelem patří mezi přední týmy v kategorii Moto3 a v příští sezóně bude de facto továrním týmem značky KTM. Italský závodník Marco Bezecchi, který za stáj startuje v letošním roce, momentálně vede mistrovství světa. Špičková technika a spolehlivý tým budou pro Jakuba Kornfeila a Filipa Salače skvělou základnou pro jejich společnou sezonu v Moto3.

Předběžný kalendář 2019 – 10. 3. Losail (Katar); 31. 3. Termas de Rio Hondo (Arg.); 14. 4. Austin (USA); 5. 5. Jerez (Šp.); 19. 5. Le Mans (Fr.); 2. 6. Mugello (It.); 16. 6. Barcelona (Šp.); 30. 6. Assen (Niz.); 7. 7. Sachsenring (Něm.); 4. 8. Brno (ČR); 11. 8. Red Bull Ring (Rak.); 25. 8. Silverstone (Brit.); 15. 9. Misano (San Marino); 22. 9. Aragon (Šp.); 6. 10. Buriram (Thajsko); 20. 10. Motegi (Jap.); 27. 10. Phillip Island (Aus.); 3. 10. Sepang (Mal.); 17. 10. Valencia (Šp.).

Související články

Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku