O motorizaci pro novou Audi R8 se spekuluje již delší dobu, přičemž nejpravděpodobnějším řešením se zdá být přechod elektřinu. Oddělení Audi Sport prý však stále bojuje za klasickou V10.
Během nedávných vytrvalostních závodů 24 hodin na Nürburgringu to redaktorům britského Autocaru prozradil Oliver Hoffmann, šéf divize Audi Sport. Podle jeho slov totiž existuje stále silná touha dostat tradiční atmosférický motor V10 i pod kapotu třetí generace modelu R8.
„V10 je ikonou a unikátní prodejní nabídkou v segmentu,“ uvedl Hoffmann a dodal, že v současné generaci zákazníci auta s V10 pod kapotou milují. „Bojujeme za V10, ale (u nové generace) bude hlavní otázkou, zda použít pouze tradiční spalovací motor, nebo elektrifikovat – a jaký motor k tomu bude vhodný.“
Podobné informace přitom nejsou žádným překvapením. Přizpůsobit velké atmosférické motory stále přísnějším emisním limitům je poměrně obtížné a hlavně nákladné, což se při počtu prodaných aut nemusí ani vyplácet. Možným řešením by tak byla elektrifikace, zůstává však otázkou, jaký motor bude pro hybridní řešení nejvhodnějším.
O nové generace Audi R8 se v minulosti mluvilo již několikrát, přičemž podle posledních informací Autocaru by měla dorazit v roce 2022 a s největší pravděpodobností bude čistě elektrická. Objevují se však náznaky, že motory V10 by se mohly objevit alespoň v limitované speciální edici.
Tomu nahrávají prohlášení některých dalších koncernových značek, především tedy Lamborghini, které je odhodláno používat motory V10 co nejdéle to půjde. I za cenu elektrifikace. Lidé z Audi jsou proto v úzkém spojení s lidmi ze Sant’Agata a snaží se najít společné řešení. „Jedinou možností, jak vyvíjet taková auta, je podělit se o náklady na vývoj a mít jasnou strategii s platformami,“ uvedl Hoffmann.
Ještě před příchodem nové generace Audi R8 se však nejspíš dočkáme ještě jednoho ostrého provedení současné generace. Ta by měla být inspirována závodními modely R8 a její premiéra se očekává již v příštím týdnu, během známého Festivalu rychlosti v Goodwoodu.
Příchod extrémnější R8 nepřímo potvrdil i Hoffman, podle kterého má Audi pár dobrých nápadů na ještě extrémnější R8. „Víme, že je design našich závodních strojů zajímavý. A lidé by rádi řídili něco takového na silnicích.“ Při vývoji podobného modelu se však technici musí vypořádat s řadou překážek, ke kterým patří například i komplikovanější ochrana chodců.