Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaký motor dostane nová R8? Šéf Audi Sport prý stále bojuje za V10

Ondřej Mára
Diskuze (13)

O motorizaci pro novou Audi R8 se spekuluje již delší dobu, přičemž nejpravděpodobnějším řešením se zdá být přechod elektřinu. Oddělení Audi Sport prý však stále bojuje za klasickou V10.

Během nedávných vytrvalostních závodů 24 hodin na Nürburgringu  to redaktorům britského Autocaru prozradil Oliver Hoffmann, šéf divize Audi Sport. Podle jeho slov totiž existuje stále silná touha dostat tradiční atmosférický motor V10 i pod kapotu třetí generace modelu R8.

„V10 je ikonou a unikátní prodejní nabídkou v segmentu,“ uvedl Hoffmann a dodal, že v současné generaci zákazníci auta s V10 pod kapotou milují. „Bojujeme za V10, ale (u nové generace) bude hlavní otázkou, zda použít pouze tradiční spalovací motor, nebo elektrifikovat – a jaký motor k tomu bude vhodný.“

Podobné informace přitom nejsou žádným překvapením. Přizpůsobit velké atmosférické motory stále přísnějším emisním limitům je poměrně obtížné a hlavně nákladné, což se při počtu prodaných aut nemusí ani vyplácet. Možným řešením by tak byla elektrifikace, zůstává však otázkou, jaký motor bude pro hybridní řešení nejvhodnějším.

O nové generace Audi R8 se v minulosti mluvilo již několikrát, přičemž podle posledních informací Autocaru by měla dorazit v roce 2022 a s největší pravděpodobností bude čistě elektrická. Objevují se však náznaky, že motory V10 by se mohly objevit alespoň v limitované speciální edici.

Video se připravuje ...

Tomu nahrávají prohlášení některých dalších koncernových značek, především tedy Lamborghini, které je odhodláno používat motory V10 co nejdéle to půjde. I za cenu elektrifikace. Lidé z Audi jsou proto v úzkém spojení s lidmi ze Sant’Agata a snaží se najít společné řešení. „Jedinou možností, jak vyvíjet taková auta, je podělit se o náklady na vývoj a mít jasnou strategii s platformami,“ uvedl Hoffmann.   

Ještě před příchodem nové generace Audi R8 se však nejspíš dočkáme ještě jednoho ostrého provedení současné generace. Ta by měla být inspirována závodními modely R8 a její premiéra se očekává již v příštím týdnu, během známého Festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Příchod extrémnější R8 nepřímo potvrdil i Hoffman, podle kterého má Audi pár dobrých nápadů na ještě extrémnější R8. „Víme, že je design našich závodních strojů zajímavý. A lidé by rádi řídili něco takového na silnicích.“ Při vývoji podobného modelu se však technici musí vypořádat s řadou překážek, ke kterým patří například i komplikovanější ochrana chodců.

Ondřej Mára
Diskuze (13)

Doporučujeme

Avatar - Allo
1. 7. 2019 08:28
R8 by měla dostat R8 motor
Řadový osmiválec 4-5 litrů R8&R8 to by bylo cool výkon tak 400 koni alespoň ;-)
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2019 18:56
Re: No uvidíme
Nojo to je další trochu mínus krom ekonomický návratnosti. Eště že se ty baterky daj dát aspoň na slušný místo = a zlepšujou těžiště. Ale zatim je to asi furt stejný = pro běžný auta nej vychází hybrid

Ale viz https://autobible.euro.cz/…errari-historie/ pokuty někdy stojej za to ;-)
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2019 18:52
Re: Všímám si neuvěřitelné věci
Taky nechápu = že sem takovej sběratel :no: :-!

Palečky sme kdysi taky zavedli = jedni z prvních = že sou blbost sme zjistili = taky jedni z prvních = tak už je roky zase nemáme = což už roky doporučuju ACZ
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2019 18:49
Re: No uvidíme
Taky bych tipnul hybrid = a při ceně R8 = se jinak ekonomicky problematicky návratná verze plug-in = vejde
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2019 18:40
Re: No uvidíme
Tak co myslíš bude R8 elektromobil = nebo hybrid? ;-)