Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Mirai odhaluje české ceny. První vodíkové auto u nás není levné

David Bureš
Diskuze (56)

Mirai je 4.975 mm dlouhý model s revolučním vodíkovým pohonem. Odpovídají tomu i ceny. Jde totiž o toyotu s nejvyšší základní cenou na českém trhu.

Toyota se stává první značkou, která na českém trhu oficiálně nabídne automobil s vodíkovým pohonem. Stává se jím druhá generace modelu Mirai, která odhalila český ceník, a to spolu s plánovaným otevřením prvních veřejně přístupných vodíkových stanic v Česku. Podobný krok brzy chystá také Hyundai, který u nás začne prodávat vodíkový crossover Nexo.

Mirai bude nabídnutý ve dvou stupních výbavy, přičemž jejich ceny odpovídají nejen unikátnímu pohonu, ale také spíše luxusnímu ladění tohoto sedanu, prezentovaného jako technologická vlajková loď značky. První cena Miraie totiž začíná na 1,7 milionech korun, což z něj dělá Toyotu s nejvyšší základní cenou u nás. Vždyť taková Supra s dvoulitrem startuje na 1,25 milionu Kč a offroad Land Cruiser na 1,465 milionu Kč.

Výbava Miraie je však už v základu slušná. Zahrnuje sedm airbagů, inteligentní adaptivní tempomat, dvouzónovou automatickou klimatizaci, parkovací kameru, elektricky ovládané víko zavazadelníku, bezklíčové odemykání nebo bi-LED světlomety. Připlácet nemusíte ani za 19″ kola z lehkých slitin, kožený volant, dekory v interiéru imitující kůži, vyhřívané přední sedačky, hudební systém JBL se 14 reproduktory nebo navigaci s 12,3″ dotykovou obrazovkou.

Příplatek za druhý výbavový stupeň Executive činí rovných 100.000 korun. Výměnou za tuto částku dostanete další porci výbavy, jako je elektricky nastavitelný volant, bezdrátové dobíjení chytrých telefonů, adaptivní bi-LED světlomety, vyhřívaný volant, sledování mrtvého úhlu nebo čalounění ze syntetické kůže.

Video se připravuje ...

Na vrch si pro Executive můžete připlatit ještě za paket VIP. Ten stojí 200.000 korun a poskytne třízónovou automatickou klimatizaci, head-up displej, 20″ litá kola, panoramatickou střechu, ventilovaná přední sedadla, vyhřívání zadních sedadel, čalounění z perforované kůže nebo třeba digitální vnitřní zpětné zrcátko.

Toyota na českém trhu začíná prodávat až druhou generaci Miraie, která se proti předchůdci z roku 2014 značně změnila. A to nejen technikou v útrobách a vzhledem, ale také koncepcí. S délkou 4.975 mm a rozvorem 2.920 mm jde o zástupce vyšší střední třídy.

Jízdu má na starosti synchronní elektromotor s permanentním magnetem o výkonu 134 kW a točivém momentu 300 N.m, pohánějící zadní kola. Svoji energii ale získává primárně z palivových článků, když vůz vytváří elektrickou energii reakcí kyslíku a vodíku. Ten je uložen v nádržích o objemu 142,2 litru, do nichž se vejde 5,6 kg vodíku. Udávaný dojezd tak činí 650 litrů bez nutnosti tankování. Součástí ústrojí nicméně zůstává také lithium-iontová baterie pro vykrytí „výkonových mezer“ palivových článků.

Toyota Mirai – české ceny a technická data
Největší výkon [kW] 134
Točivý moment [N.m]  300
Max. rychlost [km/h] 175
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,0
Komb. spotřeba vodíku [kg/100 km] 0,79-0,89
Dojezd [km] 650
Cena Comfort [Kč] 1.700.000
Cena Executive [Kč] 1.800.000
David Bureš
Diskuze (56)

Doporučujeme

3. 5. 2021 11:26
Re: Prostě a jednoduše:
Jak dlouho může člověk s kamionem jet nepřetržitě a jak dlouhou si potom musí udělat přestávku?
Avatar - Jerry.Gunman
20. 4. 2021 12:12
Re: K čemu je "běžnému Pepovi Novákovi"
Pro to, co píšeš (c0uračky po městě a občas po dálnici cca 80 km jedním směrem) , může být ten Ioniq použitelný. Z mého pohledu je to ovšem vykoupeno poměrně náročnými ALE
- auto nižší střední třídy v ceně lehce pod milion :(
- nutnost garáže nebo alespoň zabezpečeného garážového stání s nabíječkou
- reálný dojezd řekněme 250 km (???)
- "celonoční" nabíjení

Když si spočítáš pořizovací a provozní náklady, po ujetí kolika km se dostaneš na stejnou cenu s benzínovým či dízlovým autem stejné velikosti?
Vezmi si, že Ioniq hybrid 1,6 GDI je o 300.000 levnější, nepotřebuje vlastní garáž a garáže v Brně stojí okolo těch 500.000 CZK...

Budu-li počítat spotřebu čistě benzínového auto stejné velikosti na 6 l/100 km, tak na 100 km ušetříš 5,2 litrů = 160 Kč, čili 1,60 Kč/km
Jenom rozdíl v pořizovací ceně auta (300 či více TKč), se Ti v palivu srovná po ujetí +- 190.000 km, když do toho započítám servisky a spol, tak po ujetí 150.000 km minimálně. Kdybych do ceny započítal i nutnost té vlastní garáže, tak jsme úplně někde jinde ;-\ ;-\ ;-\

Za jak dlouho při svém stylu cestování najezdíš 150.000 km? Za nějakých 8-9-10 let? Sice beru výhody el-auta (ticho + maximální točivý moment od skoro nulových otáček), ale i tak mi to přijde jako hodně přestřelené :-( :-( :-(
20. 4. 2021 11:47
Re: K čemu je "běžnému Pepovi Novákovi"
Ale to on neříká. On říká, že některé nové výdobytky vědy a techniky nejsou hned prakticky použitelné, nebo rozhodně ne pro masy. Naštěstí se už víckrát v historii stalo, že lidi i přesto pokračoval v bádání a nakonec z toho něco užitečného bylo. Kdyby všichni uvažovali jako vy... no, rozumíte mi.
20. 4. 2021 09:27
Re: K čemu je "běžnému Pepovi Novákovi"
Ja nam Ioniq EV. Pro me ucely je idealni. Potrebuju rozvazet do skolek skol a krouzku tri deti. Jednou dvakrat do tydne otocit OL-BRNO-OL. Pokud jedu bez topeni po meste. Jedu za 11kWh/100km. S topenim za 13. Stovkou po dalnici za 15, 120kmh je za 17 a 140kmh za 20. Bydlim v bytovem dome, v garazi jsem si nainstaloval wallbox. Dobijim jednou za par dni. I prazdnou baterku nabiju za 6 hodin, takze pres noc na nocni proud za 2Kc/kWh. Suma sumarum jezdim s naklady, ktere jsou cenove stejne jako by mi auto zralo nejakych 0.8l na 100km. Cenove auto vyslo plus minus stejne draho benzinove, co jsem mel predtim. Usetrim na provozu i na servisu. Takze zatim spokojen.
Avatar - Jerry.Gunman
20. 4. 2021 08:59
Re: Prostě a jednoduše:
O kolik budou ty bateriové náklaďáky těžší, nežli náklaďáky na naftu?
O kolik času déle budou muset strávit na nabíječkách, aby si "natankovaly" dostatek energie na trasu 1.000 - 1.500 km?
A příště tam přidej více smajlíků, ať vypadáš jako ještě větší debiI