Jarní přezouvání se blíží! Vyplatí se celoročky, nebo je lepší zůstat u klasiky?
Čím dál větší popularitě se mezi motoristy těší celoroční pneumatiky. Slibují menší servisní nároky, a tedy úspornější provoz. Jsou skutečně tak zázračné, nebo se stále vyplatí střídat letní a zimní gumy?
Tento týden začíná jaro. Pokud se však chystáte přezouvat auto na sezonní pneumatiky, ještě chvilku posečkejte. Legislativa totiž v některých případech vyžaduje zimní obutí až do konce měsíce. A protože zima se mnohdy dlouho nevzdává, chvátání se nemusí vyplácet. I pojišťovny totiž při případných nehodách rády šetří krácením výplat, a tak se o obutí zúčastněných vozidel rády zajímají.
Podceňovaná údržba
Jak jsme se na počátku března o prvním slunečném víkendu přesvědčili, spoustu motoristů vyhnalo první jarní počasí do garáží, před nimiž se přezouvalo jako o závod. Černá plechová kola nahrazovaly lité disky, ale hlavně místo zimních gum nastupovaly na scénu letní pláště. Odborníci se však shodují, že na přezouvání je ještě brzy. Vždyť zákonná povinnost jezdit na zimních pneumatikách vždy, když se na vozovce nachází souvislá vrstva sněhu, ledu či námraza, nebo lze tyto jevy vzhledem ke klimatickým podmínkám očekávat, skončí i letos až 31. března – tedy za dva týdny.
Čím dál víc motoristů ale dnes sleduje i zvyšující se provozní náklady auta, a tak se v posledních letech stávají velkým hitem celoroční pneumatiky.
„Před třemi lety jsem si koupil novou škodovku, v lednu byla k prodeji připravena na letních gumách. Na hory nejezdím a zimní kola nepotřebuji, jenže jsou povinná. Na zbytek zimy jsem si tak ještě před vyzvednutím auta na internetu zakoupil celoroční sadu, kterou jsem si nechal doručit do autosalonu, aby mi auto před vyzvednutím přezuli,“ prozrazuje čtenář Václav. Sice ušetřil za druhou sadu kol, ale v garáži mu zbyly nové letní pneumatiky, kterých se pak nemohl zbavit. „Nechtěl jsem drahé nové šestnáctky prodat po pár stovkách za kus. Proto je nakonec přes léto stejně sjíždím na svém autě,“ překvapuje.