JD POWER 2004 Německo (2.díl): pořadí značek+zlepšení proti roku 2002
Druhý díl miniseriálu věnovaného výsledkům výzkumu JDPOWER 2004 věnujeme vyhodnocení pořadí značek. Prakticky všechny automobilky se zlepšují, a tedy i standard každý rok roste. Která automobilka dělá majitele vozů spokojenější?
Pořadí značek
Na vrcholu žebříčku značek, který byl vytvořen z dat jednotlivých modelů, jsou japonské automobilky Toyota, Mazda a Subaru. Není to velké překvapení, protože už žebříček modelů byl ovládnut japonskými vozy všech velikostí a třídy. Do první desítky značek se vešly čtyři automobilky z Evropy, mezi nimi je také na devátém místě Škoda Auto.
Pořadí značek JD Power 2004 (Německo) | ||
Poř. | Značka | CSI (%) |
1. | Toyota | 84,4 |
2. | Mazda | 81,6 |
3. | Subaru | 81,5 |
4. | Honda | 81,1 |
5. | BMW | 80,8 |
6. | Mitsubishi | 80,2 |
7. | Volvo | 80 |
8. | Audi | 79,9 |
9. | Skoda | 79,8 |
10. | Nissan | 79,7 |
11. | Mercedes-Benz | 79,2 |
12. | Opel | 79 |
13. | Daihatsu | 78,8 |
14. | Ford | 78,4 |
15. | Renault | 78,3 |
16. | Hyundai | 77,9 |
17. | Suzuki | 77,5 |
18. | Seat | 77,4 |
19. | Citroën | 76,9 |
20. | Kia | 76,8 |
20. | Volkswagen | 76,8 |
22. | Peugeot | 76,7 |
23. | Smart | 75,9 |
24. | Mini | 75,4 |
25. | Alfa Romeo | 75 |
26. | Fiat | 74,8 |
27. | Chrysler | 73,8 |
28. | Daewoo | 73,7 |
Zlepšení značek
Zajímavým ukazatelem práce výrobců automobilů je srovnání výsledků výzkumu JD Power v letech 2002 (to se uskutečnil průzkum v Německu poprvé) a 2004. Připomínáme, že do výsledku se nepromítly pouze méně závadné automobily, ale třeba i uvedení nového modelu, nebo relativně snadno ovlivnitelná kvalita služeb dealerů a servisů.
Průměrné hodnocení, které dali zákazníci svým vozům, automobilkám a dealerům se zvedlo ze 76,7 % na 78,6 %. K více než dvouprocentnímu skoku přispěli jednotliví výrobci nestejnou měrou. Následující tabulka ukazuje, které značky postoupily nejvíce kupředu. Na pozici nejúspěšnějšího inovátora se drží korejská Kia, která tak zanechala Daewoo na posledním bodovaném místě absolutního pořadí. Slušně si vedl i Opel, kterému výsledky posledních let snad spraví pověst. Ve srovnání s hlavním konkurentem – značkou VW – je na tom podle JD Power nyní Opel o několik procent lépe. Škodovka si za poslední tři roky vylepšila postavení stále ještě nadprůměrně a to o 2,6 %. Zásluhu na tom má zlepšující se hodnocení Octavie (viz další žebříček).
Zlepšení značek v JD Power 2002 vs. 2004 (Německo) | ||
Značka | CSI 2004 (%) | Zlepšení proti roku 2002 (%) |
Kia | 76,8 | +5,3 |
Opel | 79 | +3,8 |
Subaru | 81,5 | +2,8 |
Skoda | 79,8 | +2,6 |
Volvo | 80 | +2,5 |
Renault | 78,3 | +2,3 |
Audi | 79,9 | +2,2 |
Hyundai | 77,9 | +2,2 |
Mitsubishi | 80,2 | +2,2 |
Suzuki | 77,5 | +2,1 |
Nissan | 79,7 | +1,7 |
Daewoo | 73,7 | +1,7 |
Chrysler | 73,8 | +1,6 |
Ford | 78,4 | +1,6 |
Volkswagen | 76,8 | +1,6 |
Honda | 81,1 | +1,4 |
Toyota | 84,4 | +1,3 |
Alfa Romeo | 75 | +1,3 |
Mazda | 81,6 | +1,1 |
Mercedes-Benz | 79,2 | +1,1 |
Fiat | 74,8 | +1,1 |
Smart | 75,9 | +1 |
Seat | 77,4 | +0,8 |
BMW | 80,8 | +0,6 |
Peugeot | 76,7 | +0,2 |
Daihatsu | 78,8 | 0 |
Citroën | 76,9 | -1,1 |
Zlepšení modelů
Zlepšení modelů v JD Power 2002 vs. 2004 (Německo) | ||
Značka | CSI 2004 (%) | Zlepšení proti roku 2002 (%) |
Opel Astra | 80,1 | 5,2 |
Saab 93 | 82,5 | 5,1 |
Opel Vectra | 80,3 | 5 |
Ford Mondeo | 79 | 4,8 |
Audi A2 | 79,7 | 4,7 |
VW New Beetle | 76,3 | 4,6 |
Seat Ibiza | 77,1 | 4,6 |
VW Lupo | 75,7 | 4,1 |
Seat Cordoba | 78,3 | 4 |
Mercedes A-Klasse | 78,5 | 4 |
Opel Corsa | 78,9 | 3,8 |
Renault Twingo | 79,2 | 3,8 |
Kia Shuma | 78,6 | 3,8 |
Mitsubishi Pajero | 76,7 | 3,7 |
Mitsubishi Space Star | 81,3 | 3,6 |
Toyota Corolla | 85,9 | 3,3 |
Volvo S40/V40 | 78,9 | 3,3 |
Mercedes S-Klasse | 80,7 | 3,2 |
Ford Fiesta | 79 | 3,1 |
Toyota RAV4 | 83,6 | 3,1 |
Renault Clio | 78,5 | 3 |
Hyundai Atos | 76,8 | 3 |
Fiat Punto | 76,2 | 2,8 |
Nissan Primera | 79,8 | 2,8 |
Audi A6 | 79,2 | 2,6 |
Mazda 323 | 81,5 | 2,6 |
Mitsubishi Carisma | 81,9 | 2,5 |
Audi A4 | 80,4 | 2,5 |
Skoda Octavia | 79,2 | 2,5 |
Podobné výsledky výzkumu J.D. Power 2004 (Německo) a popis metodiky tohoto šetření najdete v prvním dílu tohoto článku.
Obsah právě vycházejícího čísla magazínu Auto motor a sport najdete zde: www.automotorasport.cz.