Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

JD POWER 2004 Německo (2.díl): pořadí značek+zlepšení proti roku 2002

Ondřej Láník
Diskuze (0)
Druhý díl miniseriálu věnovaného výsledkům výzkumu JDPOWER 2004 věnujeme vyhodnocení pořadí značek. Prakticky všechny automobilky se zlepšují, a tedy i standard každý rok roste. Která automobilka dělá majitele vozů spokojenější?

Druhý díl miniseriálu věnovaného výsledkům výzkumu JDPOWER 2004 věnujeme vyhodnocení pořadí značek. Prakticky všechny automobilky se zlepšují, a tedy i standard každý rok roste. Která automobilka dělá majitele vozů spokojenější?

Pořadí značek

Na vrcholu žebříčku značek, který byl vytvořen z dat jednotlivých modelů, jsou japonské automobilky Toyota, Mazda a Subaru. Není to velké překvapení, protože už žebříček modelů byl ovládnut japonskými vozy všech velikostí a třídy. Do první desítky značek se vešly čtyři automobilky z Evropy, mezi nimi je také na devátém místě Škoda Auto.

Pořadí značek JD Power 2004 (Německo)
Poř. Značka CSI (%)
1.Toyota84,4
2.Mazda81,6
3.Subaru81,5
4.Honda81,1
5.BMW80,8
6.Mitsubishi80,2
7.Volvo80
8.Audi79,9
9.Skoda79,8
10.Nissan79,7
11.Mercedes-Benz79,2
12.Opel79
13.Daihatsu78,8
14.Ford78,4
15.Renault78,3
16.Hyundai77,9
17.Suzuki77,5
18.Seat77,4
19.Citroën76,9
20.Kia76,8
20.Volkswagen76,8
22.Peugeot76,7
23.Smart75,9
24.Mini75,4
25.Alfa Romeo75
26.Fiat74,8
27.Chrysler73,8
28.Daewoo73,7

Zlepšení značek

Zajímavým ukazatelem práce výrobců automobilů je srovnání výsledků výzkumu JD Power v letech 2002 (to se uskutečnil průzkum v Německu poprvé) a 2004. Připomínáme, že do výsledku se nepromítly pouze méně závadné automobily, ale třeba i uvedení nového modelu, nebo relativně snadno ovlivnitelná kvalita služeb dealerů a servisů.

Průměrné hodnocení, které dali zákazníci svým vozům, automobilkám a dealerům se zvedlo ze 76,7 % na 78,6 %. K více než dvouprocentnímu skoku přispěli jednotliví výrobci nestejnou měrou. Následující tabulka ukazuje, které značky postoupily nejvíce kupředu. Na pozici nejúspěšnějšího inovátora se drží korejská Kia, která tak zanechala Daewoo na posledním bodovaném místě absolutního pořadí. Slušně si vedl i Opel, kterému výsledky posledních let snad spraví pověst. Ve srovnání s hlavním konkurentem – značkou VW – je na tom podle JD Power nyní Opel o několik procent lépe. Škodovka si za poslední tři roky vylepšila postavení stále ještě nadprůměrně a to o 2,6 %. Zásluhu na tom má zlepšující se hodnocení Octavie (viz další žebříček).

Zlepšení značek v JD Power 2002 vs. 2004 (Německo)
Značka CSI 2004 (%) Zlepšení proti roku 2002 (%)
Kia76,8 +5,3
Opel79+3,8
Subaru81,5+2,8
Skoda79,8+2,6
Volvo80+2,5
Renault78,3+2,3
Audi79,9+2,2
Hyundai77,9+2,2
Mitsubishi80,2+2,2
Suzuki77,5+2,1
Nissan79,7+1,7
Daewoo73,7+1,7
Chrysler73,8+1,6
Ford78,4+1,6
Volkswagen76,8+1,6
Honda81,1+1,4
Toyota84,4+1,3
Alfa Romeo75+1,3
Mazda81,6+1,1
Mercedes-Benz79,2+1,1
Fiat74,8+1,1
Smart75,9+1
Seat77,4+0,8
BMW80,8+0,6
Peugeot76,7+0,2
Daihatsu78,80
Citroën76,9-1,1

Zlepšení modelů

Zlepšení modelů v JD Power 2002 vs. 2004 (Německo)
Značka CSI 2004 (%) Zlepšení proti roku 2002 (%)
Opel Astra80,15,2
Saab 9382,55,1
Opel Vectra80,35
Ford Mondeo794,8
Audi A279,74,7
VW New Beetle76,34,6
Seat Ibiza77,14,6
VW Lupo75,74,1
Seat Cordoba78,34
Mercedes A-Klasse78,54
Opel Corsa78,93,8
Renault Twingo79,23,8
Kia Shuma78,63,8
Mitsubishi Pajero76,73,7
Mitsubishi Space Star81,33,6
Toyota Corolla85,93,3
Volvo S40/V4078,93,3
Mercedes S-Klasse80,73,2
Ford Fiesta793,1
Toyota RAV483,63,1
Renault Clio78,53
Hyundai Atos76,83
Fiat Punto76,22,8
Nissan Primera79,82,8
Audi A679,22,6
Mazda 32381,52,6
Mitsubishi Carisma81,92,5
Audi A480,42,5
Skoda Octavia79,22,5

Podobné výsledky výzkumu J.D. Power 2004 (Německo) a popis metodiky tohoto šetření najdete v prvním dílu tohoto článku.

Obsah právě vycházejícího čísla magazínu Auto motor a sport najdete zde: www.automotorasport.cz.

Ondřej Láník
Diskuze (0)