Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

JE Design – Touareg 4,2 V8 K Wide Body

Miroslav Kudělka
Diskuze (30)
Dlouhý název tohoto vozu ukrývá vše, čím jej úpravce JE Design vyšperkoval. Osmiválec dostal kompresor a karosérie byla výrazně rozšířena. Výsledkem je sportovec tělem (vzhledem) i duší (motorem).

Dlouhý název tohoto vozu ukrývá vše, čím jej úpravce JE Design vyšperkoval. Osmiválec dostal kompresor a karosérie byla výrazně rozšířena. Výsledkem je sportovec tělem (vzhledem) i duší (motorem).

Popud ke vzniku tohoto krasavce vzešel od bohatého šejka z Dubaje, kterému padl VW Touareg do oka, ale chtěl jej mít ještě lepšího, než je možné pořídit od výrobce. Aby bylo vyhověno jeho požadavkům dostal velký osmiválec 4,2 mechanický kompresor, který jej společně s upravenou řídící jednotkou dohnal k výkonu 368 kW (500 k) a točivému momentu 600 Nm. Obě hodnoty narostly proti sériovému provedení o hodnotu 190, výkon koní a točivý moment Nm. Takový nárůst síly motoru se musel projevit na dynamice 2,3 tuny těžkého vozu. Zrychlení z 0-100 km/h nyní zvládá za vynikajících 5,6 sekundy (-2,5 proti sérii), nejvyšší rychlost má hodnotu neuvěřitelných 273 km/h (téměř 50 km/h navíc). Tohle vše za dodržení emisních limitů a osvědčení TÜV.

Síle motoru byl uzpůsoben i vzhled vozu. Nový přední nárazník se spoilerem je osazen nejen čtveřicí přídavných světlometů, ale také parkovacími senzory PCD a velkými vstupy chladícího vzduchu. Na bocích jsou osazeny rozměrné lemy blatníků a nástavce prahů, také se vstupy chladícího vzduchu k zadním brzdám. Blatníky zcela vyplňují obrovská kola AZEV 10J x 22“ s pneumatikami 295/30 ZR 22. Jejich šířka však nepostačovala a tak jsou pod nimi osazeny hliníkové podložky přidávající na přední nápravě 60 mm a na zadní dokonce 80 mm na rozchodu. Záď dostala střešní spoiler a nový nárazník s integrovanými dvěma páry kruhových (průměr 84 mm) koncovek výfuku. Celek doplňuje přídavný elektronický modul k pneumatickému odpružení, který vůz snižuje o 35 mm.

Miroslav Kudělka
Diskuze (30)
25. 4. 2006 18:49
Re: TOUAREG JE KRÁSNÝ
Nahoře to vnímám jako kýč... ale člověk si u toho uvědomí, jak dobré tvary vysochal VW u Touaregu.
25. 4. 2006 18:47
Re: PRO REDAKCI
>:D No to se povedlo >:D Neměl bys ovšem být, ZZajíčku, tak vztahovačný... znak to slabších povah ;-)
25. 4. 2006 18:45
Re: PRO REDAKCI
Možná, Tibby podceňuješ kolegy na diskuzi... nebo, že bys přeceňoval sebe? :-)