Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Je libo ultimátní okruhovou hračku? Porsche představuje 911 GT2 RS Clubsport 25

Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25
Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25
Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25
Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25
16 Fotogalerie
Diskuze (1)

Porsche už 25 let úzce spolupracuje se závodním týmem Manthey-Racing. Dlouhodobé partnerství se nyní rozhodlo oslavit zajímavou limitkou.

Automobilka Porsche je odjakživa spojena se světem motorsportu. V oblasti okruhových závodů dlouhodobě spolupracuje s týmem Olafa Mantheyho, v němž dokonce Porsche drží většinový podíl. Partnerství trvající už 25 let nyní oslavuje Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25, které vznikne v pouhých 30 exemplářích. Má jít o speciál určený pro okruhové dny i okruhové závodění.

Oslavou partnerství byl už samotný vznik vozu. Tým Manthey-Racing navrhnul základní koncepci a technické myšlenky, které následně finalizovalo Porsche.

Jak z názvu vyplývá, základem je varianta 911 GT2 RS Clubsport, postavená ještě na základech minulé generace 991 (991). Automobil však doplňují prvky z aktuální generace 911 (992), a tak má novinka z hlediska techniky a aerodynamiky sloužit jako most mezi oběma těmito generacemi slavného sporťáku.

Vzhled primárně ovlivnila koncepce centrálně umístěného chladiče, která díky optimálnímu proudění vzduchu udržuje stabilní teplotu motoru v celém rozsahu otáček. Přední část však byla přepracována, pro ještě optimálnější proudění vzduchu. Ve středu umístěný otvor NACA pak přivádí čerstvý vzduch do kokpitu. Závodní světlomety byly optimalizovány pro ještě lepší osvětlení závodní trati během noci, koncová „dešťová“ světla pak splňují nejnovější bezpečnostní standardy.

Zcela přepracovaná byla také zadní část, s nově navrženým difusorem s centrální koncovkou výfuku nebo s přítlačným spoilerem, uchyceným shora, pro lepší proudění vzduchu. Nové zadní chladicí otvory zase pomáhají s chlazením motoru.

Pohon mimochodem zajišťuje dvakrát přeplňovaný šestiválec typu boxer o objemu 3,8 litru naladěný na výkon 515 kW. Síla agregátu je posílána výhradně na zadní kola, a to prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky PDK.

Zavěšení pak vychází z moderního Porsche 935, což díky 18“ kolům s centrální maticí vede k širšímu rozchodu kol než u výchozího modelu. Právě z 935 pochází rovněž elektronika nebo řízení.

Šedá karoserie se žlutými a zelenými detaily odkazuje na závodní 911 GT3 R týmu Manthey, přezdívané Grello (green and yellow, tedy zelená a žlutá), které letos zvítězilo v závodě 24 hodin Nürburgringu. Interiér převzatý z 911 GT2 RS Clubsport s bezpečnostní klecí splňuje nejnovější standardy FIA.

„Je to perfektní příklad naší hlavní zásady „Blíže k dokonalosti“. Při každé úpravě má vždy přednost technologická funkce,“ prohlašuje o novince Nicolas Raeder, generální ředitel Manthey-Racing. „Je to perfektní okruhové závodní auto pro ambiciózní soukromé jezdce,“ doplňuje Matthias Scholz, ředitel divize GT závodních aut v Porsche.

Stáj Manthey-Racing GmbH byla založena v roce 1996 závodníkem Olafem Mantheyem, známým ze série DTM. Firma sídlící v Meuspathu nedaleko slavného Nürburgringu dnes zaměstnává na 200 lidí. Stará se o tovární Porsche 911 RSR nasazované ve vytrvalostním šampionátu WEC, za sebou má množství úspěchů, včetně sedmi vítězství ve slavné čtyřiadvacetihodinovce Nürburgringu. Od roku 2013 v týmu drží Porsche 51% podíl.

Vstoupit do diskuze (1)